العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 22-03-2011, 09:38 PM
الصورة الرمزية ahmed1981
ahmed1981 ahmed1981 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى

ahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: افضل سياره فيات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

انت بتقارن صاج الاكسيل بصاج التمبرا!!!!!!!!
و بعدين انت بتتكلم عن الصاج كله مش الكابود بس
و عموما كان معايا اكسيل و سويفت عمري ما شوفت الكابود اللي بيبوظ من الهوا دا
اه كان بيبوظ من الضغط علي السوكه انما لو بتسيبه ينزل لوحده عمر ما كان حصل له حاجه
و دا الفرق بين واحد فاهم العربيه و واحد بيركب و خلاص
صاج التمبرا وصاج الإكسيل أزفت من بعض

مين اللي فاهم ومين اللي بيركب وخلاص ؟؟؟؟؟

بلاش الفخر بالنفس والتعالي في الحديث عن الغير

هو لازم اعيش مع العربيه علشان التابلوه يشقق؟؟؟!!!!!!
إنكار ما يحدث عند غيرك وليس عندي شخصياً لمجرد أنه لم تره بعينك وكأنك تفرض على الناس الإعتراف بما شاهدته أنت فقط لاغير
مع إن الدنيا أوسع من كده

مش لازم اشوفها
كلامك عنها كفايه
عربيه بتجيب زيت من خزنه الدركسيون و التابلوه مشقق و الصاج مدغدغ(بس فابريقه )
أنا تكلمت بشكل عام عن التمبرا
ولم أقل أن هذه العيوب أو بعضها عندي

وزي ما قلت قبل كده
وأكرر
كلامي بيكون واضح جداً ودقيق وغير قابل لأن واحد يحاول يقولني حاجة مقلتهاش لأنه بيبقى مفضوح ببشاعة في محاولته
قديم 25-03-2011, 02:00 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

انا مش فاهم ايه المشكله ان حد يكون شايف العربيه كويسه وواحد تاني شايفها وحشه .. دي وجهات نظر في عربيه مش فيما انزل ...
مهندس احمد يمتلك العربيه و بالتالي رأيه نابع من تجربته الشخصيه ... و استاذ حازم عنده خلفيه واسعه و مخضرم في السيارات ...
وبالتالي من رأيهم هما الاتنين احسن عربيه فيات عموما هي ال 131 ابارث واحسن عربيه في الجديد الفيات 500 توين ايرTwin Air و الفيات ايفو مالتي اير Multi Air والبرافو اي ايرAny Air او من غير اير حتى

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 25-03-2011, 06:14 PM
الصورة الرمزية ahmed1981
ahmed1981 ahmed1981 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى

ahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

انا مش فاهم ايه المشكله ان حد يكون شايف العربيه كويسه وواحد تاني شايفها وحشه .. دي وجهات نظر في عربيه مش فيما انزل ...
مهندس احمد يمتلك العربيه و بالتالي رأيه نابع من تجربته الشخصيه ... و استاذ حازم عنده خلفيه واسعه و مخضرم في السيارات ...
وبالتالي من رأيهم هما الاتنين احسن عربيه فيات عموما هي ال 131 ابارث واحسن عربيه في الجديد الفيات 500 توين ايرTwin Air و الفيات ايفو مالتي اير Multi Air والبرافو اي ايرAny Air او من غير اير حتى
هو ده الكلام يا باشا

كل واحد يقول رأيه مع إحترام آراء الآخرين دون تشكيك أو تقويل
قديم 01-04-2011, 06:27 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق ابوذيد مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرححيم . افضل سياره فيات فى رأى الشخصى هى سياره فيات تمبرا لاسباب كثيره جدا اولها شكلها الخارجى ثم شكلها الداخلى فهى من الداخل شكل الطبلوه مثل احدث السيارات والصالون واسع جدا ومريحه جدا فى القياده بسبب امكنياتها العاليه مثل الباور فى القياده عداد ديجتال مختصره جدا فى تكوين العفشه وايضا مكيفه وامكانيه الموتور عاليه الجوده منها 1600 سى سى و1400 سى سى وبها مذايا اخرى كثيره جدا مثل زجاج كهرباء وسنتر لوك وفتح الشنطه من الداخل عن طريق السنتر واذيد على ذلك بلد الصنع فهى ايطاليه واما بالنسبه لسعرها مناسب جدا عن غيرها من السيارات . وهذا رأى المتواضع واتمنى ان يفيد من يحب ان يعرف . اخوكم الشيخ طارق ابوذيد لتجاره قطع غيار السيارات 0181349010 . السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .
بسم الله الرحمن الرحيم . ثانى افضل سياره من وجهه نظرى هى السياره الارجنتا .
قديم 03-04-2011, 12:11 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالداعزالناس مشاهدة المشاركة

ممكن صور للسياره
وتسلم على الموضوع المتميز
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته كيف حالك يا استاذ خالد اذا كنت عايز تشترى سياره فهى ليست افضل سياره ولكنها افضل سياره فيات فقط وانما انا افضل السياره الانوس ولك تحياتى والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته .