العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 29-10-2010, 04:08 AM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسعار قطع غيار الساجا مصيبه انا ناوي ابيع

بالنسبه للوكيل اى وكيل لازم يكون سفاح انما الوكيل كرهك فى ايه بظبط لانى مغير فى ال20000 فلتر بنزين وطقم بوجيه + فلتر + زيت 9000كم توتال 480 جنيه
ولو حبيت توفر بدل ماتجيب فلتر زيت بروتون 32 جنيه من التوكيل هات فلتر لانسر ب28 جنيه والسلام ختام
قديم 01-11-2010, 12:33 PM
wasa wasa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السفر

wasa is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SALAHHAKIM مشاهدة المشاركة

بالنسبه للوكيل اى وكيل لازم يكون سفاح انما الوكيل كرهك فى ايه بظبط لانى مغير فى ال20000 فلتر بنزين وطقم بوجيه + فلتر + زيت 9000كم توتال 480 جنيه
ولو حبيت توفر بدل ماتجيب فلتر زيت بروتون 32 جنيه من التوكيل هات فلتر لانسر ب28 جنيه والسلام ختام
حبيب قلبى حضرتك معاك ساجا ... طيب ممكن تعملنا تقرير يخلينا نشوف السيارة الغامضة دى ..
لأنى ناوى بإذن ربنا أشتريها بس مش عارف الكتيير عنها ..
ولك جزييل الشكر

سبحان الله و بحمده عدد خلقه و رضا نفسه و زنة عرشه ومداد كلماته
قديم 01-11-2010, 01:43 PM
agamemnon agamemnon غير متواجد حالياً

agamemnon will become famous soon enough

اى حد بيفتى و خلاص و فى الغالب ده شغل تجار ملوثين علشان يفطسوا العريبة اللى اكتر من ممتازة و لا هى سفاحه بنزين و لا قطع غيارها جهنمية زى ما بيحاولوا يفهمونا و العربية ثباتها و اداءها على الطريق اكتر من ممتاز و اصلا مش هاتحس انك راكب 1300 اصلا هاتحسها اكتر من كده .. برجاء من ادارة الموقع حذف الموضوعات المضلله و شكرا
قديم 02-11-2010, 05:34 PM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute
غاضب جدا رد: اسعار قطع غيار الساجا مصيبه انا ناوي ابيع

السلام عليكم
العربيه زى الفل فعلا جنوط سبور 14 اطار جود يير شاسيه 75 % من الفولاذ اير باج للسائق تحكم فى ارتفاع المقعد والطاره شبورة امامى خلفى مفتاح ريموت سنتر باور زيت وليس كهرباء تكييف جبار موتور 1300 بيخرج 94 حصان فعلا مش اى كلام ثبات ممتاز حتى 140 فعلا بردو مش اى كلام انا وصلت والله العظيم لحد 185 كم س على ار بى ام 5.5
مشاء الله التقفيل كله ماليزى بالروبت ممكن تكتب على اليو تيوب بروتون سيتى واتفرج على الاعجاز .. + سى دى كلاريون اربع سماعات طبعا كل دة بالسعر ده لازم تلاقى هجوم من كل موظف مبيعات عند كل وكيل مختلف اما عيوب السياره استهلاك بنزين عالى داخل البلد مع التكييف يوصل ل 9 او 10 لتر وفى عيب تانى ان التنك 35 لتر وده قليل ويحسسك انها بتستهلك كتير انما على سرعه 100كم س ما بن 5الى 6 لتر وده ممتاز ومتنساش ان بروتون بتاخد 3 او 4 نجوم فى اختبار التصادم الاروبى ومثلا الافيو واخده نجمه واحده وبردو ادخل على موقع اليورو ان كاب والسام عليكم
قديم 08-11-2010, 08:23 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

ممكن تكون المعلومة غير صحيحة فعلاً بس حق الرد مكفول للجميع واكيد الناس هتقراء الردود وهتميز وياريت اللى معاهم العربيه كمان يوضحو اكتر للناس ويشاركونا معلوماتهم وخبراتهم عن العربيه انا مثلا روحت التست درايف وجربتها وعملت تقرير مفصل عنها بس انا سوقتها ربع ساعة انت بتسوقها كل يوم فانت اكتر واحد يقدر يفيدنا عن العربيه

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش