العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو داستر Duster

رينو داستر Duster 2009; A multi terrain vehicle available in 2 and 4 wheel drive versions built by Dacia The Dacia Duster is the first crossover SUV developed by the Romanian automaker Automobile Dacia. Officially revealed on 8 December 2009, it became available in Europe from 18 March 2010

قديم 15-01-2012, 01:02 AM
الصورة الرمزية الصيداح
الصيداح الصيداح غير متواجد حالياً

الصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to all
افتراضي رد: الداستر وأه من الداستر....يبدو أنها هي ولا شئ غيرها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stonecoldmido5 مشاهدة المشاركة

معلهش حضرتك الواحد بيغير رأيه من مرحلة لمرحلة تانية من حياته لان اكيد ان الاوكتافيا كانت حلم من احلام سيادتك , و لو مكنتش ظهرت الداستر عمر سعادتك ما كنت هتغير رأيك في قرار شراء الاوكتافيا و الظروف اللي سيادتك فيها ممكن تحدد اختيارك ليصب في مصلحة الداستر وده علشان الاسباب اللي حضرتك قولتها , وبالنسبة ليا انا كنت بحلم بعربية دفع رباعي حتي لو كانت نيفا و اما نزلت الداستر حققت لي اغلب حلمي في امتلاك عربية دفع رباعي قوية و موفرة في البنزين زي اغلب عربيات السيدان في نفس الوقت و حلال فيها الفلوس اللي ادفعت فيها .
بس لو حضرتك مبيفرقش معاك الكماليات اللي بتتمتع بيها الاوكتافيا فتوكل علي اللة و اشتري الداستر و خصوصا ان صالونها اوسع من الاوكتافيا بس سحبها اقل من الاوكتافيا و بعد كده اكيد هتقدر تستغني عن الداتشيا موديل 97 و مشاكلها الكتير و خصوصا ان الداستر ثابتة و متزنة في مشاوير السفر و انها مصفحة بالكامل من الاسفل فهتبقي امان اكتر لسيادتك و تقدر تعدي علي المطبات الجميلة في مصر من غير ما الشكمان يتخرم او تقلق من حمولة العربية لان حضرتك لو ركبت 10 افراد في العربية حضرتك مش هتحس بأي تغيير في السحب بعكس اغلب العربيات من نفس الفئة سواء ( التيجو1600- التريويس - الكارينز - الماهيندرا 1600) .
ربنا يوفق حضرتك لما فيه الخير و معلهش انا صدعت حضرتك و اي استفسار انا في منتهي السعادة اني ارد علي حضرتك .
والله أنا مش عارف أشكر حضرتك إزاي
أسأل الله لك توفيقا في كل أمرك
والله إنت فعلا أقنعتني بالعقل وخلاص أنا هتوكل على الله إلى أن يأتي وقت الشراء
وإن شاء الله تكون الداستر هي الإختيار لأنها هي الواقع الذي أعيش فيه
أنا عاجز عن الشكر ولا أملك لك إلا الدعاء بظهر الغيب
شكر الله لك أخي الغالي

ويا ريت طالما عندك داستر تعمل لنا تقرير مصور عنها كدة على كام فيديو وكام صورة وأهو منه تجديد في القسم
قديم 15-01-2012, 01:03 AM
الصورة الرمزية الصيداح
الصيداح الصيداح غير متواجد حالياً

الصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omskmaher مشاهدة المشاركة

انا متابع الداستر من زمن واقسم انها لا تقل عن الاكس تريل فى الجمال با اجمل واوفر فى البنزين وتوكيل رينو محترم انا اؤيد الداستر اكثر من اى عريبه تانيه ربنا يوفقك لما فيه الخير
تمام فعلا الكثير شكروا فيها
ويبدو أنها الإختيار الأصوب لي
شكرا لك يا غالي
قديم 15-01-2012, 08:23 PM
stonecoldmido5 stonecoldmido5 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ماجيستير سياحة وفنادق

stonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصيداح مشاهدة المشاركة

والله أنا مش عارف أشكر حضرتك إزاي
أسأل الله لك توفيقا في كل أمرك
والله إنت فعلا أقنعتني بالعقل وخلاص أنا هتوكل على الله إلى أن يأتي وقت الشراء
وإن شاء الله تكون الداستر هي الإختيار لأنها هي الواقع الذي أعيش فيه
أنا عاجز عن الشكر ولا أملك لك إلا الدعاء بظهر الغيب
شكر الله لك أخي الغالي

ويا ريت طالما عندك داستر تعمل لنا تقرير مصور عنها كدة على كام فيديو وكام صورة وأهو منه تجديد في القسم
شكرا لحضرتك علي الدعوات الجميلة , و انشاء اللة في 10 الاف كيلو هعمل تقرير مصور عنها
قديم 18-01-2012, 01:12 AM
gogo2012 gogo2012 غير متواجد حالياً

gogo2012 will become famous soon enough

http://youtu.be/pvgPqE-xKy0
شوف الفيديو ده

قديم 18-01-2012, 01:24 AM
cmatcho cmatcho غير متواجد حالياً

cmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond repute

ماتشوف الجراند تريوس بلاتنيوم