العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 24-11-2012, 08:58 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربتي الاولي في سوق السيارات

السلام عليكم
اكشفي في التوكيل اضمن واحسن لكي تطمني علي الصاج كله والمحرك وآلات الجر والعفشه وكل اجزاء السياره
ومعني ان السدر متغير معناه ان الخبطه مش قليله
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 26-11-2012, 09:22 AM
ام يزيد ام يزيد غير متواجد حالياً

ام يزيد is on a distinguished road

هوا انا يوميها دفعت باقي الفلوس وسجلتها باسمي بالشهر العقاري ورحت المرور اللي تبعي وفحصت
وهعلق النمر وهاخد رخصة باسمي مؤقتة النهاردة

بس انا من خلال من حولي شعرت ان العربية ممتازة وتقريبا كدة لقطة

وكشفت عليها عند فني صيانة تويوتات بس وقال انها بنسبة 90 % عربية كويسة
وال 10 الباقين ضايعين في حبة رش برة تقريبا حزام
وحبة حجات انا مش فاهماها
ومشكلة السدر قال انها متعالجة بفنية بحيث انها لايلزم تغير سدر من اصلة
ولا املك غير ان اقول قدر الله وماشاء فعل ومبروك عليا
قديم 26-11-2012, 10:23 AM
الصورة الرمزية fadymedhat
fadymedhat fadymedhat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء..
هواياتي: خبرة فى مجال السيارات

fadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond repute

الياريس عربية جميلة و الف مبروك على العربية الجديدة....

كن مطمئنا جدا جدا و لا تفكر فى الأمر كثيرا بل دع الأمر لمن بيده الأمر
السرعة فى القلب و القلب ميت..هدفى بدون تفكير و سباق بدون قلب..
قديم 26-11-2012, 10:50 AM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of

1000000000000 مبروك عليك و ربنا يكفيك شرها و يبارك لك فيها ان شاء الله
قديم 26-11-2012, 11:11 AM
الصورة الرمزية JILANCO
JILANCO JILANCO غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: مهندس ميكانيك
هواياتي: دراسة علم الميكانيك

JILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة linatrix مشاهدة المشاركة

بصى متعمليش حسابك انك لما تنزلى السوق من اول مره تشترى لزم تتفرجى اكتر من مره و على مهلك و نصيحتى ليك بلاش عربيه فيها مشاكل مخزنه دى يعنى كانت خبطه جامده مش مجرد حكه و ده طبعا ممكن ياثر على اداء العربيه يعنى ممكن مثلا تلاقيها بتحدف و مش حتعرفى تعلجى الموضوع ده لو التخزين فى القنطره ده عادى الشوراع عندنا كلها مطبات و اى مطب ابن حلال ممكن يعمل التخزينه دى و القنطره كلها ممكن تتغير ب 250 جنيه تقريبا بس اتاكدى التخزين ده فىن بالظبط عشان بتفرق كتيرررررررررررررررر

اهم نصيحه ضحى ب 500 جنيه و خدى العربيه و روحى التوكيل و اطمنى احسن عشان ممكن يكون فى مشكله مستخبيه او اى حاجه
و صلى صلاه استخاره قبل كل شئ
متخليش فرحتك بالعربيه تخليك تتسهلى فى حاجه و اصبري شويه و روحى التوكيل حيقولك المفيد و من الاخر
: 010104~171: