العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 03-03-2012, 05:32 AM
حمادة ونور حمادة ونور غير متواجد حالياً

حمادة ونور is a jewel in the roughحمادة ونور is a jewel in the roughحمادة ونور is a jewel in the rough
افتراضي مشكلة النقل من الثانى للاول

لو سمحتم انا معايا عربية لادا 1300 بس المشكلة ان لما باجى انقل الفتيس من الثانى للاول مش بيرضى الا لما العربية توقف تماما
قديم 03-03-2012, 05:54 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة النقل من الثانى للاول

هوه الطبيعي في كتير من العربيات وخاصه القديمه انك تجيب من التاني للاول والعربيه واقفه انا كان معايا فيات وكانت كده والله اعلم وياريت حد يفيد اكتر
قديم 03-03-2012, 08:37 AM
YOUNG DR.M YOUNG DR.M غير متواجد حالياً
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

YOUNG DR.M will become famous soon enough

ده فعلا شئ طبيعي في العربيات القديمة لان الكرسيدا كانت بتعمل كده برضه
قديم 03-03-2012, 09:15 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

طب ايه رائيك بقى كمان فى العربيات الزيرو كمان واللانوس كمان
وبعدين انت لية عايز تجيب من التانى للاول دة مش كويس خصوصا لو ماشى بسرعة نسبيا مختلفة عن نطاق الاول لان الاول بس علشان تقوم بالعربية بس مش اكتر
مالهاش معنى تقوم من التانى للاول خصوصا لو ماشى على سرعة مثلا 30 وقلبت اول بتعمل اجهاد على الكرنك وبتسبب نوع من العصر علية حتى لو ينفع استبعد الطريقة دى وشكرا
قديم 03-03-2012, 03:32 PM
الصورة الرمزية ahmedenen
ahmedenen ahmedenen غير متواجد حالياً

ahmedenen will become famous soon enoughahmedenen will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

طب ايه رائيك بقى كمان فى العربيات الزيرو كمان واللانوس كمان
وبعدين انت لية عايز تجيب من التانى للاول دة مش كويس خصوصا لو ماشى بسرعة نسبيا مختلفة عن نطاق الاول لان الاول بس علشان تقوم بالعربية بس مش اكتر
مالهاش معنى تقوم من التانى للاول خصوصا لو ماشى على سرعة مثلا 30 وقلبت اول بتعمل اجهاد على الكرنك وبتسبب نوع من العصر علية حتى لو ينفع استبعد الطريقة دى وشكرا
كلام حضرتك مظبوط وانا معاك فيه