العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 12-10-2012, 05:11 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز رأيكم في M11 2013 .. خلاص رسيت عليها

مبرؤووووووووووووك

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 13-10-2012, 12:44 PM
الصورة الرمزية aftr
aftr aftr غير متواجد حالياً
من انا؟: أيمن راضى
التخصص العملى: فتى صيانه موبيل
هواياتي: pes 2012

aftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the rough

العربيه بسم الله ماشاء الله بقالها 3 سنين وكنت بعتها والحمدلله رجعت تانى وبصراحه وكل امانه انا جربت الافيو -- فيرنا -- لانوس ده كله فى الضياع من ثبات وصاج وشكل كفايه abs --m11 محتاجه المحافظه زى اى عربيه والصيانه تكون فى التوكيل عشان الضمان والف مبروك مقدما
قديم 14-10-2012, 04:39 PM
سيمون شحاتة سيمون شحاتة غير متواجد حالياً

سيمون شحاتة has a spectacular aura aboutسيمون شحاتة has a spectacular aura aboutسيمون شحاتة has a spectacular aura about

أولا الف مبروك مقدما على قرارك ده.
و إن شاء الله اختيارك موفق
أنا عن نفسى حجزت العربيه من معرض أبو الفتوح الى فى مصر الجديدة يوم 30/9/2012 و تانى يوم للأسف اتصل بى مندوب المبيعات و بلغنى بأن خطة المصنع الشهر ده (أكتوبر) مافيهاش M11 خالص و لازم استنى لغاية اخر الشهر علشان اشوف خطة المصنع للشهر الى جاى.
طبعا انا اتضايقت جدا و ابتديت ادور عليها عند الموزعين المعتمدين ، الحقيقه لقيتها و بنفس السعر 72000 جنيه و فى واحد منهم قال لى لو حتدقع كاش ممكن انزلك 500 جنيه بس للأسف مالقتش اللون الى انا عايزه خالص و لما قلت خلاص اى لون و السلام رحت لموزع فى مصر الجديده و كان لونها اسود و انا مابحبهوش نهائى لكن قلت مش مشكله ، لكن تخيل لقيت العربيه عامله 150 كيلو - البطاريه نايمه - موديل 2012 رغم ان 2013 نزل - العربيه من جوه مش نضيفه خالص (مش مهم قوى يعنى) فطبعا قررت انى مش حاشتريها من بره التوكيل نفسه و حاستنى لغاية اخر الشهر لما اشوف اخرتها مع أبو الفتوح و ربنا يسهل.
قديم 16-10-2012, 09:11 PM
kimosa3d kimosa3d غير متواجد حالياً

kimosa3d has a spectacular aura aboutkimosa3d has a spectacular aura about

الف مبروك مقدماً العربية حلوة و جميلة و قوية بس حافظ عليها
قديم 17-10-2012, 06:57 PM
may_moon911 may_moon911 غير متواجد حالياً

may_moon911 has a spectacular aura aboutmay_moon911 has a spectacular aura aboutmay_moon911 has a spectacular aura about

مع احترامي بس اف ايه .. افيو هههههههه
والله يعني الصراحه المفروض ما تقارنش الاتنين ببعض
انا معايا الام 11 و اعز صحابي معاه الافيو
بتمشي بسرعه تلاقي صوت علي اليمين ف الباب صفاره عجيبه
الثبات الام 11 مكتسحاه طبعا
المساحه الداخليه و التكييف و الموتور و العفشه و الاضاءه و المنظر العام من برا و من جوا عايز ايه تاني اكتر من كدا ف عربيه

انا معايا العربيه العيب اللي ظهر فيها هوا تقفيل الكبوت و خليتهم يظبطوه ف صيانه الالف كيلو و بامانه عربيه محترمه يعيبها شيء من وجه نظري و ممكن يكون من طريقه سواقتي
لو سايقها بالراحه و حنين كدا ف العادي تعتبر ما بتستهلكش بنزين حوالي 7.5 لتر لكل 100 كيلو انما اول ما بتغاشم عليها بتوصل 9 و 13 كمان و دا كتير بس ببقي جايب اخرها و بامانه اول ما بدي الخامس و تعدي ال120 بتنزل تاني ل8 لتر لكل 100

اسف طولت عليك بس هيا دي حكايتي مع الام 11 التي اعشقها و بردوا دي وجهه نظري ف الافيو بتاعة اعز صحابي