العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 28-08-2012, 07:24 PM
الصورة الرمزية خالد الجوكر
خالد الجوكر خالد الجوكر غير متواجد حالياً

خالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of light
افتراضي رد: ليه اللى بيحصل ده ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr elsisi 1 مشاهدة المشاركة

راجع علي الموبينة والمارش

لا يا استاذ عمر الموبينه والمارش تمام بس انا ف اخر مره عطلت منى لما الميكانيكى جه يدورها قالى بقت تمام وبتاع بس فى مشكله عندى

البنزين بيسيل من الكربراتير وعايز يغير جوانى نص ودايماً ديماً بتشرق وانا لما بتسخن وافتح الكبوت واجى ادور والبنزين سايل بتولع من جنب الكربراتير كده فبضطر استنا تهدى شويه والبنزين اللى عليها يهدى ويبطل ينزل وادور بتدور بس بتبقا بتقطع وشرقانه بفضل مغذى بنزين لغاية ما تظبط وتمشى كويس

وربنا يعدينا منها على خير واغيره وارتاح بقا منها انا بقيت بخاف امشى بيها على فكره ومستنى اخلص شغلى ده او احاول افضى نفسى شويه كده واعملها جرررررررررى

قديم 28-08-2012, 11:27 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

احتمال المشكلة في الراجع بسبب ابرة الكاربراتير او العوامة

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 29-08-2012, 01:10 AM
الصورة الرمزية خالد الجوكر
خالد الجوكر خالد الجوكر غير متواجد حالياً

خالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

احتمال المشكلة في الراجع بسبب ابرة الكاربراتير او العوامة

مهو يا استاذ احمد ده اللى اتقالى من الميكانيكى اللى جه يدورها بيقلى الابره معلقه تقريباً او حاجه زى كده وقالى مش هتبطل تانى وعطلت تانى بنفس الطريقه مع الشرقه مش عارف بتشرق ليه

المهم هو قالى السيلان ده هيه عايزه جوانى نص وانا ان شاء الله احتمال بكره اروح اعمله مش عارف ايه جوانى نص ده بيقلى تحت الكربراتير والعربيه بقت بترج جامد ف اول الدوراه وانا بسخن بلاقى المكنه بترج جامد مش عارف ربنا يستر ومتفتحش ع البحرى اصلها مش ناقصه

قديم 29-08-2012, 01:54 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

يا رب خير بسيطة ان شاء الله
الموضوع مش حيخرج عن الكربراتير يا مسهل الحال

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 29-08-2012, 02:42 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

اول حاجه صلح الريدياتير واتاكد من انه بقى تمام علشان تعالج موضوع السخونه وتخلى الامبير ما يعديش النص فى اى ظرف من الظروف سواء الصبح او بالليل فى زحمه او غيره ...

لو استمر تنتيش العربية لما تسخن يبقى ده عيب الموبينه وغالبا هى موبينه الكترونى .. وحلها تغييرها بواحده تكون نضيفه ..

وخللى بالك اوعى تسافر بيها على كده وخصوصا العريش .. الطريق كله صحرا وهناك مفيش غير كام ورشه بس .. يعنى لو عطلت بيك هناك هتحتاس ولو عطلت على طريق العريش كل سنه وانت طيب .. بعد الشر عليك وعلى العربية طبعا .....

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ