العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 28-06-2012, 04:15 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: موسوعة أسعار قطع غيار الهيونداي ماتريكس (تكتمل الموسوعة بإضافاتكم)

سعر تيل فرامل جولد كورى 65 حنية
قديم 05-07-2012, 04:09 PM
ashraf122 ashraf122 غير متواجد حالياً

ashraf122 is on a distinguished road

السلام عليكم انا معايا ماتركس 2008 و كنت عايز اعمل صيانة ال 60000 كم والصراحة لقيت المصنعيات حتبقى غالية قوى لو عملتها فى التوكيل او اى مركز تبعهم و كنت بفكر اشترى قطع الغيار و اروح للميكانيكى (متهيائلى كلة بيفهم فى الهيونداى دلوقتىوالموضوع مش صعب)
وكنت عايز اعرف اسعار الاتى
-طقم السيور -باور و كاتينة و تكييف و هل لازم اغير البلية
-فلتر البنزين
-طقم بوجيهات
واية احسن مكان اشترى منة فى شارع دمشق
اسف على الاطالة و مستنى ردكم
قديم 05-07-2012, 04:53 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf122 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم انا معايا ماتركس 2008 و كنت عايز اعمل صيانة ال 60000 كم والصراحة لقيت المصنعيات حتبقى غالية قوى لو عملتها فى التوكيل او اى مركز تبعهم و كنت بفكر اشترى قطع الغيار و اروح للميكانيكى (متهيائلى كلة بيفهم فى الهيونداى دلوقتىوالموضوع مش صعب)
وكنت عايز اعرف اسعار الاتى
-طقم السيور -باور و كاتينة و تكييف و هل لازم اغير البلية
-فلتر البنزين
-طقم بوجيهات
واية احسن مكان اشترى منة فى شارع دمشق
اسف على الاطالة و مستنى ردكم

طبعا لو عملت الصيانة برة التوكيل هيكون ارخص جدا. المهم تجيب حاجات مضمونة وتركبها عند ميكانيكى مشهور..

اما عن قطع الغيار فأنا انصحح تجيب السيور والبوجيهات والحاجات اللى زى ده من شركة smg وهى شكرة مصرية وتستورد 20 الف قطعه من قطع غيار السيارات من كذا بلد وكذا شركة عالمية. إذا منتجاتهم فوق مستوى الجيد جدا. أنا مثلا اشتريت سير ألمانى مركة " كونتينينتل" والسير فوق الممتاز وسعره 75 جنية بينما السير الكورى بيكون 165 جنية. أنا عملت موضوع عن الشركة دى. ولها اكثر من عشرة فروع فى كل مصر...
قديم 21-08-2012, 08:10 PM
meshooeng meshooeng غير متواجد حالياً

meshooeng is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emadsmsma مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ليه وقفتوا على كدة فى اسألة كتيرة مش بتردوا عليها
وانا عايز اعرف المراية سعرها كام التوكيل والصينى وهل ممكن الاقى قاعدة المراية لوحدها اصل المراية عندى اتخلعت من قاعدتها وهى سليمة مفهاش خدش غير ان القاعدة بتاعتها اتكسرت ومتنفعش تتلحم
تقدر تروح تصلحها عند واحد اسمه حسن المجنون فى معروف بجوار كشيرى ابو طارق من ناحية الشارع الجانبى .. بيصلح اى كسر فى المراية والفايبر مهما كان وسعر تصليح المراية حوالى 50 ج على حسب نوع الكسر ..
قديم 31-08-2012, 04:40 PM
engams engams غير متواجد حالياً

engams has a spectacular aura aboutengams has a spectacular aura aboutengams has a spectacular aura about

سعر الاكصدام الخلفي 880 جنيه