العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 20-11-2012, 05:55 PM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of
افتراضي رد: طقم دبرياج ل بى واى دى اف 3

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
15 الف يعنى السياره غالبا في الضمان ممكن يكون عيب في خامة الدسك او الأسطوانه روح التوكيل
ومن المحتمل يكون العيب في ماستر الدبرياج يكون الجلد ضرب شوف لون زيت الباكم لو مسود يبقي الجلد في مشكله
ومن المحتمل يكون عيب سواقه يعني بتكون محمله رجلها علي الدبرياج وهي سايقه
والله المستعان
توكيل مين الله يبارك فيك هو فيه حد فاضى للكلام ده ثم انا مجنون هاركب طقم دبرياج صينى تمنه اغلى من اليابانى
خليها على الله
قديم 21-11-2012, 01:13 AM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonedoctor مشاهدة المشاركة

توكيل مين الله يبارك فيك هو فيه حد فاضى للكلام ده ثم انا مجنون هاركب طقم دبرياج صينى تمنه اغلى من اليابانى
خليها على الله
كلام حضرتك سليم 100*100
فعلا التوكيل غالى و بيركب صينى
يعنى واحد كان محتاج يركب تيلو طنابير قالولو 500 جنية مع ان سمعت بتوع التيوتا 300 او 350 و يبانى
فعلا يغور التوكيل هو و الصنايعية بتوعة
قديم 21-11-2012, 01:42 PM
melsheshtawy melsheshtawy غير متواجد حالياً

melsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة peter magdy مشاهدة المشاركة

كلام حضرتك سليم 100*100
فعلا التوكيل غالى و بيركب صينى
يعنى واحد كان محتاج يركب تيلو طنابير قالولو 500 جنية مع ان سمعت بتوع التيوتا 300 او 350 و يبانى
فعلا يغور التوكيل هو و الصنايعية بتوعة
أنا معاك فى حتة يغور التوكيل بس الرأى للأمانة إن أنا مره واحد غير تيل وديسك (مفيش طمبورة بالمناسية) كان ب100 التيل و140 الديسك (بس أنا بلاحظ حكاية تيل وديسك دى مع بعض باستمرار مما يؤكد إن نوع التيل المستخدم ردئ جدا وأغلب ظنى إن السعر إللى حضرتك ذكرتة ده للجنبين مع ضريبة المبيعات والذى منه
قديم 22-11-2012, 04:14 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

هو فعلا زى ما حضرتك قلت هو عيب سواقة لانها بتحمل رجليها على الدبرياج وهى سايقة واليوم الحمد لله تم التغيير وسعر الاسطوانة كورى والبلية والديسك يابانى 350 جنيه بس بتوع اللانسر طبعا والانطباع الاول بعد قيادة السيارة انها اصبحت ناعمة جدا وصوت السيارة اتكتم والسحب رجع زى الاول
تقبلوا تحياتى
أستاذ / lonedoctor انا على طول بكون منتظر مشاركاتك الصراحة لانها في المضمون ومن غير تذويق
ياريت توضح موضوع (صوت السيارة اتكتم) طبعاً حضرتك متابع ان معظم ملاك السيارة بيشتكو من موضوع الونة ... و عضة في الغيار ... وصوت الموتور عالي ..... المشاكل دية كلها اتحلت بعد تغير الاجزاء التالفة في عربيتك ولا لسة موجودة

My Car BYD F3
قديم 22-11-2012, 07:20 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

خليها على الله
السلام عليكم
انا اقصد لو في الضمان بيغيرو على حساب التوكيل لو عيب صناعه
والحمد لله انا دائما مقاطع اي توكيل لأنهم في الغالب مبالغين جدا في الأثمان وعدم التصليح اي تغيير بس دون تصليح وده معناه انهم مش فاهمين لكن حافظين
وعلى فكره عمري ما روحت التوكيل حتي مع اي صاحب لي
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين