العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 06-07-2011, 07:00 PM
الصورة الرمزية maxxatta
maxxatta maxxatta غير متواجد حالياً
من انا؟: راجل بحب العربيات جدا
التخصص العملى: محامى
هواياتي: اسمع مزيكا والافلام الغربية وده غير قيادة العربيات بمزاج

maxxatta has a spectacular aura aboutmaxxatta has a spectacular aura about
رأى فتحة تهوية فى كبوت a113

انا قولت قبل كده عن عدم قدرة العربية على تبريد نفسها بسهولة والتخلص من الحرار بسرعة عشان كده فكرت انى ممكن اعمل فتحة تهوية فى الكبوت زى بتاعت ال128 بتاعت زمان بس على اشيك انا قولت عملها مربعة 20فى 20 واغطيها بالسلك من الداخل واخليها على الجنب اليمين ايه رايكوا فى الفكرة دية http://www.masrmotors.com/vb/images/smilies/w6w200504112236376dd67236 4[1].gifhttp://www.masrmotors.com/vb/images/smilies/w6w200504112236376dd67236 4[1].gif

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قديم 06-07-2011, 10:11 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فتحة تهوية فى كبوت a113

افكار هايله يا باشا
قديم 06-07-2011, 10:12 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

افكارك هايله يا باشا
قديم 07-07-2011, 12:32 AM
الصورة الرمزية Eng . Mano
Eng . Mano Eng . Mano غير متواجد حالياً

Eng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura about

طيب ياريت توضيح من حضرتك فعلا العربية بتسخن اوى و بتبرد بعد فترة و المروحة بتشتغل بعد ما اقفل العربية و بتقعد فترة ، انا افتكرت الموضوع ده عندى و بس . اصل الاكسن و كل العربيات اللى ركبتها عمر ما المروحة كانت بتشتغل بعد ما اقفل العربية .
الفكرة اللى حضرتك تقصدها انك تفتح الكبوت . طيب ازاى ؟؟ ياريت توضيح لانها فكرة جميلة فعلا .
قديم 20-07-2011, 06:07 PM
الصورة الرمزية maxxatta
maxxatta maxxatta غير متواجد حالياً
من انا؟: راجل بحب العربيات جدا
التخصص العملى: محامى
هواياتي: اسمع مزيكا والافلام الغربية وده غير قيادة العربيات بمزاج

maxxatta has a spectacular aura aboutmaxxatta has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng . Mano مشاهدة المشاركة

طيب ياريت توضيح من حضرتك فعلا العربية بتسخن اوى و بتبرد بعد فترة و المروحة بتشتغل بعد ما اقفل العربية و بتقعد فترة ، انا افتكرت الموضوع ده عندى و بس . اصل الاكسن و كل العربيات اللى ركبتها عمر ما المروحة كانت بتشتغل بعد ما اقفل العربية .
الفكرة اللى حضرتك تقصدها انك تفتح الكبوت . طيب ازاى ؟؟ ياريت توضيح لانها فكرة جميلة فعلا .
فعلا المرحة بتشتغل بعد قفل العربية بفترة ولمدة مش طويلة عشان كده انا قولت افتح فتحه فى الكبوت من على جنب الى مش فوق البطارية انا قولت افتحها عن اى سمكرى واغطيها بسلك مربع والحمها من جوها وتكون فتحاته صغيرة عشان ما دخلش تراب او مية فى المطرة وكده بس عايز سمكرى فنان

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته