العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 30-03-2012, 08:33 AM
ابو فاروق ابو فاروق غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رجل اعمال
هواياتي: الصبر !

ابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربية زيرو معملتش 50 كيلو واتخبطت الله يخربيت الستات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedsalahelden مشاهدة المشاركة

انا عندى مقوله وبعمل بيها من اتلف شئ فعليه اصلاحه
وانا لما كنت بخبط حد ودا انا عملته مره واحده ريحت على واحد فشرختله الاكصدام بتاعه اخدته ومشينا ورا بعض واشترتله واحد جديد وسبته ومشيت
عندك حق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman goda مشاهدة المشاركة

فعلا دى عين الزيرو والمواضيع دى فيها كلام كتير
مبرووووووووووووووك على الزيرو
ويارب نكون اخر خبطه وتتمتع بخيرها
الله يبارك فيك ولو اني والله اتسد نفسي اني اركبها . العربية اول يوم ليها وراحت ترش اكصدام دية حاجة تحزن والله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عامر سعد مشاهدة المشاركة

الدين بيقول من اتلف شئ فعلية اصلاحة وكمان لو انا لسة مافرحتش بالعربية بسببها فاتدفع ولو اية اللي حصل عشان تتعلم ماتسرقش عربية جوزها وكمان مش بتعرف تسوق افرض ضربت واحد باعربية معاة عيال حاتقعد تبكيلة وتقوللة اسفة ماخدتش باللي معاقبة المخطئ هيا اساس بناء المجتمع ولا اية عامر سوهاج
هوة دة ألي خلاني فعلا اكبر الموضوع .. انها طالعة من غير ما جوزها يعرف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو الشوق كاديلك مشاهدة المشاركة

انا لو منك مش هعمل حاجة وهستعوض ربنا وامري لله ، انا معاك انها غلطانة وان حقك انها تصلح عربيتك علي حسابها، بس المسامح كريم

وعايز اعرف انت عملت ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ومعلش الحمد لله انها جات علي قد كده
الحمد لله قدر الله وماشاء فعل , انا ليا 15 سنة بسوق اتخبط كتير ولا مرة خدت تعويض من حد بس اول مرة اتخبط في زيرو بتتقهر من جواك والله . عربية اجيبها انهردة تاني يوم ارش اكصدام . دية حاجة تقهر
قديم 30-03-2012, 08:45 AM

ابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zmzm0000 مشاهدة المشاركة

والله انت اعصابك حديد لو انا كان زمانها بوستر عالاكصدام عندي والباقي علي الله ولو فيها اعدام معلش ربنا يعوض عليك
مهي ست فالاول والاخر يعني لا في خناق ولا ديولو . ومسكتلي دموعها وقعدت تعيط . هعملها اية بس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazen mazen مشاهدة المشاركة

انا ليا التصليح ولو هتتطلق من جوزها
واولا واخيرا قدر الله وماشاء فعل
صدقت قدر الله وما شاء فعل .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_maged مشاهدة المشاركة

لو كانت بترجع لورا زى ما انت بتقول وما بصتش وكان فى طفل صغير داست عليه كانت هترجعه ازاى لاهلة

انت كنت خليها تدفع علشان الفلوس بتحرق وكانت عمرها ما هتعمل كدة وتاخد درس فى حياتها مش هتنساه

احنا للاسف عندنا مبدأ ما نقبلش العوض والكلام دا مع ان مفيش حاجة فى الدين اسمها كدة

بصراحة انت غلطان انك سبتها
عندك حق وكان ممكن فعلا . المشكلة اني لحد دلوقتي مش عارف هيا رجعت ورا لية !!
لو حد يعرف البنزينة دية يعرف انها مش محتاجة نهااائي ترجع ورا عشان تخرج . لا وكمان مفيش مرايات من كتر الدباديب مش شايفة حاجة ومش بترجع دبرياج بس دية بترجع بنزين وبعزم ما فيها .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

ارحموا من في الارض يرحمكم من في السماء
صدق الله العظيم
بس فرحة الزيرو راحت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

لازم محضر
و لو العربية متأمن عليها يبقى حتمشى فى اجراءات التامين
لو مش متامن يبقى تحاول توصل لحل وسط طبعا 200 قليل جدا و شكلها كده محترمة و حسنة النية و قليلة الخبرة فبقدر الامكان تعلى معاها حتى لو حتقسط
و لو انا قادر ماديا حعفوا و اخد فى حدود 500 مثلا على سبيل العظة
و شكلك لما هديت خالص خدت منها ال 200 بس يا مخدتش حاجة

و فيه رجالة كتير داسو اطفال و عائلات و تسببوا فى مأسى و فلتوا
و فيه رجالة كتير خبطوا غيرهم و اتصرفوا كانهم هما المجنى عليهم
و فيه اللى تيجى تاخد حقك منه يبقى مستعد يقتلك مش مجرد يتخانق
المسئلة مش مسئلة فلوس يا استاذ احمد
الفكرة كلها انها لا تفقة شىء بالسواقة وركبة عربية جوزها من وراة وبتأذي في خلق الله . ومن نحية تانية انا كنت فرحان جدا بالعربية . ليا 15 يوم منتظرها وبعد استلامها بساعة ونص تتخبط .. (بتنقهر من جواك جدا ) . وقلت قدر الله وماشاء فعل نازلة هيا بقا تعمل فيها فليسوفة والبت ألي بتخلص . وبتطلعلي الفلوس .
قديم 30-03-2012, 09:03 AM

هكملكم باقي ألي حصل ,

انا بصراحة كنت مقهور جدا وكل ما ابص فوش العربية اتقهر بزيادة فنوس مكسور واكصدام مدلدل فالارض حاجة تحزن والله .

فرحت للظابط قلتلو اعملي محضر .
خدت هيا الموبيل وقعدت ترغي فية . شوية وقفلت
الظابط طلب الرخص اديتو الرخصة وهيا اديتو الرخص . تاريخ اصدار رخصتها الخاصة من حوالي 18 يوم .
قالت هيا 10 دقائق والفلوس هتيجي .

فات حوالي نص ساعة لحد ما جة جوزها الراجل بصراحة في غاية الادب . وزعل جدا علي عربيتي . ( واضح انو مقهور منها )
واتأسف كتير جدا وزعقلها كتير جدا ..
وجة قالي انا معيش فلوس بصراحة اصلحها . لو تحب تكتب وصل امانة عليا بسعر تصلحها واديهمك فيما بعد ماشي . ولو عايز تمشي فالمحضر اوكيي براحتك
.
بصراحة اديقت اني حطيتو في موقف زي دة . وقلتلو اتفضل اتوكل علي الله وفكيت اكصدامي رميتو ورايا وخدت العربية ورحت جبتلها اكصدام وفنوس وشوية اكسسوارات ( مهي خربت بقا ) وانهردة ان شاء الله هيترش الاكصدام الجديد .
قديم 30-03-2012, 09:11 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

الحمد لله ربنا يعوضك خير
لو مش عايز تتخبط تانى بص على الموضوع ده
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=23240

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 30-03-2012, 09:17 AM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

متابع

علشان فيه كلام كتير

هقوله أما أرجع من مشوارى

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير