العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 19-10-2011, 11:07 PM
الروش وبس الروش وبس غير متواجد حالياً

الروش وبس is on a distinguished road
للاهمية زينون اللوجن زفت

ازيكم يا جماعة انا اشتريت زينون للوجن تكتين زينون و بعدين ركبتهم فالوسط بيرمى عادى جدا على الارض اما العالى فربى على الارض بس ابعد شوية حاولت اعمل كل التعديلات الممكنة بس مفيش فايدة خالصو عليت برضة الضوء للاخر من الزرار اللى تحت التبلو و مفيش فايدة تفتكروا اية العيب الكهربائى بيقول ان العيب من السيارة نفسها من الفانوس و مع العلم ان انا جبت الزينون ال 55 وات الجديد (( العلبة الزرقاء ))
قديم 20-10-2011, 02:22 AM
amro atif amro atif غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: السيارات

amro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to behold
افتراضي رد: زينون اللوجن زفت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الروش وبس مشاهدة المشاركة

ازيكم يا جماعة انا اشتريت زينون للوجن تكتين زينون و بعدين ركبتهم فالوسط بيرمى عادى جدا على الارض اما العالى فربى على الارض بس ابعد شوية حاولت اعمل كل التعديلات الممكنة بس مفيش فايدة خالصو عليت برضة الضوء للاخر من الزرار اللى تحت التبلو و مفيش فايدة تفتكروا اية العيب الكهربائى بيقول ان العيب من السيارة نفسها من الفانوس و مع العلم ان انا جبت الزينون ال 55 وات الجديد (( العلبة الزرقاء ))
اضبت رجلاش الكشاف بيبقى الرجلاش دا للعالي والواطي وبيفتح ويفل الزوايا للخارج والداخل
اذا انت مش بتعرف الرجلاش قول للكهربائي انك عاوز ترفع الجلاش للكشافين وتقف العربيه وقدمك حاءط على مسافه مناسبه وتجرب لحد ما توصل للنتيجه اللي انت عاوزها للكشافين
وبالتوفيق

عجبا للزمان في حالتيه وبلاء ذهبت منه اليه
رب يوم بكيت منـــــــه فلما تولى بكيت عليـه
قديم 20-11-2011, 12:26 PM
samehlila samehlila غير متواجد حالياً
من انا؟: نائب مدير ادارة المعلومات - الهيئة العامة للتأمين الصحي - فرع البحيرة
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات و الاجهزة الالكترونية

samehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud of

بسم الله الرحمن الرحيم
لو ما اتظبتش معاك هتضطر تعمل تعديل تقلب المبات يعني تخلي تحتهم فوقهم و فوقهم تحتهم انا مش عارف اوصلهالك يعني تشوف اللمبه بتركب ازاي و لفها نص لفه و حاول تثبتها في الفانوس لو هيه 3 شوكة اكسر واحده منهم و هتتقلب معاك عادي
لو فلنشه يبقي هتحتاج تلغي السنون الموجوده بقاعدة الفانوس
و اي خدمة
م / سامح ليله

امتلك ماشئت ستذهب كما جئت
قديم 20-11-2011, 12:36 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

شوف كهربائي تاني
قديم 02-12-2011, 01:36 PM
الصورة الرمزية لوجان 2012
لوجان 2012 لوجان 2012 غير متواجد حالياً

لوجان 2012 will become famous soon enough

لو وصلت لحل ارجوك قولي .. عشان عاوز اركبه
mahless.legend@yahoo.com