العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 22-09-2011, 08:28 PM
الصورة الرمزية amriar
amriar amriar غير متواجد حالياً

amriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura about
افتراضي رد: تجارب الأعضاء مع شركات التأمين التكافلي ..

شكرا لكل الردود ..

انا بس ملاحظ ان الاعضاء الكرام مندوبين شركات التأمين هم اللي بيردوا وهم اكيد عندهم خبره بس انا وغيري كتيييييييير عايزين نسمع راي ناس زينا مواطن بيقسط عربيه و بيتعامل مع شركه تأمين تكافلي اختارها عشان مش عاوز يدخل في حرمانيه..

اعتقد مداخلات الساده مندوبين التأمين بتأثر كتير علي الناس وبتقطع الطريق علي المشاركات لان كل واحد داخل بيقرأ التعليقات و تنتهى برقم تليفون يبقي المناقشه انتقلت من المنتدى لشبكات المحمول والناس اللي عايزه تستفيد و تسجل الكلام دا عشان يفضل يفيد ناس تانيه ما تشوفش حاجه

ارجو من الجميع المشاركه و الافاده عشان في الاااااااف من الناس ممكن يستفيدوا

شكرا لكل الاعضاء و المنتدى المحترم الذى اضاف ليا الكثير و كل الشكر لمندوبين التأمين الغايه في الاهتمام و اللي بيحاولوا يساعدوا فعلا ربنا يبارك فيكم كلكم
قديم 23-09-2011, 05:03 PM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future
افتراضي رد: ارجو الافادة بسرعة

اولا حمد اللة على سلامتك
التأمين الاجبارى دة بتاع المرور و مش بيغطى حوادث العربية

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 24-09-2011, 02:18 AM
melkobaby melkobaby غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس طيران وفضاء شغال فى الابواب والشبابيك والواجهات الالومنيوم والPVC
التخصص العملى: مهندس مكتب فنى

melkobaby is on a distinguished road
افتراضي رد: سيارتى اتسرقت اسبيرانزا a113 (ان لله وانا اليه لراجعون)

طبعا هتسألو انا ايه اللى فكرنى بالموضوع تانى..................... .........
الحمد لله امبارح 22/9 كلمنى ضابط من قيادة مرورالطريق الزراعى
بلغنى ان عربيتى عندهم بس عليها نمر الغربية ولونها احمر واروحله عشان استلمها
رحتله انهاردة الجمعة واتاكدت انها هى والحمد لله...................... ......
اعدنا من الساعة 11 (وطبعا صلينا الجمعة) لحد الساعة 6 الباشا بيكتب المحضر عشان نروح النيابة ونخلص باقى الاجراءات ................
بس طبعا للاسف رحنا المركز ناخد رقم للمحضر عشان غالبا مش من سلطة القيادة عمل محضر المأمور قال ماينفعش الكلام ده انا معرفش حاجة عن العربية ماليش علاقة بالمحضر وقال روحه القسم اللى اتعمل فيه المحضر................... ...........
رحنا القسم قالو نفس الكلام وقالو كمان المحضر ده فيه اخطاء كتير..............
كلمت الضابط اللى عمل المحضر وبعد شوية اتصالات لحد الساعة 10 اتفقوا يخلصو المحضر ويدوله رقم وطبعا روحت البيت وبكرة بأذن الله هكمل الرحلة الروتينية وربنا يسهل ووكيل النيابة يطلع فاهم مش حافظ.
نسيت اقلكو ان الحرامى ظبط العربية لصقها كلها استيكر احمر ولصق السقف جلد اسود وفيم الزجاج والفوانيس وركب سماعات اضافية وحط نمر نيابة واستيكر نادى القضاة زى ماتكون عربية ابوه..................... ...........
وعلى فكرة الحرامى كان بيسرق بالعربية سواق ترلة راكن على الطريق بس السواق جرى وراه هو وحبايبه على الطريق لحد اما خلوه يقف وحدفوه بالطوب لحد اما هرب فى الزراعة وبعدين الشرطة جت وخدت العربية.................. سلام دلوقتى وان شاء الله ابلغكم اخر الاخبار
قديم 24-09-2011, 02:25 AM
beso ahmed beso ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: طالب هندسة

beso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة melkobaby مشاهدة المشاركة

طبعا هتسألو انا ايه اللى فكرنى بالموضوع تانى..................... .........
الحمد لله امبارح 22/9 كلمنى ضابط من قيادة مرورالطريق الزراعى
بلغنى ان عربيتى عندهم بس عليها نمر الغربية ولونها احمر واروحله عشان استلمها
رحتله انهاردة الجمعة واتاكدت انها هى والحمد لله...................... ......
اعدنا من الساعة 11 (وطبعا صلينا الجمعة) لحد الساعة 6 الباشا بيكتب المحضر عشان نروح النيابة ونخلص باقى الاجراءات ................
بس طبعا للاسف رحنا المركز ناخد رقم للمحضر عشان غالبا مش من سلطة القيادة عمل محضر المأمور قال ماينفعش الكلام ده انا معرفش حاجة عن العربية ماليش علاقة بالمحضر وقال روحه القسم اللى اتعمل فيه المحضر................... ...........
رحنا القسم قالو نفس الكلام وقالو كمان المحضر ده فيه اخطاء كتير..............
كلمت الضابط اللى عمل المحضر وبعد شوية اتصالات لحد الساعة 10 اتفقوا يخلصو المحضر ويدوله رقم وطبعا روحت البيت وبكرة بأذن الله هكمل الرحلة الروتينية وربنا يسهل ووكيل النيابة يطلع فاهم مش حافظ.
نسيت اقلكو ان الحرامى ظبط العربية لصقها كلها استيكر احمر ولصق السقف جلد اسود وفيم الزجاج والفوانيس وركب سماعات اضافية وحط نمر نيابة واستيكر نادى القضاة زى ماتكون عربية ابوه..................... ...........
وعلى فكرة الحرامى كان بيسرق بالعربية سواق ترلة راكن على الطريق بس السواق جرى وراه هو وحبايبه على الطريق لحد اما خلوه يقف وحدفوه بالطوب لحد اما هرب فى الزراعة وبعدين الشرطة جت وخدت العربية.................. سلام دلوقتى وان شاء الله ابلغكم اخر الاخبار
ألف مبروك رجوع العربية بالسلامة
و أن شاء الله تخلص الاجراءات بسرعة

Newton Asked : How To Write 4 In Between 5 ?
1) Medicine students Said : Joke !
2) Science students Said : Impossible !
3) Management students Said : Not Found On The Internet
4) Engineering students Said: "F(IV)E"...

I'm Proud To Be An Engineer :Z:Z

قديم 24-09-2011, 06:50 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

الف مليون مبروك عودة ضالتك
ان شاء الله العاقبة عند كل مسروق ان تعود له ضالته

الكلمات الدليلية
a113, اسبيرانزا, سرقة سيارات