العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 07-08-2009, 02:24 PM
moh taia moh taia غير متواجد حالياً

moh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant future
افتراضي رد: Fiat 126

احمدك يا رب .. اخيرا حد جربها قبل كدا D: D: D :D:

اولا انا بشكرك علي ردك جداااااا
بس بص بقي ::::: انا اللي وصلي عنها انها ماتستحمل المشاوير الطويله والبعيده .. وسألت عنها ناس .. قالولي عربيه لوز ..وبيس اخر حاجه .. بس سفر ومشاوير طويله .. مش هتستحفل وهتهيس منك .. لدرجه اني عندي مشاوير كتير بالعبيط من مصر الجديده لحلوان .. بيقولولي مش هتستحمل السكه دي ؟؟؟؟؟؟
فانت كواحد مجرب دلوقتي .. ايه النظام ف الكلام دا .. انفضله .. ولا صح ؟؟؟

تاني نقطه .. انا ف الحقيقه .. بحب اروح اسماعليه واسكندريه كتير .. هل العربيه تستحمل السكتيين دول ؟؟؟؟
من القاهره لاسكندريه-220كيلو - ومن القاهره لاسماعليه - 140 كيلو-

سؤال تاني ::: ايه الجوان دا ؟؟ بتاع ايه يعني ..ووظيفته ويا سلام لو شكله
معلش انا عارف اني جاهل اخر حاجه .. وانكو هتقولو ايه البني ادم اللي جتله عربيه بالغلط دا :D
بس والله يجي مني .. وبتعلم يعني :D

وايه اللي كان بيخليك تغيره بواحد عموله ؟؟ هل الاصلي غالي ؟؟؟؟؟
بص بالنسبه للمشاوير العربيه بتسافر وبتستحمل وانت مع الوقت كمان هتعرف هى ممكن تشيلك أد ايه
طبعا انا معرفش حالة العربيه بتاعتك لكن طبعا انت هيبقى ايدك فيها باستمرار فى البدايه لغاية ما تبقى كويسه لكن عموما هى لو سليمه بتسافر من غير مشاكل

هحكيلك عن تجربه عمليه معايا - عديلى عنده شقه فى مصيف 6 اكتوبر - بتاع اسكندريه مش بتاعة مصر - هو عموما بعد اسكندريه بحوالى 40 أو 60 كيلو مش فاكر بالظبط المهم ركبت فيها انا والمدام بتاعتى وعديلى ومراته وكان معايا أياميها ابنى كان لسه صغير وهو معاه اتنين صغيرين - طبعا العيال كانو على رجليهم هما أنا بسوق مليش دعوه هههههه - وركبت جريدتين على السقف وحطينا شنطنا بتاعه لوازم اسبوع المصيف وربطناهم كويس وتوكلنا على الله وطلعنا من طنطا
العربيه وديتنا لهناك بدون أى مشاكل حتى ما وقفتش فى السكه خالص لا علشان أشترى حاجه ولا علشان أريح العربيه
وفى نص الإسبوع جالى ظرف طارىء فى طنطا خدتها لوحدى وجيت وقضيت هنا حوالى ست ساعات وبعدين على 6 اكتوبر تانى
وطبعا آخر الإسبوع خدتنا تانى بشنطنا وجابتنا لغاية بيوتنا هنا

أنا كمان شغلى أيامها كان فى كفر الزيات مش فى طنطا وكنت بروح و باجى كل يوم يعنى حوالى من 40 ل 50 كيلو يوميا وبرضه بدون أى مشاكل

معلش أنا طولت عليك بس الكلام ده كله علشان انت تقدر تحدد بنفسك العربيه هتستحمل مشاويرك ولا لأ

بالنسبه للجوان ده حاجه كده زى دايره من الكاوتش بتتحط ما بين الوصلات الحديد علشان ضمان الإحكام وعدم التسريب
سواء للغازات زى العادم أو للسوائل زي الزيوت و المياه مثلا وهكذا

وألف مبروك عليك العربيه مرة تانيه
قديم 31-08-2009, 12:05 AM
mohd2 mohd2 غير متواجد حالياً

mohd2 is on a distinguished road

معلش ممكن تقول هي موديل كام وجبتها بكام ودفعتلها ضريبة كام
وشكرا
قديم 19-01-2010, 07:40 PM
بانوراما* بانوراما* غير متواجد حالياً

بانوراما* is on a distinguished road

كلام جميل جدا عن العربيه فيات 126 انا نفس حاله حضرتك لسه بتعلم السواقة وكنت عايزه عربيه مستعمله رخيصة علشان اتعلم فيهاوكنت بفكر فى 128 وكنت شايله من حسباتى 126 على اساس انها مش بتستحمل بس حضراتكم لفتم نظرى ليها جزاكم الله خير
ياريت حد يقولنا عن مستوى الاسعار
قديم 19-01-2010, 08:12 PM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بانوراما* مشاهدة المشاركة

كلام جميل جدا عن العربيه فيات 126 انا نفس حاله حضرتك لسه بتعلم السواقة وكنت عايزه عربيه مستعمله رخيصة علشان اتعلم فيهاوكنت بفكر فى 128 وكنت شايله من حسباتى 126 على اساس انها مش بتستحمل بس حضراتكم لفتم نظرى ليها جزاكم الله خير
ياريت حد يقولنا عن مستوى الاسعار
اهلا بيكى معانا
منورة مصر موتورزptmnlo123per122
بالنسبه لاسعار ال 126
اتفضلى هنا وشوفى المعروض من المستعمل واسعاره
http://www.contactcars.com/UsedCars_All.asp

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله
قديم 28-01-2010, 08:11 PM
بانوراما* بانوراما* غير متواجد حالياً

بانوراما* is on a distinguished road

شكرا يا فطومه على اهتمامك
بس فى كونتاكت كارز لقيت السعر يتراوح بين 5000 حتى 7000
بينما يوجدتعليق فى المنتدى هنا بيقول (و بالنسبه للسعر العربيه فى أنضف أنضف أنضف حالتها لما تقول انا عربيه و تتكلم عربى و مصرى و صينى تبقى بـ4500 جنيه فقــــــــــط)
يا ترى مين الصح ياريت الخبراء بتوعنا يجاوبونى

الكلمات الدليلية
fiat 126