العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

موضوع مغلق

قديم 10-02-2010, 05:02 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السرعه و التسارع انا وصلت لاختراع مذهل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SAbuhashem مشاهدة المشاركة

بتقول زودت العزم 3 مرات بدون فورسيد انداكشن

ولا نوس ولا تربوا ولا ميثانول انجكشن

بدون تغير فلتر أو بوجهات

بدون MSD

بدون اضافات على البنزين

بدون بدون بدون ......

وطبعا بدون تغير الانترنالز زي ماهو واضح من التكلفة اللي إنت قلت عليها

يعني جميع المدخلات للموتور ثابته

وبما إنك مغيرتش الشكمان ولا الفرن لواحد رياضي

يبقى الخارج كمان ثابت

وكمان مغيرتش أي حاجة في الدرايف ترين ده حتى طقم الدبرياج بتقول مغيرتوش ( هو في طقم دبرياج ستوك بيستحمل 3 اضعاف العزم الأصلي (ده بتاع الانسر ايفوليوشن فوت بعد شوية تعديلات واضطرينا نغيره )

يبقى مش فاضل غير إنك غيرت في مابات الكنترول

وبما إنك عملت التجربة على بيتل ودي شغالة بمنافلة مش كنترول يبقى فكرة مستبعدة

وبما إنك انكرت فكرة الجروفينج بتاع سينج مع انه كانت اقرب فكرة ممكن تطبق - بس بتزود 20 % بس من العزم وده شيء رائع لموتور ستوك بدون تعديلات
وهي الفكرة الوحيدة المثبتة والمجربه في تقليل الاهتزازات واستهلاك البنزين و تقليل العادم والحرارة

يبقى أعذرني أنا مش مصدق وحاسس إنك بتبيع سمك في مية

وطريقة عرضك للموضوع غير مقنعة بالمرة وأنا مستغرب إن في ناس بتشجعك وتباركلك
على إيه مش عارف ؟

هو في اختراع أساسا نباركلك عليه

يعني إيه اديك عربيتي واديك فوقها 1750 جنيه ترجعهالي فيها باور خزعبلي
وملكش دعوة أنا عملت إيه !!!

اش دراني إنك مش معبيلي التنك سائل نايتروس أكسيد وأول مايفضى سلام سلام

أو حضرتك ساحر بقى وده شيء تاني !

ومش عارف ليه إنت مركز على زيت فيسكو مع إنه مش الزيت الخارق اللي يستخدم في عربية عزمها زاد بالشكل الفظيع ده

اعذرني أنا لا اقصد أي اهانة لشخصك الكريم لكن كان واجب عليك تحترم عقليتنا على الاقل

حضرتك بتشوف اعلانات الكريم السحري اللي بيخسس 15 كيلو في اسبوعين

ولا الاعشاب اللي بتعالج مرض السكري اللي العالم كله مش لاقيله علاج

ولا احدثهم العلبة الصفراء والعلبة الزرقا للانجاب وعلاج العقم

وطبعا العلب مش معتمدة من وزارة الصحة ولا حتى عليها مكتوب المحتويات

بذمتك بتقتنع وتشتري الحاجات دي ؟

تقبل تحياتي
+111111111111111111111111 11111

كلام صحيح 100%

IBIZA
قديم 10-02-2010, 05:21 PM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold

لاسحر ولا شعوذه و لا دجل كل الى انا اقدر اقوله تبقى هات العربيه فاضيه من البنزين و تبقى املائها من اى بنزينه قريبه لى
ثانيا هناك عضو فعال اسمه محمد قال لى انه جاى و انا بقفل الموتور و يكون واقف معى عايز تيجى تشوف النتائج بنفسك تعالى اسثناء التقفيل انا فى انتظارك لكن ميصحش تتهمنى بالكدب و تقول دى حاجه متنفعش و لاخظ انا مقلتش اى شىء عن اختراعى وده من حقى لكن قلت على النتائج صدقنى
والله انا مكنتش مصدق نفسى انا كنت فاكر انها حطلع اداء افضل و فقط لكن انا فجئت بالنتائج
و كنت عايز اعمله على عربيه قديمه و بعد كده على عربيتى و بس بس لاقيت قبول من الى حاولى و كمان الى بيسمع فطولت فتره الاختبار و عملت نوعين من العربيات و فى انتظار التالته فى المساء و طلع ينفع بنزين و سولار
كونى ان عبيلك التانك بشىء ذرى علشان اضحك عليك و قولك اتفضل قوه خارقه اهى و بعد ما النتك يفضى بح على كده يبقى انا كده اكون نصاب
بص يا باشا انا عملت حاجات كتير و نجحت الحمد لله زاى الفلتر والنور و عدم السرقه للسياره
انا مقمتش من النوم و قولت انا مخترع انا يا سيدى انسان عادى
اى حاجه تم الوصول ليها فهى من عند الله العلم علم الله و ليست علم الانسان يعنى الى اكتشف الجاذبيه كان قاعد و هو عارف ان فى حاجه حيكتشفها او كان بيوضب ليها ولا هى جت صدفه
و من الاخر هى جت معى كده عايز تيجى تنور و تشرف و شوف بعينك و بعدين احكم متحكمش على اى شىء بدون مشاهده رقم تليفونى فوق
قديم 10-02-2010, 05:29 PM
Nahas Nahas غير متواجد حالياً

Nahas is on a distinguished road

اتمنى من الله لك كل التوفيق واذا كان هذا اختراع حتى ولو لم ينجح يكفيك شرف المحاولة ولو على الاقل في التفكير
لك مني كل الاحترام والتقدير
على فكرة انا مهندس اتصالات ولكني مهتم جدا بالسيارات كحالنا كلنا شباب لكن اللي مخليني مهتم اكتر بموضوعك هو اني باحاول برضو على فكرة توليد كهرباء من دينموا سيارة ولاستفاده من الامبير الكبير اللي بيولده واتمنى ان الله يوفقني انشاء الله
واخيرا اتمنى لك كل التوفيق
اخوك في الله محمد النحاس
قديم 10-02-2010, 05:30 PM

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold

ان حكتب التاريخ و التليفون وساعه بدء التنفيذ و انا فى انتظار اى انسان يجى يشوف بنفسه النتائج
علشان محدش يقول ان ده سحر او انى بضحك على الناس انا متاكد من الى بقوله ده بالنسبه للى مش مصدق قبل التنفيذ بيوم حكتب الميعاد و من خلال التليفون حوصف المكان علشان تقدرو توصلو لى و تشوفو باعيونيكوم
قديم 10-02-2010, 05:35 PM

شكرا يا نحاس على كلامك و اتمنى انك تشرفنى اثناء التقفيل و تحكم بنفسك اما بالنسبه للفكره بتعتك ربنا يوفق فيها و توصل صدقنى كل شىء بميعاد كتبه ربنا سلفا و الانسان عن نفسه فهو لا يعلم الا العلم الى ربنا رايدهولهكله مكتوب مفيش حاجه فى ايد الانسان
انا فى انتظارك يا نحاس رقم تليفونى فوق
اما بالنسبه لحكايه 1750 جنيه هى تكلفه المواد المستخدمه و ليس لى اى جنيه مكسب كل الى انا عايز اوصله ساعتها هو الانتشار فقط ليس الا
بعد كده نبقى نفكر فى حكايه المكسب و بردو حيبقى فى المعقول
علشان اى شاب يكون فى مقدرته عمل التعديل بعيد عن المغالاه فانا كان فى امكانى اطخ اى رقم
فى سعر هذا العمل و لكن انا هدفى انه يكون فى امكان اى شاب و بعيد عن الاسعار الخرافيه اللى بنسمعها فى تعديل اى شىء

التعديل الأخير تم بواسطة medhat3377 ; 10-02-2010 الساعة 05:47 PM
موضوع مغلق