العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 17-10-2014, 01:36 AM
marmarr marmarr غير متواجد حالياً

marmarr is on a distinguished road
افتراضي اجيب ايه ب 25

مساء الخير عليكم جميعاانا اول مرة اجيب عربية فعايزة عربية مستعملة فى حدود 25000 جنيه مصرفش عليها كتير وتكون شكلها حلو يعنى انا مش حابة الفيات بكل موديلاتها بس وانا بدور ع النت لقيت عربيات ف حدود فلوسى دى زى مازدا 121 و 323 و دايو ماتيز و راسر و سوزوكى سويفت و ماروتى و فورد فيستا و اسكورت و هيونداى اكسيل و سيات ابيزا و سكودا فيليشيا
انا اكتر 2 عاجبنى مازدا 121 و دايو ماتيز
وانا بسم الله ما شاء الله ابيض يا ورد فى العربيات مش عارفة ايه الانواع الحلوة ف دول فى حدود فلوسى تنصحونى بايه؟ و ايه اللى اخلى بالى منه ف مواصفات العربية يعنى مثلا المفروض تكون سعة المحرك كام سى سى ؟ و تكون عاملة كام كيلومتر بالكتير؟ وايه كمان اخلى بالى منه
قديم 17-10-2014, 05:01 AM
الصورة الرمزية momen_bondok
momen_bondok momen_bondok غير متواجد حالياً

من انا؟: أنا الفقيـرُ إلـى ربِّ السمـواتِ أنا المُسيكِينُ فى مجموع حالاتـي
التخصص العملى: فى مجال السياحه ( رحلات حج وعُمرة )
هواياتي: البرمجة , ما يخص السيارات , الكمبيوتر, الزراعة

momen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اجيب ايه ب 25

انا شايف إن الماروتى هتكون مناسبه عربية موفرة فى البنزين حجمها مش كبير يعنى تتركن فى اى حته بس اهم حاجة تشوفى حاجة تكون حالتها كويسة وطبعا لازم تكشفى عليها قبل الشراء وبالتوفيق

بسم الله الرحمن الرحيم
سؤال على بال كل شاب أو رجل يُريد أن يتزوج
كيف اختار الزوجة التي ستظل معي طوال العمر
اوووووووعة تفكر كتير شاهد هذة الحلقة وبأذن الله تأخذ القرار الأخير
وذلك مع فضيلة الشيخ أبي إسحاق الحوينى
الحلقة بجد راااااااائعة والله
طبعا الحلقة (مرئية) وبمساحة خيالية
قديم 17-10-2014, 07:07 AM
marmarr marmarr غير متواجد حالياً

marmarr is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momen_bondok مشاهدة المشاركة

انا شايف إن الماروتى هتكون مناسبه عربية موفرة فى البنزين حجمها مش كبير يعنى تتركن فى اى حته بس اهم حاجة تشوفى حاجة تكون حالتها كويسة وطبعا لازم تكشفى عليها قبل الشراء وبالتوفيق
طب ايه رايك فى بيجو 106 فى البنزين و قطع الغيار؟
قديم 17-10-2014, 12:07 PM
وائل عبد العزيز وائل عبد العزيز غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق السفارى الاول
التخصص العملى: تاجر كاوتش
هواياتي: السفارى والصيد

وائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to all

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
البيجو عموما حريقة بنزين وقطع غيارها مولعة واى حاجة فى حدود 25.000 هيكون موديلها قديم
انا معايا سويفت الحمد لله من يوم ما جبتها وظبطها مريحانى وبسافر بيها مشوار حوالى 400 كم والحمد لله مش بتتعبنى فى السفر والاهم من دا كلة ان قطع غيارها متوفرة ورخيصة جدا
وكمان موديلاتها حلوة 95 او 93 يعنى حديثة شوية مقارنة بالبيجو والفيات
والله المستعان
قديم 17-10-2014, 03:34 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
خليك في السوزوكي والهيونداي افضل العربيات في استهلاك البنزين وقطع الغيار واعادة البيع
وخلى حد بيفهم معاك وانت بتشتري يكشف عليها
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

الكلمات الدليلية
جرمبع