العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > ألفا روميو ALFA ROMEO

ألفا روميو ALFA ROMEO احدى شركات مجموعة فيات الايطالية وتمثل الجناح الرياضى فى الشركة

قديم 03-12-2011, 06:16 AM
mostafa abdelfatah mostafa abdelfatah غير متواجد حالياً

mostafa abdelfatah is on a distinguished road
افتراضي رد: لية الالفا روميو مش منتشرة فى مصر

طيب انا سمعت ان ماتوور الالفاروميو فى مشاكل عشان بيسخن جامد جدا ومش مؤهل لجو مصر الحار المعلومه دى صح ولا غلط
ولو غلط ايه احسن الموديلات ليها فى حدود 50.000 جنيه
قديم 16-04-2012, 01:24 AM
يوسف ايهاب يوسف ايهاب غير متواجد حالياً

يوسف ايهاب is on a distinguished road

هل ممكن العثور على سيارة الفاروميو بالتقسيط المباشر
قديم 19-10-2012, 05:08 AM
SIEMENS 82 SIEMENS 82 غير متواجد حالياً

SIEMENS 82 is on a distinguished road

مساء الخير
على رجالة الفا روميو فى مصر موتورز
لية استفسار وياريت حد يفدنى يا جماعة
انا قدامى عربية الفا روميو ... الفا سوود موديل 1977 حالتها معقولة بس انا خايف من قطع الغيار انى ادبس فيها ومعرفش الاقى قطع الغيار مع العلم ان صاحبها عاوز فيها 14 الف ..يا ريت يا جماعة حد يفدنى اجبها ولا لأ ابعد احسن ...انا عارف ان الموديل بعيد شوية بس هنعمل ايه ياريت حد يقولى عشان انا محتار ولكم جزيل الشكر....
قديم 19-10-2012, 06:49 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SIEMENS 82 مشاهدة المشاركة

مساء الخير
على رجالة الفا روميو فى مصر موتورز
لية استفسار وياريت حد يفدنى يا جماعة
انا قدامى عربية الفا روميو ... الفا سوود موديل 1977 حالتها معقولة بس انا خايف من قطع الغيار انى ادبس فيها ومعرفش الاقى قطع الغيار مع العلم ان صاحبها عاوز فيها 14 الف ..يا ريت يا جماعة حد يفدنى اجبها ولا لأ ابعد احسن ...انا عارف ان الموديل بعيد شوية بس هنعمل ايه ياريت حد يقولى عشان انا محتار ولكم جزيل الشكر....
انفد بجلدك. أولا أنا و الله من عشاق السيارة الأسطورية ديه لكن كل اللي بيتكلم علي توافر قطع الغيار بيضحك علي نفسة. أنت بتتكلم علي رفرف و بلية عجل و شوية حاجات قليلة. أنا ليه واحد صاحبي كان عنده 146 موديل 1997 و كان متمرمت بيها كل الكهربا بتاعتها صعبة و كل ما بورده تبوظ يدوخ عليها و في الاخر كارت ال انجكشن باظ و أعد كام شهر مش لاقيه و بعد كده ما أعرفش عمل فيها ايه. العربيات ديه عايزه و كيل محترم يصونها و يوفر لها قطع الغيار. و العربيات ديه عشان أسعارها و أسعار قطع الغيار لا يمكن تنتشر لكن هي ليها طعم خاص و عايزه و احد عنده زوق راقي في العربيات و عايز يجيب عربية يتمتع بسواقتها مش واحد زينا بيجمع مقدم و يدفع قسط عشان يجيب حته كوري يلم فيها العيال.
قديم 19-10-2012, 08:27 AM
SIEMENS 82 SIEMENS 82 غير متواجد حالياً

SIEMENS 82 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة svneleven مشاهدة المشاركة

انفد بجلدك. أولا أنا و الله من عشاق السيارة الأسطورية ديه لكن كل اللي بيتكلم علي توافر قطع الغيار بيضحك علي نفسة. أنت بتتكلم علي رفرف و بلية عجل و شوية حاجات قليلة. أنا ليه واحد صاحبي كان عنده 146 موديل 1997 و كان متمرمت بيها كل الكهربا بتاعتها صعبة و كل ما بورده تبوظ يدوخ عليها و في الاخر كارت ال انجكشن باظ و أعد كام شهر مش لاقيه و بعد كده ما أعرفش عمل فيها ايه. العربيات ديه عايزه و كيل محترم يصونها و يوفر لها قطع الغيار. و العربيات ديه عشان أسعارها و أسعار قطع الغيار لا يمكن تنتشر لكن هي ليها طعم خاص و عايزه و احد عنده زوق راقي في العربيات و عايز يجيب عربية يتمتع بسواقتها مش واحد زينا بيجمع مقدم و يدفع قسط عشان يجيب حته كوري يلم فيها العيال.
شكرا جزيلا ... اخى الفاضل
والله عندك حق زمن انك تتمتع بقبادة عربية بتحبها ...فعلا منتهى فى شوارعنا بس هى فعلا حكاية تلم فيها العيال هى ديه الصح ...يالاه خير إن شاء الله
شكرا ياباشا