العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 05-03-2012, 03:50 AM
مانشستر مانشستر غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حفر

مانشستر will become famous soon enoughمانشستر will become famous soon enough
افتراضي رد: مياه الريادتير

بص يا معلم فى حجات كتير ممكن تنقص مياه الريداتير زى كوعه مياه الى فى الطرمبه او الى واصله لوش السلندر دى اكتر حاجه لازم تبص عليها لانها سعات كتير محدش بياخد باله منها وممكن لو الريداتير الومنيوم يكون فى خرم بسيط او علبه من العلب اتشرخت انا مش عارف عربيتك ايه الصراحه عشان افيدك اكتر انا عندى ورشه ريداتير ومعرض بس اعرف النوع والموديل وافيدك
قديم 05-03-2012, 03:56 AM
مانشستر مانشستر غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حفر

مانشستر will become famous soon enoughمانشستر will become famous soon enough

سورى معلش اخدت بالى انك معاك اوكتافيا بص بقى لو انت مش عاوز تعمل اختبار تسريب حط اكيد فى مياه خضرا عندك او حمرا ولو حط مياه خضرا ميزه فى المياه الخضرا انها ممكن توريك التسريب فين لانها بتعمل زى قشره خضرا بعد ما العربيه بتبرد مكان التسريب ثانيا ودى اكتر حاجه انا شاكك فيها فى كوعه فبر موجوده جمب وش السلندر الى بيركب فيها حساس الحراره دى اكتر مكان ضعيف ممكن يسبب تسريب لو كل ده ما نفعش تاكد من ان الريداتير هو الى فى حاجه
قديم 05-03-2012, 05:04 AM
الصورة الرمزية eng.moustafa nasr
eng.moustafa nasr eng.moustafa nasr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

eng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مانشستر مشاهدة المشاركة

سورى معلش اخدت بالى انك معاك اوكتافيا بص بقى لو انت مش عاوز تعمل اختبار تسريب حط اكيد فى مياه خضرا عندك او حمرا ولو حط مياه خضرا ميزه فى المياه الخضرا انها ممكن توريك التسريب فين لانها بتعمل زى قشره خضرا بعد ما العربيه بتبرد مكان التسريب ثانيا ودى اكتر حاجه انا شاكك فيها فى كوعه فبر موجوده جمب وش السلندر الى بيركب فيها حساس الحراره دى اكتر مكان ضعيف ممكن يسبب تسريب لو كل ده ما نفعش تاكد من ان الريداتير هو الى فى حاجه
اشكر حضرتك يا باشا
كنت اتمنى تكون معايا فى اسكندريه كنت اتشرفت بحضرتك فى المحل
واتشرفت برد حضرتك جزاك الله خير الجزاء
شكرا على النصيحه
قديم 24-03-2012, 11:57 AM
الصورة الرمزية eng.moustafa nasr
eng.moustafa nasr eng.moustafa nasr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

eng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of lighteng.moustafa nasr is a glorious beacon of light

اشار عليا المهندس بتاع العربيه الى بصلح عنده الشيخ ابراهيم فى المندره فى اسكندريه و هو رجل ممتاز و على خلق و مهندس بجد
اشار عليا بحاجه اسمها سيلر بودر علبه اسطوانيه ب 8 جنيه من الماركت بتاع بنزينه موبيل بجوار الاكاديميه البحريه و فعلا اضفتها على زجاجه مياه و رجيتها كويس و زودت العربيه و م ساعتها و الحمد لله
حبيت انقل لكم التجربه يمكن حد من الزملاء يستفيد منها و خصوصا انها مش مكلفه
واشكر كل الاخوه للرد على موضوعى وجزاهم الله خير الجزاء
قديم 27-07-2012, 06:50 PM
tito5 tito5 غير متواجد حالياً

tito5 is on a distinguished road

توجد شركه جديده اسمها فوكس fox انتاج مصرى يمكن تجربة منتجاتها وحنا كلنا ممكن نجرب اى مياه ردياتر للتاكد من جودتها اى مياه ردياتير مكتوب عليها انها ضد التجمد والغليان والصدأ ممكن ناخد شوية ميه ونحطهم فى الفريزر لمده ساعة او 2 ونشوف الميه هتدجمد ام لا او نحط فيها مسمار حديد لمدة يومين او 3 لو صده تكون المياه اى كلام و مضروبه وسوف تضر بالردياتير وده انا جربته مع كذا شركه بما فيها شركة ابرو الامريكيه وشركة فوكس المصريه والثنين كويسين بس الحقيقه انا مجربتش السعودى او الاسبانى