العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 03-03-2011, 06:16 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقرير بالصور عن الEnglon

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

الانجلون سيارة رااائعة فعلا وقريبا ستقهر كل ذويها زى الاسبرانزا والبريليانس والجاك...هيكون ليها مستقبل ان شاء الله وانا بفكر انى أشوفها فعلا بس ممكن اللى معاه العربية تكون معاه بقاله كتييير وعمل بيها كتييير ويقولى على عيوبها بصراحة من حيث التسارع وخامات العربية لانى لاحظت فى الصورة زرزر الكبوت شكله كدة تعبان أووى وممكن لو حد معاه يقولى هل التكييف بتاعها قوى فى اقصى درجات الحرارة ولا بيسخسخ!!!وربنا يكرمكم
العربيه تمام بقالها 7 شهور ولا يوجد بها اي عيوب بس قصدك ايه من زرزر الكبوت ؟
وعلي العموم سحبها زي الاسكودا بالظبط نظرا لان حجمها اكبر من الاسكودا حتي بس لما بتفتتح كله يوسع معالك لحد 260 وانت وشطارتك والتكيف تلاجه ولا تاثير له عالسحب نهائي سواء عالي ولا واطي تحس بيه بسهوله
قديم 03-03-2011, 06:48 PM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of

شكرااااا أووووى ليك ياباشا على ردك بس انا سمعت ان الباب بيبقى صعب شوية فى القفل ومش بيقل من أول مرة بالذات اللى ورا..هل ده صحيح..وبالنسبة لزرار الكبوت انا كنت شفت فى الصور دى حاجة قلقانى كدة فى الزرار..دقق شوية هتلاقيه معوج سنة والبلاستيك حواليه فىه عيوب..انا بقى خايف من التقفيل عشان كدة...
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg A7lashare-4218576226.jpg‏ (27.8 كيلوبايت, المشاهدات 4)

تويوتا...تاريخ صناعة السيارات فى العالم

قديم 03-03-2011, 06:58 PM

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

شكرااااا أووووى ليك ياباشا على ردك بس انا سمعت ان الباب بيبقى صعب شوية فى القفل ومش بيقل من أول مرة بالذات اللى ورا..هل ده صحيح..وبالنسبة لزرار الكبوت انا كنت شفت فى الصور دى حاجة قلقانى كدة فى الزرار..دقق شوية هتلاقيه معوج سنة والبلاستيك حواليه فىه عيوب..انا بقى خايف من التقفيل عشان كدة...
لا ابدا الابواب زي الفل مافيش مشاكل وزرار الكبوت يمكن الصوره معوجه وحواليها وساخه لا كن عندي تمام مافيش اي حاجه والتقفيل اخو التويوتا 2007 ولو العربيه مش فالجراج كنت طلعت صورتهالك
قديم 07-03-2011, 04:33 AM
الصورة الرمزية amaboubakr
amaboubakr amaboubakr غير متواجد حالياً

amaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of light

السلام عليكم على فكرة العربية فعلا ممتازة وثبات خرااااااااااااااافي وفعلا غوووووووول على الطريق وانا كنت عملت تقرير مفصل عنها هنا في المنتدى بس هيا فعلا فيها بعض العيوب ممكن نقول علياها بسيطة مقابل امكانات تانية كتير واللي هيا بالنسبالي ضعف الخامات الخاصة بالتابلوه وبعض الاعوجاجات البسيطة والتي تكاد لاتذكر ولا يأخذ باله منها غير الخبير والمتخصص في السيارات.
عامة ربنا يبارك لاصحابها وهيا في المجمل ممتازة

سبحان الله وبحمده ...سبحان الله العظيم
شارك معانا في حملة مقاطعة وكلاء السيارات حتى هبوط الاسعار
http://www.facebook.com/#%21/home.ph...684068070&ap=1
قديم 07-03-2011, 03:23 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amaboubakr مشاهدة المشاركة

السلام عليكم على فكرة العربية فعلا ممتازة وثبات خرااااااااااااااافي وفعلا غوووووووول على الطريق وانا كنت عملت تقرير مفصل عنها هنا في المنتدى بس هيا فعلا فيها بعض العيوب ممكن نقول علياها بسيطة مقابل امكانات تانية كتير واللي هيا بالنسبالي ضعف الخامات الخاصة بالتابلوه وبعض الاعوجاجات البسيطة والتي تكاد لاتذكر ولا يأخذ باله منها غير الخبير والمتخصص في السيارات.
عامة ربنا يبارك لاصحابها وهيا في المجمل ممتازة
الف شكر علي مرورك الكريم وعلي المشاركه الحلوه