العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 26-06-2010, 08:27 PM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: 22 عيب صناعة فى ال 516

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

استاذ احمد بالنسبه لمساعدين اللانسر
انا سمعت ان عفشه الاسبرانزا نسخه طبق الاصل من عفشه اللانسر كريستاله
يا تري الكلام دا صح ولا غلط؟؟
بالنسبة للمساعدين فكلام صحيح 100 %
وباقى قطع الغيار مطابقة بنسبة 80 %
وكل اللى أعرفهم غيروا المساعدين
بيشكروا فيها إلى أبعد الحدود
وأحمد مهران بيغيرهم وبتطلع مليون فى الميه

قديم 27-06-2010, 09:29 AM
mahmooud135 mahmooud135 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارى قاعدة بيانات
هواياتي: السيارات - والكمبيوتر

mahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nice

ياجماعة دة مش كلامى دة كلام مهندس من حماية المستهلك وبيقول ان اكثر العربيات اللى فيها عيوب هى عربيات من بعد 2007 واكد انه يوجد اكثر من 153 قضية مرفوعة على ابو الفتوح 530 قضية من اصحاب التاكسى

قديم 27-06-2010, 04:00 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

اود ان اقدم خالص الشكر للسيد المحترم حازم خضر على الرد الموضوعى الامين
واحب انى اعمل مداخله بسيطة وهى ان فعلا هناك التشيطيب لا يرتقى بالمستوى ودة يخص جميع السيارات المجمعة محليا كنوعية الدهان
فى حاجة تانية وهى انة شىء رائع انة يكون فى وعى لكن يكون موضوعى وسليم وحقيقى ويكون عادل انما مسؤول من حماية المستهلك يطلع يتكلم عن سيارة بعينها وسايب عربيات مغرقة البلد معيبة معيبة فهذا يطرح عدة علامات استفهام
لان ممكن واكيد كلامة فى شىء من الصحة لكن لما يكون كلامة فية شىء من الصحة وهو حق يراد بة باطل
فيكون الباطل بعينة
للاسف فى مصر حتى الجهات المختصة بحماية الافراد ومنها اجهزة تمثل الامن والامان ليس بحماية المستهلك لكن على مستوى الشرطة حتلاقى فيها عناصر فاسدة وطبعا مش بعمم وتبقى قاعدة لكن بقول بصوت عالى عناصر فاسدة
وعنصر واحد كفيل انة يدمر المؤسسة الامنية او الحماية او اى نوع كان
فعلا انا شايف ان الاسبرانزا 516تتمتع بمنظمة تعليق جيدة جدا
وموضوع النشوفة دة مش عيب
العيب فى البنية الاساسية لشوارع جمهورية مصر العربية اللى بضر وتدمر استثمارات المواطنين
لغاية دلوقتى مصر متعرفش تسفلت طريق زى الناس ولا تعمل حتى فواصل كبارى فضيحة
قديم 27-06-2010, 04:37 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اهلا و سهلا لاكي باشا فينك مختفي بقالك يومين ليه؟؟
انا قولت انك سافرت ولا حاجه و الاجازه خلصت.
انا مؤيد رأيك 100%
انا عموما لا احبذ الصيني ولا اميل اليه
لكن اللي بشوفه بقول عليه
العربيه بركبها معقوله مش وحشه و لحد الناهرده بقالها تلات سنين في الشارع او اكتر
لم يظهر عليها علامات الزمن و دا شئ في حد ذاته كويس
لذلك مستغرب من كلام حمايه المستهلك.
يظهر ان ابو الفتوح لسه مغضوب عليه

حـازم خـضـر

قديم 27-06-2010, 05:01 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

حازم انا فعلا سافرت اكتر من 12 يوم وبشارك احيانا من الشغل خالص التحية لك خاصة ولمصر موتورز ولجمهورية مصر العربية
لما تشوف فى الموقع عندنا هنا التوياتا لاند كروزر واللى بيتعمل فيها بهدله وبتتفرم فرم وتشوف بعدها اداء السيارة وسوقتها وردة الفعل برغم طبيعة الصحراء ووعورة الجبال لدرجة ان العربيات مش بتشوف الاسفلت الا لما نغير موقع اللى احنا فية بس تكتشف انا اسف جدا اننا فى مصر موتورز مش بتكلم عن حاجة لها علاقة بالعربيات لا من قريب ولا من بعيد
فعلا مصر عايز سيارات تويوتا لاند كروزر اعتقد وقتها بس شكاوى الناس تختفى طبعا لا تقول لاند روفر ولا رنج روفر ولا مرسيدس ولا يحزنون عندما يتعلق الامر بالبرراى والصحارى والجبال واماكن بركانية اشياء فوق الوصف فعلا شكرا تويوتا سيارة معجزة واحنا هنا الناس لسة بتتكلم عن سيارات اقزام لا محل لها من الاعراب انا مش عارف اية اللى بيحصل فينا دة فى مصر كلنا حتى انا لما بنزل اجازة بنشترك فى معمعة اشباه السيارات ودمت بود