العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا كارينز Carens

قديم 14-10-2009, 10:55 PM
Gawish Gawish غير متواجد حالياً

Gawish will become famous soon enough
افتراضي رد: كيا كارينز

طيب لو سمحت يا بشمهندس هل مكان الكنبة التالتة موجود فى العربية
ولو سمحت ممكن حضرتك تسأل اذا كان ينفع يركبلها كنبة تالتة ولا لأ
قديم 14-10-2009, 11:02 PM
ثناء ثناء غير متواجد حالياً

ثناء is on a distinguished road

نويت اشترى عربية جديدة لاحظت ان الاسعار فى السوق متباينة جدا ليه مش عارف السبب احيانا يكون الموزع ارخص من التوكيل وده طبعا غير منطقى فهل اشترى من التوكيل افضل برغم سعره اعلى
قديم 14-10-2009, 11:13 PM
ثناء ثناء غير متواجد حالياً

ثناء is on a distinguished road

ناوى اشترى نيسان صنى ex salon اتوماتيك+ abs ياترى سعرها كام لانى سمعت ان الاسعار نزلت شوية وافضل مكان لشرائها . وعند الاستلام المفروض اهتم بفحص السيارة بالرغم انها جديدة لانى عرفت ان احد اعضاء المنتدى اشترى عربية لانسر جديدة ولقها مش سليمة والتوكيل عامل معاه مشاكل ومش معترف بانها عيوب صناعة لذلك انا خايف اتسك فيها عند الاستلام اعمل ايه
قديم 14-10-2009, 11:28 PM
الصورة الرمزية ميدورءوف
ميدورءوف ميدورءوف غير متواجد حالياً
من انا؟: رءوف
التخصص العملى: مصور
هواياتي: الرسم والتصوير

ميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Gawish مشاهدة المشاركة

طيب لو سمحت يا بشمهندس هل مكان الكنبة التالتة موجود فى العربية
ولو سمحت ممكن حضرتك تسأل اذا كان ينفع يركبلها كنبة تالتة ولا لأ
بص يا باشا بخصوص اماكن التثبيت فهى موجوده بس المشكله هتجيب نفس الكرسى منين وهو منزلش مصر ممكن توصى حد فالمناطق الحره اوحد ليك بره يشحنه ليك بس انا فى حد نصحنى بتركيب كرسيين على الجانبين يعنى فوق البطختين ويكونوا صب معرفش ازاى بس اعتقد ان الحرفيين المحترفين يقدروا واعتقد ده حل افضل وخصوصا انه اوسع وكده كدة الكرسى غير مريح الا للاطفال بس فى سوال مهم هل العفشه اللى بتنزل مصر تستحمل 7راكب
قديم 14-10-2009, 11:53 PM
الصورة الرمزية ميدورءوف
ميدورءوف ميدورءوف غير متواجد حالياً
من انا؟: رءوف
التخصص العملى: مصور
هواياتي: الرسم والتصوير

ميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seamans4 مشاهدة المشاركة

بعد ما عملت 10000 كيلو متر بالكارنز

1- العربية كويسة فى الأتزان و الفرامل
2- وحشة فى الشد و السحب
3- كاسيت صوتة زبالة و كمان الكاسيت الشاشة بتاعتة باظت وساعات كتير بيعلق
4- التوكيل اللى فى العبور بيعمل صيانة بس لاكن لو عايز تركب حاجات عليك وعلى ابو رواش فى أخر الدنيا
5- العربية جبتها ب 114000 من 3 شهور دلوقتى عرضتها للبيع جابتلى 116000 لاكن قررت عدم البيع
6- العربية جابت 180 كم على الطريق وكمان الحلو قوى انك ماتحسش بأى حاجة بس لو فتحت الزجاج حتسمع صوت الموتور عالى بعد 160 كم
7- فرامل اليد تحس انها مالهش لزمة لو راكن على منحدر
8- العربية واسعة ومريحة من الداخل
9- موضوع الجنط اللى متركب تحت العربية موفر مساحة فى الشنطة لاكن لو واحدة ست حتغيرة حتتبهدل
10- اخطر عيب فى العربية انك ممكن تعمل حوادث كتير بيها لأن كل ما تمشى بيها واحد يوقفك ويقعد يسأل عليها تحس أنك راكب فيرارى والناس بتتفرج عليها لدرجة ان واحد قعد يسألنى على العربية وأنا فى شارع الأتوستراد و مسبنيش الا فى نهايتة من كتر الأسألة
11- لو عندك عيلة كبيرة وراجل مش بتاع شد ولا حركات بالعربية أنصحك بشرائها

شكراً . قبطان شريف صادق
خير الكلام ما قل ودل
كويس لقيت حد خبره وسابقنى فالكارينز وعلى راى المثل اقدم منك بيوم ودول شهرين وعقبالى لما اعمل10000 ك واجيب ال 180 فالسرعه بس 114 شكلك اوتو ماتيك انا عربيتى منيوال الواحد نفسه يلاقى كل الناس راكبه الكارينز او على الاقل تنتشر زى الماتريكس علشان ترخص قطع الغيار وتتوافر وربنا يستر طريق الجميع