العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 17-06-2012, 03:37 PM
mahfouz1964 mahfouz1964 غير متواجد حالياً

mahfouz1964 will become famous soon enough
افتراضي رد: موضوع جديد للاسبرانزاوية ملاك a113

العربيه ما شاء الله و لا قوة الا بالله جميله فعلاً و أنا عن نفسى شاريها و بقالها معايا حوالى شهر و الحمد لله من فضله شايف أن العربيه دى كويسه جداً و العيوب بتاعتها ممكن علاجها . و نصيحتى للى عايز يشتريها يستخير ربنا الأول و كمان يشتريها من فلوس حلال و بطريقه حلال بمعنى بلاش شغل البنوك و الفوائد و ربنا يبارك لنا جميعاً

التعديل الأخير تم بواسطة mahfouz1964 ; 17-06-2012 الساعة 03:51 PM
قديم 03-11-2012, 10:44 PM
wild_saher010 wild_saher010 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الصيد

wild_saher010 has a spectacular aura aboutwild_saher010 has a spectacular aura aboutwild_saher010 has a spectacular aura about

رائيى انها ممتازة و لو فكرت اغيرها هجيب حاجة اوتوماتيك و وهغيرها علشان الاوتوماتيك بس مش اكثر
قديم 03-11-2012, 11:34 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

تقرير وافى عن 113 بعد سنتين من الاستخدام

http://masrmotors.com/vb/showthread....162#post790162

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 24-01-2013, 07:21 PM
norakhalil2011 norakhalil2011 غير متواجد حالياً

norakhalil2011 is on a distinguished road

انا بحبها بالرغم انها عمله معايا موقف اليومين دول
قديم 08-03-2013, 06:05 PM
maro2008 maro2008 غير متواجد حالياً

maro2008 will become famous soon enough

انا بقى أقولكم على الرد الوافي للعربيه انا معايا العربيه دي موديل 2008 يعني بقالها معايا 5 سنين بصراحه من غير زعل عربيه مش حلوه خالص وتوكيل أسوء منها واسعار قطع غيارها لا تنم عن انها عربيه صيني روحت من حوالي سنه اعمل صيانة الـ 60 ألف عارفين دفعت كام في التوكيل مش حتصدقوا 2400 جنيه وده بعد خناقه معاهم لانهم كانوا عاوزين يدفعوني 2800ج ..... طبعاً قولت انا لو بعمل الصيانه دي لعربيه أكتافيا مش حدفع الرقم ده واستشهدت بعربيت اخويه اللي هي نوعها هيونداي أكسنت موديل 2009 عمل نفس اللي انا عملته بالظبط وفي التوكيل بردو ودفع حوالي 1500جنيه أول عن آخر قام المهندس قاللي دي عربيه كوري والتانيه عربيه صيني وبيتكلم على أساس ان الصيني ده احسن من الياباني كمان ومش عاجبه ان انا بقوله ان اسعار قطع غيارها أغلى من اسعار قطع غيار الكوري وبعض سيارات الياباني معجبهوش الكلام فضلا عن إن المصنعيات كمان غاليه جداً وبصراحه انا مش مبسوط من العربيه إطلاقاً بعد شويه الحاجات اللي طلعتلي فيها من يومين وحكع تاني حوالي 1500 جنيه في تصليحها غير المصنعيات كمان بس اللمره دي بره التوكيل ....... حد يصدق يا جدعان ان الطنابير الخلفي تبوظ من أول مره وده بعد 85000 ك بس والطنابير الأمامية تبوظ عندي من تاني تغيير للتيل ناهيك عن الفتيس سيئ للغايه بيزعق معايا لما بسقط غيار من الرابع للثالث او من الخامس للرابع وروحت التوكيل قبل كده والمفروض انهم صلحوه وبرده الاداء بتاعه زي ماهو يعني من الآخر عربيه سيئه وكمان توكيل سيئ... حد دلوقتي حيسألني طيب بعد المده دي كلها مخلصتش منها ليه وبعتها؟ احب أرد عليه وأقوله ان انا للأسف اشترتها بالقسط لمده 7 سنين ولسه فاضللي سنتين على بال ما أخلص قسطها وللأسف كنت ناوي أبيعها بعد القسط وأكمل عليها من جمعيه أو أي حاجه تانيه وأجيب هيونداي I10 بس للأسف الارتفاع الجنوني لأسعار السيارات حيخليني أأجل الفكره وشكرا