العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 23-01-2012, 05:41 PM
الصورة الرمزية ahmed_sadek
ahmed_sadek ahmed_sadek غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد
التخصص العملى: صيانة حاسب آلي
هواياتي: تعلم أي شيء جديد

ahmed_sadek has a spectacular aura aboutahmed_sadek has a spectacular aura aboutahmed_sadek has a spectacular aura about
افتراضي مساعدة الأعضاء

اشتريت سيارة 132 والحمد لله ربنا ستر معايا في حاجات كتير
منها موضوع الصبابات اللي كنت سألت فيه .
المهم أنا دلوقتي عندي أكتر من حاجة أولاً ميكانيكي قاللي أسطوانة الدبرياج خفيفة محتاج مجموعة دبرياج كاملة السؤال سعر المجموعة كام وهل ممكن أمشي بيها كده شوية ؟
تاني حاجة عداد البنزين لما بفول بيكون مضبوط لغاية لما أمشي عشرة كيلو ألاقيه جاب النص لوحده يا ترى إيه المشكلة ؟
تالث حاجة عداد السرعة وعداد لفات الموتور لا يعملون ؟
رابع سؤال نقلات الفتيس عندي على الأول صعبه شوية وساعات بيرد من الأول لوضع المور فأين المشكلة ؟
أخيراً أنا شاكر لكل من أفادني وكان الله في عون العبد ما دام العبد في عون أخاه
قديم 25-01-2012, 02:29 PM

ahmed_sadek has a spectacular aura aboutahmed_sadek has a spectacular aura aboutahmed_sadek has a spectacular aura about
افتراضي رد: مساعدة الأعضاء

24 مشاركة ومفيش تعليق واحد
ليه كده يا ريت معلومات عن الموضوع وشكرا لكل من ساهم في المشاركة
قديم 25-01-2012, 02:36 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

سعر المجموعة كام وهل ممكن أمشي بيها كده شوية ؟ حوالى 350 وإمشى بيها عادى
تاني حاجة عداد البنزين لما بفول بيكون مضبوط لغاية لما أمشي عشرة كيلو ألاقيه جاب النص لوحده يا ترى إيه المشكلة ؟ العوامة عايزة تتغير
تالث حاجة عداد السرعة وعداد لفات الموتور لا يعملون ؟ مش مهم سيبهم (نصيحة )
رابع سؤال نقلات الفتيس عندي على الأول صعبه شوية وساعات بيرد من الأول لوضع المور فأين المشكلة ؟حاجة فى الفتيس غوشة أو هلال وطالما على الاول بس سيبها برضو

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 13-02-2012, 11:47 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhamdy75 مشاهدة المشاركة

سعر المجموعة كام وهل ممكن أمشي بيها كده شوية ؟ حوالى 350 وإمشى بيها عادى
تاني حاجة عداد البنزين لما بفول بيكون مضبوط لغاية لما أمشي عشرة كيلو ألاقيه جاب النص لوحده يا ترى إيه المشكلة ؟ العوامة عايزة تتغير
تالث حاجة عداد السرعة وعداد لفات الموتور لا يعملون ؟ مش مهم سيبهم (نصيحة )
رابع سؤال نقلات الفتيس عندي على الأول صعبه شوية وساعات بيرد من الأول لوضع المور فأين المشكلة ؟حاجة فى الفتيس غوشة أو هلال وطالما على الاول بس سيبها برضو
ألف مليون شكر ليك يا أخي الوحيد اللي ريحني من اللي قروا الموضوع شكراً جزيلاً
قديم 14-02-2012, 03:29 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

علي فكره ممكن اللي قروا ميكنش عندهم معلومه مش اكتر فميقدروش يفيدوك بحاجه

بالنسبه للاستفسارات الاستاذ رد عليك تمام وبالنسبه لعداد السرعات ممكن بس يكون كابل السرعه بايظ وعايز يتغير وحيتكلف بتاع 30 جنيه لو هي دي بس المشكله يعني
وبالنسبه للغيار الاول دي بتحتاج ان الجير بوكس يتحل ويتغيرله حاجات وبما انها الاول انت كده كده مبتعدش عليه كتير فمش مستاهله الحوار ده كان عند والدي في الغيار الرابع فاضطرينا نعمله اما الاول فعادي ممكن تسنده بايدك لغاية متغير ومبروك عليك العربيه وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي