العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > مرسيدس

مرسيدس Mercedes مرسيدس بنز الجناح الاوربى للعملاق دايملر كرايسلر وتضم شركات مايباخ الفاخرة ومينى المدمجة من اشهر سياراتها B150 E-CLASS CLS CLK S-CLASS CL

قديم 29-08-2012, 05:38 PM
hammoda hammoda غير متواجد حالياً

hammoda will become famous soon enoughhammoda will become famous soon enough
افتراضي رد: نداء لخبراء المرسيدس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo161441 مشاهدة المشاركة

اخيرا استقريت على شراء مرسيدس
معايا 60 الف ممكن اركب بيهم ايه بالمواصفات الاتيه فى المرسيدس
تكييف . باور . سنتر . زجاج كهرباء. الحالة ممتازه .احدث موديل . فى حدود المبلغ المتاح بالصور لو ممكن
مع العلم انى كنت راكب مرسيدس 170 بنزين موديل 2000 قبل كده وبصراحه معجبتنيش كانت مشاكلها كتيره جدا
شكرا جزيلا
والله جيت على الوجع انا برده معايا 60000 ونفسى اركب زلموكة لو لقيت حاجة يا ريت تبلغنى اكون شاكر يا ميدو باشا دة رقمي 01144448782RO SE4U
قديم 29-08-2012, 05:53 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

ال 60 الف ميركبوش زلموكة نضيفه اللهم الا كانت لقطة يعنى وصاحبها بيضحى
لكن الطبيعى الزلموكات النظيفة بيتطلب فيها من 80 وانت طالع كمان
فيه ناس بتطلب ميه والله واكتر كمان
Mercedes-Benz W124

وطبعا الزلموكة غنيه عن التعريف كاداء واعتماديه وعملية وقطع غيارها بقت منتشره اكتر من ال 128 والحياة معاها سهله جداً والعربيه نفسها مطلوبه علشان كده ماسكة سعر والنظيف فيها بيتطلب فيه ارقام

وطبعاً لما تيجى تشترى تاخد بالك اوى من الانصاص (العربيات المستورده مقصوصة نصين وبتجى هنا تتلحم) فلازم تكشف عليها سمكرة كويس زى ما تشكف عليها ميكانيكا

رينج الستين ده تجيب بيه حالة نضيفه اوى من التمساحة ويبقى معاك قرشين لاى اصلاحات تحتاجها بعد كده

Mercedes-Benz W123

او تجيب 190 احدث واظرف واقرب للزلموكة وفى الستينات تجيب حالة نظيفة

Mercedes 190E, C Class

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 30-08-2012, 12:36 PM
الصورة الرمزية medo161441
medo161441 medo161441 غير متواجد حالياً

medo161441 will become famous soon enoughmedo161441 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hammoda مشاهدة المشاركة

والله جيت على الوجع انا برده معايا 60000 ونفسى اركب زلموكة لو لقيت حاجة يا ريت تبلغنى اكون شاكر يا ميدو باشا دة رقمي 01144448782RO SE4U
حاضر من عنيا ان شاء الله ربنا يوفقنا
قديم 30-08-2012, 12:47 PM
الصورة الرمزية medo161441
medo161441 medo161441 غير متواجد حالياً

medo161441 will become famous soon enoughmedo161441 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

ال 60 الف ميركبوش زلموكة نضيفه اللهم الا كانت لقطة يعنى وصاحبها بيضحى
لكن الطبيعى الزلموكات النظيفة بيتطلب فيها من 80 وانت طالع كمان
فيه ناس بتطلب ميه والله واكتر كمان
Mercedes-Benz W124

وطبعا الزلموكة غنيه عن التعريف كاداء واعتماديه وعملية وقطع غيارها بقت منتشره اكتر من ال 128 والحياة معاها سهله جداً والعربيه نفسها مطلوبه علشان كده ماسكة سعر والنظيف فيها بيتطلب فيه ارقام
مهو انا خايف اشترى من السوق اضرب فيها علشان كده مع نزول موديلات 2013 ربما سعرها يريح شويه بينى وبينك العائلة كبيره ومعتقدش ينفع معاها الا مرسيدس فكرة فى الجديد كله لاقيته فشنك فى حدود المبلغ طبعا المتاح وحتى لو ضغطت نفسى للسبعين مش هعرف اجيب جديد محترم ولو هركب كسر زيرو يبقى مستعمل بمستعمل اركب مرسيدس

وطبعاً لما تيجى تشترى تاخد بالك اوى من الانصاص (العربيات المستورده مقصوصة نصين وبتجى هنا تتلحم) فلازم تكشف عليها سمكرة كويس زى ما تشكف عليها ميكانيكا
تمام يا كبير
رينج الستين ده تجيب بيه حالة نضيفه اوى من التمساحة ويبقى معاك قرشين لاى اصلاحات تحتاجها بعد كده
انا مش ضد التمساحه بس انت عارف العربية دى تحديدا اتمرمطت فى السوق يعنى نادر لما تلاقى حته ماسكة نفسها وتعيش معاك 5 او ست سنين من غير صيانه غير الزلمكة لكنها عربية حوووت

Mercedes-Benz W123

او تجيب 190 احدث واظرف واقرب للزلموكة وفى الستينات تجيب حالة نظيفة
دى بقى العربية اللى انا خايف منها بسمع عنها مشاكل الكمبيوتر واعطالها رخمة وانا بينى وبينك ملسوع من 170 موديل 2000 شلفطتنى مصاريف اذا حضرتك تقدر تفيدنى عن 190 اكون شاكر لحضرتك جدا

Mercedes 190E, C Class
: 140109~347:وا خيرا شكرا جزيلا على مجهودك المحترم فى توضيح الصورة لى كامله ربنا يبارك فى حضرتك
قديم 30-08-2012, 01:39 PM
الصورة الرمزية silverlite
silverlite silverlite غير متواجد حالياً
من انا؟: بحاول اعيشها صح !
التخصص العملى: اداره اعمال
هواياتي: القراءه -المتاجره- السينما الجيده وخاصه التاريخيه-الافلام التسجيليه - السيارات

silverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond repute

كده ال280 افضل لك لانها فعلا واسعه جدا - بس مش لدرجه 9 اشخاص ! - , موتور 2800 سى سى ضريبه 1100 جنيه سنويا , بنزين 80 عادى ! قطع غيار متوفره جديده و استيراد و اسعار معقوله متخافش ! المهم تكون عربيه سليمه و تشوفلك ميكانيكى محترم يكشفلك عليها و سواء كربرتير 280اس او انجكشن 280 اس اى مش هتفرق كتير بس الكربراتير استهلاكه اعلى نسبيا ...