العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 08-09-2012, 07:58 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: خايف اطلع على الطريق وقلقان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KHALED89 مشاهدة المشاركة

انا معايا لادا 2107 روسى انجيكشن موديل 2006 العربية مخليانى ماشى وانا قلقان وخايف اطلع على طريق سريع
العربية لما بعدى بيها ال100 بحس ان العربية بتتهز وبتغربل دى اول حاجة
تانى حاجة العربية بقت بتحدف يمين حتى وانا ماشى وسط البلد بردو بتحدف ولازم اعدل العربية بالدريكسيون تانى
تالت حاجة البوش الى ف دريكسيون العربية تعبنى اوووى وخايف افتح علبة الدريكسيون بنفسى لاحسن ابوظ حاجة لاقدر الله
ان شاء الله انا ناوى اصلح العربية عند بتاع العفشة بس ياريت من حضرتكم تعرفونى وايه الحل للمشاكل دى لانى مش عايز بتاع العفشة يضحك عليا
وحاجة اخيرة امتى اعرف ان البيض بتاع العربية محتاج يتغير ؟؟
وشكرا لاعضاء المنتدى

زى ما الرجالة قالت لك مستر أسترا وأستاذ شريف بس هى حاجة مش مقلقة أوى أنا معايا لادا 2106 بها الأتى حاليا العفشة محلولة وبتحدف يمين مع الفرامل وعايزة ظبط زوايا وترصيص وعلبة الدركسيون فيها بوش وعضة وبيتهيالى زيت علبة الدركسيون قد يكون ناقص والطار لما أجى الفها تلقى زى تزيقة حديد فى حديد وتيل الفرامل بحاجة شديدة إلى تغيير وبتبطل على السلانسية وفيها كهرباء مقدمة والفردة اليمين وراء فيها صفارة وتزيق بسبب تيل الفرامل وأكيد الطنبورة أو القرص بحاجة الى وش نظافة عند الخراط مستنى لما ربنا يكرم بفلوس وأعمل الحاجات دية وبطلع بيها صحرواى ودولى وبجرى بيها بس أهم حاجة حضرتك تكون متحكم بالسيارة تحكم كامل حتى لو فيها حاجات أكتر من كدة المهم التحكم الكامل وأن مفيش حاجة تخلى العربية توقف منك على السكة غير كده جمد قلبك وأتكل على الله ومتقلقش من حاجة وبلاش سرعات عالية لغاية ما تعمل الكردان.
أخوك محمد
:Wkis s5:

قديم 09-09-2012, 12:06 AM
KHALED89 KHALED89 غير متواجد حالياً

KHALED89 is on a distinguished road
افتراضي رد: خايف اطلع على الطريق وقلقان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حسن عبد الرحمن مشاهدة المشاركة

زى ما الرجالة قالت لك مستر أسترا وأستاذ شريف بس هى حاجة مش مقلقة أوى أنا معايا لادا 2106 بها الأتى حاليا العفشة محلولة وبتحدف يمين مع الفرامل وعايزة ظبط زوايا وترصيص وعلبة الدركسيون فيها بوش وعضة وبيتهيالى زيت علبة الدركسيون قد يكون ناقص والطار لما أجى الفها تلقى زى تزيقة حديد فى حديد وتيل الفرامل بحاجة شديدة إلى تغيير وبتبطل على السلانسية وفيها كهرباء مقدمة والفردة اليمين وراء فيها صفارة وتزيق بسبب تيل الفرامل وأكيد الطنبورة أو القرص بحاجة الى وش نظافة عند الخراط مستنى لما ربنا يكرم بفلوس وأعمل الحاجات دية وبطلع بيها صحرواى ودولى وبجرى بيها بس أهم حاجة حضرتك تكون متحكم بالسيارة تحكم كامل حتى لو فيها حاجات أكتر من كدة المهم التحكم الكامل وأن مفيش حاجة تخلى العربية توقف منك على السكة غير كده جمد قلبك وأتكل على الله ومتقلقش من حاجة وبلاش سرعات عالية لغاية ما تعمل الكردان.
أخوك محمد
:Wkis s5:

[/RIGHT]
هااااااااااااااااار اسود ربنا يكون ف عونك انا لو عندى لا قدر الله نص الى ف عربيتك مش هركبها اصلا لانى انا من النوع الى موسوس ف السواقة خصوصا يمكن عشان ليا اتنين من اصدقائى ماتوا ف حوادث عربيات الله يرحمهم ده غير الى قلب تلات مرات وهكذا وهكذا .....
وبجد ربنا يعينك وتظبط العربية وربنا يسلم طريقك دايما يارب