العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 16-01-2012, 11:06 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحقونى عندى برومة

فعلا فية مجرتين او اكتر علي شكل فتحات اسفل الابواب سواء الامامية او الخلفية عشان لو فية اي تسريب لمية جوة الابواب الفتحات دي تصفية للاسف اللي حصل عندك ان من غسيل العربية والامطار اترسب في الابواب مياه وتراب ودا ممكن يكون عمل طين ودا خلي الفتحات دي تتسد وماتصفيش المية ودا اللي خلي الابواب تتاكل من جوة

المهم انا معنديش فكرة التوكيل عندك بيبيع كاوتش الازاز لوحده ولا حيقولك لازم الباب بحالة بس عموما صلح الابواب واتاكد بعد كده ان فتحات المية دي سالكة طول الوقت حتي لو مغيرتش الكاوتش عشان مفيش مية تركن بعد كده في الابواب

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 22-01-2012, 02:02 PM
osman516 osman516 غير متواجد حالياً

osman516 is on a distinguished road

دى مشكلة كل العربيات الاسبرانزا 516
انا كمان عندى نفس المشكلة برومة فى البابين الخلفيين
البرومة ماسكة دوران الباب الشمال من نحية الكاوتش و ماسكة نهاية الباب من تحت بشكل مستقيم فى الباب اليمين
و دى مشكلة فى كل العربيات الاسبرانزا و سببها دخول المياه من فتحات جلد الزجاج

انا رحت للسمكرى و شلهالى بالصاورخ من غير دقدقة عشان ملعبش فى بوية العربية من جوه و بعدين رحت للبوهياجى و حط معجون فيبر و سابه ينشف و بعدين معجنها و بعدين بطنهالى بسيلر و فيلر و هرش النهاردة باذن الله بس مش العربية كلها .

و البوهياجى قالى ممكن تجيب علبة شمع ب90 جنيه و تفرده على الصاج من بره و من جوه و ده بيدى لمعة و بيحافظ على العربية من البرومة .

تقبل تحياتى و انتظر تعديلاتى
قديم 22-01-2012, 08:36 PM
eslam rslan eslam rslan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: متابعة أخبار السيارات

eslam rslan will become famous soon enougheslam rslan will become famous soon enough

[QUOTE=osman516;600503]دى مشكلة كل العربيات الاسبرانزا 516
انا كمان عندى نفس المشكلة برومة فى البابين الخلفيين
البرومة ماسكة دوران الباب الشمال من نحية الكاوتش و ماسكة نهاية الباب من تحت بشكل مستقيم فى الباب اليمين
و دى مشكلة فى كل العربيات الاسبرانزا و سببها دخول المياه من فتحات جلد الزجاج

انا رحت للسمكرى و شلهالى بالصاورخ من غير دقدقة عشان ملعبش فى بوية العربية من جوه و بعدين رحت للبوهياجى و حط معجون فيبر و سابه ينشف و بعدين معجنها و بعدين بطنهالى بسيلر و فيلر و هرش النهاردة باذن الله بس مش العربية كلها .

و البوهياجى قالى ممكن تجيب علبة شمع ب90 جنيه و تفرده على الصاج من بره و من جوه و ده بيدى لمعة و بيحافظ على العربية من البرومة .

تقبل تحياتى و انتظر تعديلاتى

شكرا على رد حضرتك
بس كنت عايز اعرف شوية حجات
هو السمكرى اشتغل فى الباب من جوة ازاى ولا فك برشمة الباب ؟
وهل حل موضوع تجمع المية فى الباب دة ؟ وازاى ؟
و هيرش الحتة بس الى عملها فى الباب من برة بس ؟ ولا من تحت الجريدة ؟
واخيرا التكلفة كانت فى حدود كام ؟
معلش طولت عليك بس الموضوع دة عملى قلق كبيييير
قديم 23-01-2012, 12:33 AM
الصورة الرمزية bunnybunny77
bunnybunny77 bunnybunny77 غير متواجد حالياً

bunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond repute

لازم تعملها ضرورى وبسرعة علشان ماتسرحش