العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 27-08-2011, 01:47 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
عاجل بالله عليكم حد يرد عليا

بسم الله الرحمن الرحيم

كنت عاوز حد يفيدنى بخصوص الشانا بينى
لان فى واحد صاحبى بيفكر فيها
ايه مميزاتها و عيوبها
و ايه كمالياتها
و اخبار قطع غيارها ايه
انا اللى اعرفه انها تبع توكيل نيسان
هل فى منها ب 25 الف مستعمل

جزاكم الله كل خير

R OSE4U
قديم 27-08-2011, 01:54 AM
الصورة الرمزية ezzat2002mo
ezzat2002mo ezzat2002mo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب فى هيئه قناة السويس

ezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant future
افتراضي رد: بالله عليكم حد يرد عليا

السلام عليكم
اولا بصراحه انا مااعرفش عنها حاجه غير انى رحت المعرض لقيت سعرها من سنه حوالى 48 الف بصراحه شكلها عجبنى وقالى توكيلها مع السوزوكى بس اللى شغال نفسه قالى بلاش الصينى

ثانيا العربيه غير منتشرة يعنى ماتضمنش هاتلاقى قطع غيارها بسهوله ولا لا خصوصا برة التوكيل

ثالثا من ناحيه انها تعمل 25 الف ممكن لان بصراحه سعرها فى النازل زى الجيلى مش ماسكه سعر من الاخر تحس ان اللى بيبعها عاوز يخلص

ده رايي وحضرتك لازم برضه تسال علشان تطمن بس انا رايي ان الصينى درجات عندك مثلا البى واى دى فلاير ممكن تعمل من 30 ال 35 بس عربيه كويسه ممكن تجيب بال 25 عربيه كويسه وقطع غيارها متوفرة بس هاتكون موديل قديم شويه زى الاتوس
قديم 27-08-2011, 02:00 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

انا معاك اه بس 25 الف ميجيبوش لانوس نهائى

بس انا ركبت العربيه جميله جدا و الله و سوقتها

دى من احلى العربيات الصينى كمان و الراجل قالى كده بس انا معرفش معلومات عنها كل اللى اعرفه انى سوقتها و ركبتها بس

على العموم متشكر جدا لمشاركتك
R OSE4U
قديم 27-08-2011, 02:34 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

لاتوجد قطع غيار
توكيلها مع سعودى وكيل السوزوكى
العربيه جيده وشغاله كويس لكن المشكله فى حاله قطع الغيار
بس انا انصحك بالاتى
فى فى التوفيقيه ومصر الجيديده محلات قطع غيار للعربيات الصينى وبدا ده ينتشر فعلا ممكن تروح وتتاكد وتشوف مدى توافر قطع الغيار وخاصه الخارجيه منها بس لازم تاخد باللك ان القطع الداخليه مش هتكون بالكفاءه الزمه
قديم 27-08-2011, 02:45 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 مشاهدة المشاركة

لاتوجد قطع غيار
توكيلها مع سعودى وكيل السوزوكى
العربيه جيده وشغاله كويس لكن المشكله فى حاله قطع الغيار
بس انا انصحك بالاتى
فى فى التوفيقيه ومصر الجيديده محلات قطع غيار للعربيات الصينى وبدا ده ينتشر فعلا ممكن تروح وتتاكد وتشوف مدى توافر قطع الغيار وخاصه الخارجيه منها بس لازم تاخد باللك ان القطع الداخليه مش هتكون بالكفاءه الزمه
شوف الرابط ده يمكن يفيدك
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=15146