العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 15-06-2011, 08:33 PM
warfighter2114 warfighter2114 غير متواجد حالياً

warfighter2114 is on a distinguished road
افتراضي رد: اللي عمل حادثة قبل كدة يتفضل

انا عملت حادثه يوم خطوبتى قبل ماروح العروسه وقضيت الليله فى المستشفى وخطبتى حصلها كسر بالوجه وانا فى ايدى انا عايش فى الاسكندريه وكنت سايق عربيتى الاسبيرانزا M11 عربيه زباله وتوكيلها زباله المهم نازل من كبرى الجامعه مع تقاطع شارع بورسعيد بالشاطبى مره واحده لقيت نفسى طاير بالعربيه ووش العربيه راح خالص وودتتها التوكيا اسبيرانزا تكنوسيرفس اسكندريه وقعدت خمس شهور واتسرقت من التوكيل وحاجه زى الزفت وان شاء الله ربنا حيردلى حقى من التوكيل النصاب بس الحمد لله انا وخطبتى بخير
قديم 15-06-2011, 08:43 PM
الصورة الرمزية د.هبه77
د.هبه77 د.هبه77 غير متواجد حالياً

د.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة warfighter2114 مشاهدة المشاركة

انا عملت حادثه يوم خطوبتى قبل ماروح العروسه وقضيت الليله فى المستشفى وخطبتى حصلها كسر بالوجه وانا فى ايدى انا عايش فى الاسكندريه وكنت سايق عربيتى الاسبيرانزا M11 عربيه زباله وتوكيلها زباله المهم نازل من كبرى الجامعه مع تقاطع شارع بورسعيد بالشاطبى مره واحده لقيت نفسى طاير بالعربيه ووش العربيه راح خالص وودتتها التوكيا اسبيرانزا تكنوسيرفس اسكندريه وقعدت خمس شهور واتسرقت من التوكيل وحاجه زى الزفت وان شاء الله ربنا حيردلى حقى من التوكيل النصاب بس الحمد لله انا وخطبتى بخير
حمدالله علي سلامتك وسلامة خطيبتك انت احمد ربنا انك خرجت بالسلامة انت وهي واللي ييجي ف العربية مش مشكلة ان شاء الله يتحل

بسم الله الرحمن الرحيم
وما كان ربك نسيا
صدق الله العظيم

قديم 15-06-2011, 08:49 PM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة warfighter2114 مشاهدة المشاركة

حمد لله على سلمتك قدر الله ما شاء فعل ومتزعلش علي حاجه صحتك بالدنيا كلها

وان شاء الله تاخد حقق من التوكيل

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 15-06-2011, 09:22 PM
الصورة الرمزية خميس حسن
خميس حسن خميس حسن غير متواجد حالياً
من انا؟: نفسى اشوف مصر احسن بلد
التخصص العملى: فنى اتصالات

خميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond reputeخميس حسن has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق ابوذيد مشاهدة المشاركة

كل الحوادث للرجاله فقط اين حوادث السيدات بهذه الطريقه التى اوقعتنا فيها الدكتوره اسبتنا بأنفسنا اننا كثير الحوادث عنهم فكان فخا ووقعنا فيه
ما هما ياشيخ اللى بيتسببو فى الحوادث و بعدين يطلعو منها

كل المجد للشهداء
قديم 15-06-2011, 09:44 PM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute

الحادثه دى من 8سنين وكانت اول حادثه فى حياتى وانا الى سايق كنت لسه جايب أسبيدر الى فى التوقيع ودى كانت اول سيارة فى حياتى وكل الى يشفها يديها عين من نظافتها وشغلى فى العاشر من رمضان قولت اروح بيها واجربها على الطريق والله جابت 100 وانا مش مصدق انها عايزة تجرى تانى وانا راجع من العمل وعند زحمة سوق العبور وماشيين سنه سنه لقيت نفسى جنبى نقل كساحه عملاقه الكاوتش الامامى بتاعه بجوار الباب بتاعى وكل لما يدوس جاز عشان يتحرك احس انه هيطلع عليه وانا قاعد فى حبيبتى الكتكوته وهو طبعا مش حاسس بيه يحس بمين ده الكاوتش بتاعه أكبر من عربيتى وكان معايه واحد زميلى وال ايه لبسين حزام الامان ههههههه فكرة أطلع امامه عشان يبقا شيفنى ويارتنى مفكرة فى نفس الحظه الى قررت أطلع فيها امامه هو كمان طلع وراح خابط العربيه با الاكصدام الامامى بتاعه الى كان فى مستوى السقف عندى وعربيتى بقت بالعرض امامه وهو شايفنى ياريت مشى بيه بالعرض حسيت انه هيطلع فوقى كل الى سمعه الناس بتصوت وتنده عليه حاسب حاسب بتاع 10متر وسرعته بطيئه لأن الطريق زحمه جداوقول لزميلى افتح يأحمد بابك بسرعه لآقيته بيدينى أكرة الباب فى أيدى حسيت ان دى النهايه قولتلو افتح من بره بسرعه مد ايده من الشباك يدور على المقبض فى المكان الطبيعى لأى عربيه عمال يقول بهستريا مش لاقى حاجه مش لاقى حاجه وأنا أقوله أدام أدام نسى ان العربيه بابها عكسى بيفتح من الامام عكس اى باب أخر
كل ده وأحنا كمان بنحاول نفك الحزمه الى قفشت وحلفت متسبنا وطبعا الراجل وقف ونزل وزهول وأحنا منعرفش الناس نزلتنا أزاى ومفيش فينا غير حاجه واحده
الخضه والرعب من الموقف وهاتو مياه وبرفان وعصير والراجل كل الى طالع عليه الى انت عايزه انا هعملهولك وانا الى طالع عليه مش عايز حاجه مش عايز حاجه
والحمد لله البابين باظو فى الجانب بتاعى والزجاج كله ربط البابين فى بعض ودورت العربيه وكانت أول مره فى حياتى أمشى بعربيه أسبور بدون ابواب

ولك تحياتى يا دكتورة على موضيعك الرائعه
وربنا يسترها على نوسه فيات 125عربيتى الى جبتها بعد سبيدر

حبيبت قلبى سبيدر

التعديل الأخير تم بواسطة ابوشروق ; 15-06-2011 الساعة 09:49 PM