العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 24-06-2011, 03:55 PM
ha_thewolf ha_thewolf غير متواجد حالياً
من انا؟: حسين القاضي
هواياتي: الانترنت

ha_thewolf is on a distinguished road
افتراضي رد: استفسار عن سعر سيارة ماتركس مستعمله

ممكن اعرف انت عملت فين الجهاز
قديم 24-06-2011, 05:52 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

الحقيقة أنا عملته عند واحد فى القاهرة مشهور عند دوران شبرا . هو بيفهم فى الفيتا وكمان بيركب الأجهزة دى من يجى 20 سنة من أول ما كانت بدائية جدا. الجهاز اللى مركبة دبرياج والحقيقة كويس جدا. أنا مش كنت بعرف أسوق فى هذا الوقت فطلبت منه إنه يجى يركبه تحت قدام بيتى والحقيقة الراجل طلع زوق وبعت حد ومعاه الجهاز وركبة وأخد 50 جنية زيادة علشان المشورا. هو الجهاز فى الأصل بحوالى 175 جنية والخمسين الزيادة بتاع المشوار. طبعا هذا ممتاز لانى كنت سألت عند واحد قبلة وقال لى 300 جنية علشان يجى يركبة تحت البيت وثمنه 200 جنية لو رحت له الورشة. على فكرة أنا عرفت الراجل دة من المنتدى برضوا. وهتلاقى نمرة تليفونه وعنوانة هنا فى قسم الماتركس على العموم لو عاوز العنوان والتليفون قول لى....
قديم 24-06-2011, 05:53 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

وعلى فكرة التركيب مش أخد أكثر من نصف ساعة وهو قالى لى أنه مضمون لحد 5 سنوات. وقالى لو عاوز تشيلة فى أى وقت علشان تبيع العربية أبقى قول لى أو روح لاى حد يشيلة لانه سهل خالص.

وممكن كمان تشترى الجهاز من عنده لانه بيصنعهم فى ورشة وممكن تركبة عندك فى الأسكندرية. أسال الأسعار عندكم كام الاول ودور على طريقة التركيب المهم مش حد يكسر لك فى التابلوا أو يركب لك حاجة مش تعرف تشلها بعدين أو لما شخص عادى يجى يسوق العربية والجهاز راكب مش يعرف. دى الحاجات اللى تشوفها.

أعتقد كل التجهيزات بتكون نفس الحكاية ولكن تختلف فى الخامة ونظافة الصنايعى
قديم 24-06-2011, 08:39 PM
ha_thewolf ha_thewolf غير متواجد حالياً
من انا؟: حسين القاضي
هواياتي: الانترنت

ha_thewolf is on a distinguished road

انا سالت عند واحد قالي ب 200 جنيه بس الصراحه انا مشفتش الجهاز او اعرف فيه اساسا فخايف اركبه من اللي عندنا يطلع خامته وحشه قلت اشوفك انت لانك قلتلي قبل كده انك ركبته و كان خامه حلوه و كويسه غير كده لو طلع زي ما انت بتقول 175 سعره و سفر ب 50 يعني كله علي بعضه ب 225 مش مهم 25 جنيه زياده في سبيل حاجه نظيفه
فلو سمحت اديني رقم تليفونه اكلمه و اشوف سعره كام