العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 20-12-2011, 05:57 PM
ايمن منصور ((عباسى )) ايمن منصور ((عباسى )) غير متواجد حالياً
عضو ((عباسى))
من انا؟: عباسى
التخصص العملى: عباسى
هواياتي: عباسى

ايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant future
افتراضي رد: غسيل الموتور بالجاز

ياجماعه انا مش بتكلم علي اي عربيه
انا مقلتش ان كل العربيات نعمل معها كده
يعني الدايو عامه والاسبرنزا عامه واللنسر وكل العربيات الي كارته العربيه في حوض الموتور طبعا مينفعش الكلام ده خالص والا الواحد يبقي مبيفهمش وبيقول اي كلام
انا بقول للفيرنا-الفيرنا-الفيرنا
وده عن تجربه وانا قلتلكم العربيه موديل 2008
يعني بقالي 3 سنين بمرش فيها ولسه مدبتش
الظاهر خامه البطانيه عندي كويسه
اما بنسبه للفوم هو كويس وحينضف بس سعره من 30 الي 40 جنيه
انا شايف انه كتير بس ادام في بديل طيب موفر وخلي الفلوس لحاجه ملهاش بديل
هو الفوم برضه حيبقي كويس لو حد معندوهش امكانيه انه يشمر ويخش جوه الموتور
ويفضل يدعك زينا كده
وبعدين عربيع الاستاذ \كورسير 2009 وكمان بيقول انه مبيغسلش بجاز والخراطيم غيرها والسيور غيرها وقال ان طالع عينهم وعلي 40000 كيلو معا ان المفروض
ان الحجات تتغير علي 60000 كيلو
اما انا عربيتي 2008 وانا مبغسلش غير بطريقه البطانيه والحمد لله تشوف حوض الموتور زيرو (امسكو الخشب) وان شاء الله حصوره وارهلكو عل الطبيعه
بس تاني الموتور يتغسل وهو بارد -بارد -بارد

التعديل الأخير تم بواسطة ايمن منصور ((عباسى )) ; 20-12-2011 الساعة 06:08 PM
قديم 20-12-2011, 06:11 PM
الصورة الرمزية bunnybunny77
bunnybunny77 bunnybunny77 غير متواجد حالياً

bunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond repute

احذروا من غسيل الموتور باى نوع من انواع السوائل

قديم 20-12-2011, 07:01 PM
ايمن منصور ((عباسى )) ايمن منصور ((عباسى )) غير متواجد حالياً
عضو ((عباسى))
من انا؟: عباسى
التخصص العملى: عباسى
هواياتي: عباسى

ايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bunnybunny77 مشاهدة المشاركة

احذروا من غسيل الموتور باى نوع من انواع السوائل
طيب محضرتك تكمل علشان نفهم تحذيرك
سببه ايه ونقدر نستفاد منه لو فعلا صح وحنكون شاكرين ليك
والسوائل تقصد بيها ايه الجاز ولا الميه ولا الصابون
قديم 20-12-2011, 07:21 PM
الصورة الرمزية hhhesham
hhhesham hhhesham غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام
التخصص العملى: ضابط شرطه
هواياتي: اقفل العدادات

hhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud of

شكرا على المعلومه

Hesham Samir
قديم 25-12-2011, 06:21 PM
الصورة الرمزية mohamed_elwelely
mohamed_elwelely mohamed_elwelely غير متواجد حالياً

mohamed_elwelely is on a distinguished road

شكرا يا ايمن باشا على المعلومة ده بس سؤال انا غسلت الماتور مرتين قبل كده من قريب هل ممكن يكون اثر على اى حاجة انا بحط زيت ماتور محروق فى الفتحات اللى فوق العجلات اللى ورا علشان تجرى فى عتب العربية ومجرى المطر وعلى فتحات الكبوت تحت المساحات علشان حماية من الصدأ هل ده صحيح