العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 28-10-2010, 08:51 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحقوني يا جماعه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المناور مشاهدة المشاركة

بص يا بشمهندس سمير

الهاتش باك متوسط سعره من 25 لغاية 29 وده حسب الحالة - وحق ربنا - اما الناس اللى بتقول اكتر من كده بصراحة باستغربهم قوى .

السيدان بقى بتبتدى من أول 31 لغاية 35 يتساوى فى ذلك المانيوال أو الاوتوماتيك بس انصحك بالمانيوال اكتر علشان اوفر واضمن .

أنا كنت جايب عربيتى غالية شوية ب 28 من سنة بس ده علشان كانت أول عربية وكنت لسه باقول يا هادى بس الحمد لله العربية عمرها ما قلت باصلها معايا ومتحملة منى شغل شاق ، هى بس قارفانى فى شوية حاجات بسيطة زى المساعدين وكلام من ده وناوى اظبطها وعندى شعور انها حاتفرق معايا قوى التظبيطات دى بإذن الله .

العربية بوجه عام لو بتبصلها من منظور عملى بحت يعنى عربية تقضى بيها مشاوير ليك لوحدك ومش مهتم بالكماليات أو بعدد الركاب يبقى الهاتش باك مناسبة جدا ، اما لو بتبص لكماليات زى باور وتكييف وشنطة أو عندك اسرة فعليك بالسيدان .

وربنا يوفقك
كلام زى الفل يامناور وتفكير عملى جدا انا كان معايا الجولييت وانا خاطب لما اتجوزت وبقى عندى مولود غيرت وجبت لانوس فعلا لو اسره الموضوع بيفرق
بالتوفيق

قديم 07-11-2010, 02:28 PM
الصورة الرمزية شريف كامل
شريف كامل شريف كامل غير متواجد حالياً
من انا؟: هاوي سيارات
التخصص العملى: التربية والتعليم
هواياتي: كثيرة

شريف كامل has a spectacular aura aboutشريف كامل has a spectacular aura aboutشريف كامل has a spectacular aura about
افتراضي رد: الحقوني يا جماعه

ارجوكم قطع غيار السايبا بريد في الصعيد (قنا او سوهاج اواسيوط او المنيا)اين اجدها وشكرا