العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 28-07-2009, 07:40 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أول دواسة بنزين ذكية بالعالم ..

طالما في امكانية عدم تفعيل النظام يبقي انا معاك يا باشا

انا كنت فاكر ان ده نظام اجباري تعمل بيه السيارة طول الوقت و انا مش ضد التكنولوجيا بس زي ما حازم قال يا ريتهم قدموا حاجة جديدة دول بيحييوا ذكري حاجة بقالها 10 سنين معمولة

IBIZA
قديم 28-07-2009, 08:14 PM
الصورة الرمزية mahmoudnada80
mahmoudnada80 mahmoudnada80 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا سيارات

mahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

يا جماعه دي كلها أنظمه مساعد للقياده العاديه ...
زيها زي ال ESP - ABS - وانظمه كتير ...
هو احنا ليه دايما بنبص للسواقه اننا دايما شوماخر و لا سيباستيان لوب .. و اننا حندخل الملفات دايما شادين الهاند بريك ومعرضين العربيه !!!!!
يا ساده .. يوم ما تحبو تلعبو بالعربيه زرار صغير تدوسو عليه و تبقى بين ايديكم طاره دريكسيون واربع فرد كاوتش تلعبو بيهم زي ما انتو عايزين ..
لكن اكيد في ناس بتمشي على تلج او مطر او زيت مدلوق على الارض .. و في ناس بتفاجاْ بمنحنيات ... ودول اللي معمول لهم ال Traction control - airbags وكل الانظمه المساعده علشان تحافظ على حياتهم ..
اما احنا ملوك القياده الرياضيه و راليات الشوارع المصريه ... فحياتنا رخيصه اوي وسواقين جامدين جدا جدا لو معملناش كل يوم 10 غرز و خمسايه منبقاش سقنا ptmnlo123per195

قال حزام امان قال ... بلا كلام فارغ ... احنا بتوع الاستك منه فيه ptmnlo123per1146
حلو موضوع الاستيك ده
بس كلام صح 100% كل ده زرار وكأن شئ لم يكن ptmnlo123per1147

قديم 28-07-2009, 08:41 PM
الصورة الرمزية koshary
koshary koshary غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: اكسسوارات السيارات

koshary will become famous soon enoughkoshary will become famous soon enough

تسلم ياغالى على الموضوع الحلو ده
قديم 29-07-2009, 04:35 AM
الصورة الرمزية Nour_peugeot
Nour_peugeot Nour_peugeot غير متواجد حالياً

Nour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond repute

نا كنت هعارض علي فكره لغيت لما لقيت ان بتحكم اشغله البرنامج برحتي قولت لا كده يبقي احلا واجب و شغل عالي اوووي

شكرا يا سامح

my peugeot 306 gti6
قديم 29-07-2009, 08:56 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

ده التطور الطبيعي
الاتجاه العالمي لتحويل قيادة السيارات إلي قيادة آلية بالكامل ، أعتقد عام 2050 حتبقي القيادة الآلية مفعلة بقوة علي الأقل في أوروبا
يعني سعادتك تركب العربية و تقول عايز أروح المنطقة الفلانية و تقعد تقرأ الجرايد
بس أوعي تغلط و تقول عايز أروح ألمانيا بدل المنيا ptmnlo123per145

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)