العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 08-12-2012, 02:58 AM
FAR!D FAR!D غير متواجد حالياً

FAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to behold
عاجل سؤال لجميع ملاك الاوكتافيا A4

معلش يا شباب اسم الموضوع كده والله مش بشدكم المهم:
انا معايا نوبيرا 99 مواصفات اوربي 1500 2 كامه الحمد لله ماتور محترم جدا و العربيه فايقه وانا ربنا يسترها معايا و معاكم من هواه الشد والجري ربنا يحفظنا و كان معايا قبلها فلشيا 97 وربنا خلصني منها الحمد لله و نويت على الله اغير و اجيب اسكودا اوكتافيا a4 بس محتار بين 99 و 2003 عشان بس شكل الفانوس الامامي و الخلفي بس مش اكتر
الاهم باه انا شوفت وقرأت على النت ( ويكيبديا )ان اخر قدره الماتور ال 1600 هوا 99 حصان ومتور تاني تقريبا موديل 99 خارجه 75 حصان و انا عربيتي قدره متورها 107 حصان و ده كفيل بانه ينسف الفكره كلها من دماغي....
السؤال باه هوا لو فيه حد كان راكب عربيه قبل الاسكودا بتعته و ياحبذا لو النوبيرا يقولي انطباعه ايه في الاسكودا هل اقوى ولا بطه على الطريق و الكل بيفسحها ولا ايه؟ طب بيجيب اخرها كام على العداد؟ والشد بتجمع بسرعه ولا لأ؟ طب انهوا احسن ال99 ولا 2003 ؟ وليه؟ والعيوب وغيره ؟ فاهمني ولا توهتكم ههههه
الله يكرمكم فيدوني و ردوا عليا بس حلفتكم بالله الرد يكون عن تجارب واقعيه و خبره بدون تحيز للسكودا وانا عارف انها ماركه حلوه وانا مجربها قبل كده و اكيد حد حيكون زي حلاتي وفاهمني كويس
معلش طولت عليكم بس حبيت اشرككم في حيرتي ويلا ردودكم انا مستنيها على ناااار

التعديل الأخير تم بواسطة FAR!D ; 08-12-2012 الساعة 03:02 AM سبب آخر: تعديل ابتسامات
قديم 09-12-2012, 12:22 PM

FAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to beholdFAR!D is a splendid one to behold
افتراضي رد: سؤال لجميع ملاك الاوكتافيا A4

ايه يا شباب قسم الاسكودا مالكم محدش بيرود ليه؟
قسم الدايو االي انا جاي منه هنج السرفر من الضغط عليه
قديم 09-12-2012, 03:21 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
في مثل بيقول ماحك جلدك مثل ظفرك
روح اي مكتب تأجير سيارات واجر اوكتافياA4 وانت تعرف بنفسك وتحكم عليها ولا تنسي تعطينا رأيك لافادة باقي الأعضاء ويكون لك السبق
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 09-12-2012, 08:58 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
في مثل بيقول ماحك جلدك مثل ظفرك
روح اي مكتب تأجير سيارات واجر اوكتافياA4 وانت تعرف بنفسك وتحكم عليها ولا تنسي تعطينا رأيك لافادة باقي الأعضاء ويكون لك السبق
والله المستعان
شكرا لمرورك ياباشا بس بردوا ميمنعش ان لو حد ليه تجربها يفدنا بيها