العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولفو Volvo

فولفو Volvo فولفو Volvo هي شركة سويدية لتصنيع السيارات والسيارات الثقيلة تم إنشاؤها سنة 1927 ورغم النجاح المحدود للشركة على الصعيد التجارى الا ان الشركة طالما تميزت بالتزامها باقصى معايير السلامة والامان فى سياراتها مما جعلها رمزاً للسيارات الامنة فى العالم

قديم 01-09-2010, 02:01 AM
aymin aymin غير متواجد حالياً

aymin is on a distinguished road
افتراضي استشارة من اهل الخبرة

انا قدامي عربيه فولفو 244 موديل 1979 مع دكتور مهندس من حوالى 15 سنة و هو عارضها للبيع و انا بفكر اشتريها بس خايف من مصاريفها و قطع الغيار هو طالب فيها 20000 انا شايف ان ده ثمن 128 و العربيه شكلها و ادائها بالتأكيد هيكون احسن من ال128 ياريت اللى يعرف من حضارتكم اسعار قطع غيارها و صيانتها و تكلفة الترخيص يدلنا و اكون شاكر جدا
قديم 04-09-2010, 03:40 PM
mahranahm mahranahm غير متواجد حالياً
من انا؟: صاحب صحبى اوى
التخصص العملى: مدير انتاج فى شركة الحمد الصناعية
هواياتي: الكمبيوتر والنت و الاعمال اليدوية

mahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استشارة من اهل الخبرة

بالنسبة للفولفو 244 جامدة جامدة جامدة انا ممكن اكمل كدة لحد بكرة انا حبيت العربية دى اوى انا ركبت 244 موديل 84 فول اوبشن طبعا مفيش وجه مقارنة بينها وبين 128 لا من نحية الحجم ولا الجودة ولا الاوبشن ولا اى حاجة
الحاجة الوحيدة الانا مرجعنى على اقتناء فولفو 244 حجمها وانها مش شبابى وانت فاهم قليل جدا لما حتلاقى مكان تركن فية خصوصا فى الزحمة الاحنا فيها دى
افكر فى العربيات الصغيرة جولف كورسا بولو فليشيا
الاقيها ديقة عليا ومش كبيرة زى الفولفو وشبابى
طيب فولفو ولا شبابى لحد لما يغمى عليا وانام زاصحى تانى يوم افكر بنفس الطريقة
طيب ارجع لسؤالك انا سألت على قطع غيارها متوافرة فيه ناس بيبوعوها مش كتير بس موجودين لما تركب حتطر تدور وحتلاقى
مش منتشرين عشان العربية مش منتشرة بس دى القضية لكن انا معاك لو المعاك 20000 اتوكل على الله واشترة بس خليك فى الفنوس المربع مش الفانوس المدور
وربنا يباركلك فيها يارب
على فكرة قطع غيارها كتير اوى فى بورسعيد
ال 4 ابواب بماكينات الكهرباء بتاعتهم وصلنى انهم ب 1700 جنية يا بلاش والله

My car
قديم 10-09-2010, 02:59 AM
aymin aymin غير متواجد حالياً

aymin is on a distinguished road

اولا انا شاكر الرد ثم انا قعدت اتلكع و يوم منا رايح اخلص فيها لقيت تاجر اشتراها من الراجل ب 13000 المهم اخدت رقم التليفون بتاع التاجر و اتصلت بيه لقيته من اسيوط و عايز الفين جنيه فى العربيه يعنى عايز 15000 المهم رحت خلصت معاه على 14250 زائد مصاريف المشوار وقفت على 14500 العربيه طبعا التاجر شايل الكاسيت و العربيه ما فيهاش تكييف و الموتور 2100 سى سى و ما فيهاش بور ياريت لوخضرتك تعرف حد بيشتغل فيهم على اساس ان شاء الله ناوى اجيب لها موتور حديث بالتكييف و اكون شاكر جدا
قديم 01-11-2010, 05:49 AM
طارق فولفو طارق فولفو غير متواجد حالياً

طارق فولفو is on a distinguished road

لو عوز اى حاجة من قطع الغيار اناتحت امرك
قديم 01-11-2010, 05:51 AM
طارق فولفو طارق فولفو غير متواجد حالياً

طارق فولفو is on a distinguished road

ممكن اعرف لية بتقول ان شكل الفنوس المربع احسن من المدور