العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 01-09-2011, 10:17 AM
nader hassan nader hassan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف معمارى
هواياتي: قياده جميع انواع السيارات

nader hassan will become famous soon enoughnader hassan will become famous soon enough
افتراضي رد: اول عربية سوقتها فى حياتك وبصراحة

اول عربيه سوقتها كانت سوزوكى سوفت 93 بس كنت مبسوط اوى والحمد لله مكنتش بتبطل منى وكنت ماشى تمام وبعدها سوقت انواع كتير والحمد لله دلوقدى الواحد بقى تمام فى السواقه.
قديم 01-09-2011, 10:37 AM
SHERIF MARLBORO SHERIF MARLBORO غير متواجد حالياً
من انا؟: /طالب!/سائق
التخصص العملى: علوم الحاسب الالى و نظم المعلومات
هواياتي: الكمبيوتر التأمل حب الجمال

SHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond repute

اول عربية سوقتها كانت بيجوا 504 اتوماتك تاكسى بتاعت ابويا الله يرحمه
وفى الوقت ده كان عمر تقريبا 12 سنه بس كنت مش بسوق لا كنت اركنها اسخنها اوديها ميكانيكى جنبنا كده يعنى
و بعد كده لما كبرت شوية وصلت 18 سنه كنت بسوق لادا 2017 بتاعت خالى
و اشتغلت اقل من شهر على ميكروباص تيوتا هايس القديم
و الان راكب شيفورليت دبابة ..........
و فيه بقى الحجات الطيارى
و اجمد عربية ركبتها كانت فورد مونديو 2010
قديم 01-09-2011, 10:41 AM
الصورة الرمزية koashraf
koashraf koashraf غير متواجد حالياً
من انا؟: وديع فى شراسه واحب الخير للجميع.
التخصص العملى: كيميائى .
هواياتي: السيارات والكمبيوتر وصيد السمك

koashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond repute

بيجو 104 اتعلمت عليها القياده وانا عندى 18 سنه .....وبعد كده 127 فى الجامعه وكانت وقتها حكايه..............

"اللهم أنصر الاسلام وأعز المسلمين"
قديم 01-09-2011, 10:53 AM
الصورة الرمزية فادي مكرم
فادي مكرم فادي مكرم غير متواجد حالياً
من انا؟: Fady Makram
التخصص العملى: Mechatronics Engineering
هواياتي: Mechanics , Robotics

فادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond repute

موضوع حلو اوي ^^
اول عربية بس مش سواقة كان مشروع "ميكروباص" تويوتا كنت ماسك الدركسيون وبحود بس و عمى كان بيسوق كان عمري 12 سنة تقريبا
اتعلمت على فيات 124 وكانت كركوبة بس شغالة ساعتها كان عندى 18 سنة

أسألكم الدعاء لوالدي بالرحمة

It's Nice to be Important but, It's More Important to be Nice

قديم 01-09-2011, 10:56 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

أول عربية سوقتها كانت 128 بتاعت صاحب بابا وكان متراهن هوا وبابا إنو هيخليني أسوق العربية في ظرف يوم واحد وكنت وقتها في أولى ثانوي وطبعا طلعت عينة لدرجة إنه إتعصب عليا وقالي الظاهر إني راهنت على عيل بس في آخر اليوم لاقيت نفسي داخل شارعنا بيه وأنا الي سايق وبابا لما شافني ماكانشي مصدق إنه هيدفع الرهان وكان متغاظ قوي.
ودا طبعا كان بسبب مشكلة بيني وبين بابا إنه ماكانشي راضي يخليني أسوق عربيته ولما زعلنا مع بعض كه عموا نفادي (أيوة هوا إسمه كدة) يصالحنا ويحل المشكلة.
بس ومن ساعتها وأنا بدأت آخد الشاهين وطبعا الأمر مايخلاش من شوية خبطات وتجريحات بسيطة.
بعد ما خلصت الثانوية إشتريت إكسيل وبعدين فليشيا وبعديهم 128 وبعدين سافرت وبرة إشتريت ماتريكس وإتدمرت خالص في حادثة ووراها سيفيك ومعايا حاليا كرولا برا مصر وصني في مصر.
ومش هقول بعد العربيات دي كلها أحلى عربية سوقتها هيا الشاهين بتاعت بابا لأنها كانت حلم بالنسبالي لفترة كبيرة قوي.