العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 07-07-2011, 01:53 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عقدة دهان الفبريكة

انا عربيتي 1991 فابريقة خوارج ما عدا الاكصدامات و الكبوت فقط لسة راششهم من كام شهر علشان الانبعاجات اللى على الكبوت نتيجة قعاد الناس عليها

نفسي و منى عيني ارشها بس ميتاليك لان طبعا اللون بتاعها مطفي و السوك البوية رايحة من عليها (20 سنة )بس خايف من موضوع راشة برة دي
على الاقل دلوقتي بقول العربية فابريكة برة
قديم 07-07-2011, 08:36 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

اعتقد ان كتر النصب وقلة الوعى والضمير هم سبب توطن الفكرة دى فى دماغ الناس
وبرضه فى الغالب العربيات اللى بترش دواخل بيبقى اثر حادثة او خبطة جامدة وكمان رش الخوارج بيبقى لسبب فى الغالب اكت من النظافة والخدوش
العربية المستعملة فى بلدنا وبالنسبة للطبقة اللى كانت متوسطة تعتبر غالية نسبيا واللى بيشترى مش عايز يرمى فلوسه ع الارض واللى بيبع مش عايز يرش وينضف عشان مايخسرش طبعا فكر مشترك بين البايع والمشترى
لكن بره مافيش الكلام ده لان العربيات بصفة عامة رخيصة وخصوصا لو مستعملة وحتى لو مستعملة فا بتبقى مش مستهلكة نظرا لخلو الشوارع من منغصات القيادة فاللى بيبيع مش محتاج ينصب ع اللى بيشترى واللى بيشترى مش حارقة الفلوس اللى بيدفعها يعنى مافيش مبرر للنصب
غير ان الناس دول عندهم وعى وعلم ويمكن كتير منهم عنده ورش خاصة فى البيت كمان
مش كده ولا ايييييييه

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 09-11-2011, 10:49 PM
الصورة الرمزية هاني السويدي
هاني السويدي هاني السويدي غير متواجد حالياً
هواياتي: سباق السيارات

هاني السويدي has a spectacular aura aboutهاني السويدي has a spectacular aura about

انا راى فى الموضوع ده انا مع ان العربيه ماترشش فى الداخل لان فى ناس عديمه الضمير ممكن تخبى عنك حاجات مهمه عن السياره وهى بتبيعا ولما تكون مش رشه من الداخل ده بيطمن اللى بيشترى وانا اولهم اما بالنسبه ان الواحد مايرشش العربيه من الخارج ويفضل عايش بيها كده سنيين طويله والعربيه مجربه او مجرحه علشان يحافظ على دهان الفابريقه اللى هو قرب يختفى علشان لما يبيعها يبقى دليل ان العربيه معملتش حادثه يعنى انت ماشى بالعربيه بشكلها الوحش ده ومابتتمتعش بيها علشان تحافظ عليها علشان اللى هيشتريها يبقى مبسوط ومطمن ان العربيه فابريقه طيب اتمتع انت الاول بعربيتك وشكلها ونظافتها وبصراحه انا احب اشترى العربيه دهانها جيد من الخارج لانى كده كده مش هرضى ان العربيه تبقى بايظه من بره يبقى لازم ارشها وده هيكلفنى وقت وفلوس يبقى اجيبها رشه من بره افضل
قديم 17-11-2011, 11:10 PM
medo1919 medo1919 غير متواجد حالياً

medo1919 will become famous soon enoughmedo1919 will become famous soon enough

شكراً لك أخي الكريم

بارك الله فيك وجزاك كل خير