العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki > ماروتى MARUTI

قديم 27-04-2011, 08:04 AM
hm414 hm414 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشروع طبيب

hm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to all
افتراضي رد: تكييف سوزوكي ماروتي 800 cc

توكيل ساندن بيعمل التكييف ب 3200 وبيقطع في صاج العربية!!!!!!!!!!!
انا مركبتش عندهم انما عند واحد تاني وركبهولي ب 2750 وشغله نضيف جدا ومقطعش في صاج العربية
لو حد عايز تفاصيل ممكن يبعتلي عالخاص

تحياتي
قديم 29-04-2011, 05:00 AM
dr_amr80 dr_amr80 غير متواجد حالياً

dr_amr80 is on a distinguished road

معلش ياجماعه ياريت لو حد يدلني على حد في اسكندريه
قديم 29-04-2011, 05:26 AM
Egy News Egy News غير متواجد حالياً

Egy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant future

موضوع تكييف الماروتي عليه جدل كبير
عموما شكرا لنقل التجربه الجميله دي

تابع اخبار مصر و العالم لحظه بلحظه
www.egynews.info
قديم 29-04-2011, 04:57 PM
الصورة الرمزية حبيب الناس
حبيب الناس حبيب الناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مصر
التخصص العملى: محاسب بشركة العادل لأستيراد والتصدير
هواياتي: الكمبيوتر

حبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond repute

اخي الفاضل دكتور عمرو
التكييف الحمد لله تمام اوي بس هوا بالنهار في عز الحر المميت مبتحسش بيه فضلا عن سخونة السياره لكن هوا بالنسبه كونه في سيارة ماروتي ممتاز جداً بالمعني الاصح منقارنهوش بمكيفات السيارات الحديثه لات اكيد فيه فرق بالنسبه للسعر يبدا من 2700 حتي 3200 علي حسب الاشياء اللي هتركب لك الافضل كباس ساندن 505 ياباني وقاعدة كباس للماتور سربنتينه ماروتي اصليه وده ليها مكان بتركب فيه وليها شكل معين لكن البعض بيجيب سربنتينه عاديه ويقطع منها ويديها لحامات علشان تركب مروحه للسربنتيه فانه داخليه بالتلاجه وخارطيم ووصلات كهرائية ماكينه فاكيوم لتعليه الماتور اثناء عمل التكييف وخفض الماتور عند ايقاف التكييف وجهاز اكسبنشن لاستغلال اكبر قدر ممكن من الهواء البارد
بالنسبه للأماكن اللي بتركب مكيفات سيارت في الاسكندريه معرفهاش صراحة لكن عندك كل المواصفات ممكن تكتبها وتسئل مراكز التكييف في الاسكندريه
يا رب اكون افدتك
<!-- / message --><!-- مواضيع العضو بوست بت -->

قديم 14-05-2011, 05:01 PM
lord82 lord82 غير متواجد حالياً

lord82 is on a distinguished road

ألف مليوووووووووووووووووووووو وووووووون شكر اخي حبيب الناس

دانت جاتلك دعوات كتيييير خالص بسبب الموضوع ده وربنا يكرمك زي ما كرمت الناس بموضوعك الجمييييييييييل ده الي يساوي ملايين

اخي العزيز ياريت تدلني عالي بيركبوا التكييف خاصة اني في سوهاج والجو عندنا زي مانت عارف

بارك الله فيك ونفع بك