العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 10-05-2013, 05:43 PM
hanyghanem hanyghanem غير متواجد حالياً

hanyghanem is on a distinguished road
افتراضي رد: تغيير بلية وسير كاتينه

انا ان شاء الله هروح اغير فالتوكيل العربية عاملة دلوقتي 45000 بس لو حد يقدر يقولي التكلفة كام مصنعية وقطع الغيار بكام يبقي كتر خيركو ولو فية فيزا و فالعباسية احسن ولا اروح مركز مدينة نصر عند نفق الشهيد
قديم 10-05-2013, 06:11 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

انا غيرت 3 مرات

أول مرة فى التوكيل وركبو بلى زى الزفت عمل صوت بعد الف كيلو

وتم تغييره فى التوكيل بعد عذاب على حسابهم

وبعد ما مشيت عليهم 20 ألف بالصوت ده

ولو رجع الزمن لورا هاغير السير بس

لأن البلى اللى نازل فيها يستحمل فوق ال 100 ألف

وانا مش بقول لك إعمل كده انما

انا غلطان انى معملتش كده

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 15-05-2013, 01:52 PM
melsheshtawy melsheshtawy غير متواجد حالياً

melsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyyyyyy مشاهدة المشاركة

ازيكم وحشتونى والله .......

ليا سؤال لو حد غير قبل كده سير وبلية كاتينه (واكيد ده حصل ) ياريت يقول تم فين وجاب البليه والسير منين ونوعهم ايه وبكااام ؟؟؟
علما بأنى عامل دلوقتى 50000كيلو لأنى مش حابب اغيرهم فى التوكيل علشان اكيد طبعا قطعة الغيار اللى هيحطوها صينى !!
يا راجل يا طيب بقى إنت قبلت تركب عربية صينى ومش قابل قطع الغيار صينى ... أنا مش بشكك فى الصينى على فكرة بس برضة مش كل اليابانى ومش كل الإيطالى والكورى كويس ... العبرة بالشركة إللى صنعت مش بمكانها .. يعنى أنا هفاجأك واقولك إنى ناوى إن شاء الله أى قطع غيار ماعدا تيل الفرامل أشترى الأصلى - الصينى - من خارج التوكيل بما فى ذلك المساعدين والعفشة
قديم 19-05-2013, 11:21 AM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice

تم بحمد الله تغيير///// سير كاتينه+سير بور+سير دينامو+بلية كاتينه+تيل امامى+تيل خلفى+فلترهواء+فلتر بنزين+طقم بوجيهات وتم ذلك عند المبدع المهندس/ حمدي (مخترع المانيوال بدون دبرياج) ومن حسن حظى تم مقابلة أ/هشام الجزار شخصية كريمة ومتعاون الى اقصى مدى وبعد التغيير قام المهندس حمدى بوضع لمساته على الماتور من تنظيف حساسات وخلافه وقد شعرت بالفرق عند مغادرتى من عنده على الدائرى (العربية حاجة تانية).

ملحوظة: من سيقوم يتغير طقم سيور وبليه لابد من شراء الوش البلاستك اللى بيغطى سير الكاتينه وهو قطعتين حيث انه بينزل بايش ودايب تقريبا بينزل براده

قديم 19-05-2013, 04:19 PM
nassser nassser غير متواجد حالياً

nassser is a glorious beacon of lightnassser is a glorious beacon of lightnassser is a glorious beacon of lightnassser is a glorious beacon of lightnassser is a glorious beacon of light
عاجل رد: تغيير بلية وسير كاتينه

الحاج حمدي مفيش زيو واضح جدا انه اخلاق وكمان هشام ربنا يكرمه ويعوض عليه في الكرونة