العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 21-05-2012, 08:42 PM
كمال.... كمال.... غير متواجد حالياً
هواياتي: السفارى-الصيد

كمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to behold
افتراضي رد: ال 126 كلت دماغى بتعديلاتها

: 018A1D~146:
قديم 21-05-2012, 10:01 PM
الصورة الرمزية A7MED NASSER
A7MED NASSER A7MED NASSER غير متواجد حالياً
مسئول بمبيعات المصرية للسيارات بالمنصورة
التخصص العملى: منسق و مسوق مبيعات السيارات

A7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond repute

الفيات 126 عربيه جميلة و غلبه في نفس الوقت

انا عن نفسي هي غلبه ليا لان اختي عندها عربيه 93 حتى كانت هتبيعها الفتره اللي فاتت و عملت عنها
اعلان بس للاسف رجعت في كلامها و سابتها و هي غلبه بالنسبالي علشان الحاجات التاليه :-

1. تصور لما تنزل من عربيه سيراتو و تركب ال 126 هي نفس العفشة تقريب ههههههه
اللي في السيراتو بس عربيتى طبعا تفرق كتير عن ال126 في كل حاجه

2. كل يوم لازم اوديها للعفشجي . عفشة ما يعلم بيها الا ربنا . بتعوم علي 50 كيلو يعني نفس السرعه
اللي بمشي بعربيتي بيها في الزحمة في نص البلد

3. مشكلة الحراره و ه مشكلتها اللي ما ينفعش يتقال عليها مزمنه علشان هي لو موتورها
صح و علي الشعره زي ما بيقولوا ما تسخنش . بس مين اصلا اللي يخليلك موتورها علي الشعره
ده احنا عندنا صناعيه يخربوا اجد عربيه فما بالك بعربيه 2 سلندر

و في نفس الوقت لازم اقول فوايدها و ليه جميله في نفس الوقت بالنسبالي :-

1. ان اختي بقت عندها عربيه و بقت مستقله بذاتها عني و عن عربيتي

2. ان استهلاك العربيه روعه بجد علشان تنكها صفيحة بالظبط 20 لتر و احنا عن نفسنا بنمشيها
90 و 92 للاسباب التاليه ( حلو للعربيه و مريح المكنه و لا كركره و لا غيره - العربيه بتجري بيه جري حلو
و طبعا الجري اللي علي ادها برضوا - مشكلة ال 80 و الزحمه بتعته) فعلشان كده ال 90 و ال 92 افضل

3. العربيه حجما جميل جدا في العصر اللي احنا عيشنه الوقتي في مصر . يعني ركنها سهل جدا و ممكن
ما تركنهاش انت تحطها في الشارع و سبها و مش هتسبب اي مشكله . و في الزحمة بتنجز كتير جدا
عن مثلا عربيتي اللي ببقى ماشي بيها في الزحمة مش عارف امشي من الخوف عليها انها تتحك و لا
كده و لان حجمها كبير كتير عن ال 126

فهي 126 عربيه و حلوه و مش حلوه في نفس الوقت و ده بالنسبه لرائيي الشخصي
و شكرا جدا ليك (صاحب الموضوع)

بالحق قبل ما انسى : انت كنت بتسال علي مكان تنك البنزين بتعها و هو تحت الكنبه بس علشان توصله
و دي مشكله فيها برضوا لازم ترفع العربيه و تنزل تحتها علشان من تحت الكنبه بتعتها صاج مقفول
ما في حاجه توصلك ليه من جوه العربيه

و شكرا ً
قديم 22-01-2013, 04:35 AM
eslamafify eslamafify غير متواجد حالياً

eslamafify will become famous soon enougheslamafify will become famous soon enough

اخيرااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا بيعت عربيتى وجارى البحث عن عربية 126
قديم 22-01-2013, 06:13 AM
eslamafify eslamafify غير متواجد حالياً

eslamafify will become famous soon enougheslamafify will become famous soon enough

حاجة تعقد

قديم 15-09-2013, 06:33 PM
Eg_Sword Eg_Sword غير متواجد حالياً

Eg_Sword will become famous soon enough

الأستاذ eslamafify
بجد موضوعك شيق جداً وعاجبني إصرارك برغم أن بعض الأخوة انتقدوا اختيارك
ونفسي تكمل الموضوع للآخر لأنه موضوع مميز جداً
وأنا تقريباً بأمر بنفسك موقفك وعندي نفس الدماغ العنيدة لكن واضح إنك سابقني بخطوة
أنا يادوب بأدرس الموضوع وعندي إصرار عليها وخاصة إن استخدامي للسيارة بسيط جدا جدا
متوسط الحركة اليومية حوالي 12 كيلو خلال اليوم كله
وعندي مشكلة ثانية في قطع غيارها لأني من سكان 6 أكتوبر ومعلوماتي إن قطع الغيار ليها هنا غير متوفرة
وأتمنى لو أي حد عنده معلومات عن موضوع الحرارة وإيه حلول منعها وإيه حلول تبريد السيارة لو سخنت يعني أركن على جنب واستنى جنبها لحد ما تبرد ولا إيه النظام ؟؟
وأخيراً وأنا بأشتري أسأل عن إيه بالضبط في السيارة لأن كل سيارة وليها تكة خاصة بيها
وسمعت ان في تعديل شائع في الكبالن أتمنى حد يفهمهولي
مع الشكر للجميع

الكلمات الدليلية
126