العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 25-05-2012, 12:32 PM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of
Angry سؤال لكل اللي انتخبو شفيق ؟؟؟؟؟؟؟

طبعا انا فوجئت بالنتائج انا وغيري كتير ومكنتش متخيل اني احمد شفيق يكون له كمية الاصوات دي كلها بس انا نفسي اسال سؤال لكل اللي انتخبوه هو انتو انتخبتوه علي اساس ايه والسؤال مش قصدي بيه اني اضغط علي حريتهم الشخصيه او انتقد تصويتهم لكن هو سؤال للفهم يمكن اقتنع بموقفهم واغير رأيي انا كمان واقول شفيق الافضل بس بجد انا اول ما لقيت اني كمية اللي صوتو لشفيق بالكم ده جالي احساس انا وكل اللي قاعدين زي الاحساس ده بالظبط ومكنتش متخيل اني ارادة الشعب المصري هتخلينا نروح لاعاده بين مرسي وشفيق ونفسي افهم هو الناس ازاي انتخبت مرسي في الوقت اللي شافه فيه نفاق الاخوان وعدم تنفيذهم لوعودهم وغير كل ده وده ازاي اقتنعو ان الدكتور مرسي مع احترامي الكامل ليه يمتلك شخصية رئيس جمهوريه ده انا كنت بتفرج عليه وبنتقد الاخوان في ترشيحهم ليه في الوقت اللي هما محتاجين واحد يحسنلهم صورتهم طيب وازاي شفيق اللي كانت في عهده موقعة الجمل وبعد اما كان كل مؤيديه حزب وطني واللي معروف للجميع انه ضد الثوره اللي حصلت دي من اساسه واللي معروف انه مبارك هو مثله الاعلي واللي لما اتسال عنه قال انه مينفعش الرئيس يكون في موقف زي موقف المحاكمه ده بجد علامات استفهام كتير وحاسس اني بعد النتيجه دي اني دماغي هتنفجر وكل اللي اقدر اقوله بجد حرااااااااااااااااااااااا ام وفي الاخر عامة كلامي ده كنت بفضفض بيه لاني كان نفسي اتكلم واخرج اللي جوايا وعامة بردو احتراما لمبدأ احترام رأي الغير اتمني متكنش فضفضتي دي ضايقت حد من ناخبين حد من الرئيسين الجدد اللي احنا منتظرنهم وفي النهايه كل اللي اقدر اقوله
(ربنا لا تؤاخذنا بمافعله السفهاء منا)

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away
قديم 25-05-2012, 12:47 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال لكل اللي انتخبو شفيق ؟؟؟؟؟؟؟

لو احمد شفيق بقى رئيس جمهورية ......يبقى تستطيع القول ان الثورة فشلت
بالنسبة لسؤالك لية الناس ادت صوتهم لشفيق
كل اللى كان عاوز مرسي يسقط ادى صوتة لشفيق مش حبا فية ولكن كرها فى مرسي والاخوان وكمان فى فصيل كبير من المجتمع اتشحن دينيا انة يصوت لشفيق زى ما فى الفصيل الاخر اتشحن انة ينتخب مرسي

بالنسبة لى شخصيا انتخبت مرسي فى حين انى مقتنع بالعوا ولكن خوفا منى ان الاصوات تتفتت وشفيق ينجح قلت لالالالالالالا ادى لمرسي عشان يبقى حتى فى مستوى شفيق لانى اتزهلت بالحشد اللى وراء شفيق ومن الحشد دة عرفت ان الحزب الوطنى قائم لم يحل

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 25-05-2012, 01:14 PM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

لو احمد شفيق بقى رئيس جمهورية ......يبقى تستطيع القول ان الثورة فشلت
بالنسبة لسؤالك لية الناس ادت صوتهم لشفيق
كل اللى كان عاوز مرسي يسقط ادى صوتة لشفيق مش حبا فية ولكن كرها فى مرسي والاخوان وكمان فى فصيل كبير من المجتمع اتشحن دينيا انة يصوت لشفيق زى ما فى الفصيل الاخر اتشحن انة ينتخب مرسي

بالنسبة لى شخصيا انتخبت مرسي فى حين انى مقتنع بالعوا ولكن خوفا منى ان الاصوات تتفتت وشفيق ينجح قلت لالالالالالالا ادى لمرسي عشان يبقى حتى فى مستوى شفيق لانى اتزهلت بالحشد اللى وراء شفيق ومن الحشد دة عرفت ان الحزب الوطنى قائم لم يحل
: 010104~171::C ONGRA~238:: loveu:
قديم 25-05-2012, 01:23 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

انت خايف على شعور الناس اللى انتخبت شفيق
خاف الاول على شعور الامهات اللى اولادها ماتوا ادامهم عشان نجيب رئيس لمصر يصحح حالنا ينقلنا لو شفيق مسك مصر خربت تانى ولو مرسى مسك يبقى كل يوم هنسمع اخبار حلوة بس مفيش غير كدة كل يوم امال واخبار ومفيش اى حاجة هتتعمل اظن فاهمنى
وليا مشاركة تانى بعد الصلاة
قديم 25-05-2012, 02:32 PM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

انت خايف على شعور الناس اللى انتخبت شفيق
مش فكرة خايف علي شعورهم بس انا ماسك نفسي ومش راضي اتكلم كلمه عنهم لاني لو وصفتهم او اتكلمت عنهم هقول الفاظ خارجه كتير فمضطر امشيها احترام منهم لله بقي والله العظيم انا رايح الصلاه وحاسس اني دماغي هتنفجر وماشي مش طايق حد وحاسس اني نفسي اجيب قنبله نوويه واخلص عالبلد دي خالص عشان ارتاح واريح العالم كله من بلد شعبها بيختار اللي قتلوه عشان يبقو رؤسائه وبردو انا هفضل محمل ابو الفتوح وحمدين ذنب انهم مختاروش بينهم رئيس ونائب ودخلو علي انهم واحد حتي لو حد قالي اني ده اسلامي سياسي وده يساري بردو عادي جدا بل بالعكس ده هيكون افيد بان هتكون الكفه موزونه ووالله انا مش قادر اوصف مضايق قد ايه وكل اما اقعد افكر حال البلد هيكون ايه في الاربع سنين اللي هيكونو بتوع حد فيهم احس اني لازم اخلص السنه اللي فضلالي واجهز جواز السفر وامشي وبجد انا حزني النهارده علي الناس اللي في بلدي ميتوصفش ولاول مره احس اني كل نقطة دم نزلت من مصاب او شهيد وكل لحظة تفكير الواحد فكرها في مستقبل البلد دي انها راحت عالفاضي بجد مش عارف اقول ايه ربنا يسامح كل واحد ساهم في اللي احنا وصلنا ليه ده

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away