العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 17-04-2010, 11:17 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: كومبيوتر اللانسر

الف شكر يا مان علي النصيحه و الحمد الله الواحد بيحافظ علي العربيه و المفتاح جدا و مبخليش حد يلمس الكبوت ابدا لا كهربائي ولا ميكانيكي و لو حصل حاجه كفانا الشر هروح لمتخصصين في الانسر كفانا الشر يعني

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 17-04-2010, 05:20 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mesho70 مشاهدة المشاركة

شكرا ً احمد باشا على اهتمامك وردك

بس كنت عايز اعرف لية مينفعش اغسل الموتور بالماء طالما الكمبيوتر موجود

بالتابلوة ؟

مع تحياتى وشكرى لكم
عامة ينصح بعدم غسل ماتور السيارات الحديثة الانجيكشن بالماء
لان ممكن الكويل يبوظ ( سواء كان واحد و طالع منه اربع سلوك للبوجيهات او اربعة لكل بوجيه واحد )
ممكن حساس وضع الثروتل يبوظ TPS
ممكن الفيش عامة يتسرب الى داخلها ميه بسبب ضغط مسدس الميه
انا عن نفسى معدتش بغسل الماتور
و اذا كان و لا بد يبقى بغطى الكويل بكيس ناشف من الى معايا مش الى عند البنزينة الى هو مبلول اصلا
و يفضل استخدام المنظفات الخاصة ( العبوات المخصصة لغسيل الماتور و تتبع التعليمات المكتوبة على العبوة )
قديم 17-04-2010, 09:40 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

عامة ينصح بعدم غسل ماتور السيارات الحديثة الانجيكشن بالماء
لان ممكن الكويل يبوظ ( سواء كان واحد و طالع منه اربع سلوك للبوجيهات او اربعة لكل بوجيه واحد )
ممكن حساس وضع الثروتل يبوظ TPS
ممكن الفيش عامة يتسرب الى داخلها ميه بسبب ضغط مسدس الميه
انا عن نفسى معدتش بغسل الماتور
و اذا كان و لا بد يبقى بغطى الكويل بكيس ناشف من الى معايا مش الى عند البنزينة الى هو مبلول اصلا
و يفضل استخدام المنظفات الخاصة ( العبوات المخصصة لغسيل الماتور و تتبع التعليمات المكتوبة على العبوة )
انا موافقك تماما احمد على باشا و شكرا على المعلومات دى
قديم 19-04-2010, 10:19 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

الكومبيوتر عبارة عن صندوق اسود بلاستيك صغير ابعاده 15 سم / 20 سم / 4 سم و فيه ناحية واحدة بتركب فيها الفيش الى بتتوصل بالكومبيوتر
المشكلة انى مش عارف احمل الصورة !!!!!
قديم 20-04-2010, 11:53 PM
els3edy els3edy غير متواجد حالياً

els3edy is a jewel in the roughels3edy is a jewel in the roughels3edy is a jewel in the rough

ليا استفسار صغير بس ياشباب بخصوص الكمبيوتر. انا معايا لانسر مكوة 2001 واحد صاحبي فاتح محل قطع غيار استيراد فمرة سالني سؤال محرج اووووووووووووي ( هو فين الكمبيوتر بتاع عربيتك؟؟؟) فطبعا انا عملت كدة فاعد هو يقلب في العربية ويغطس ويقب وياخد نفس عيميق ويغطس تاني ويطلع من غير فايدة في الاخر صعب عليا قولتله انا عندي كمبيوتر في البيت يمشي معاك ويقضي المصلحة ولا ايه فبصلي بصة مش حلوة ptmnlo123per111 فانا بس عايز اعرف من شبابنا هي المكوة اصلاااااااااااااااااا فيها كمبيوتر ولا اليابانيون معملوش فيها الواجب ده ( وبعد ماعرفت سعره يبقي كتر خيرهم انهم معملوش الواجب ده

JUST SAY ONCE IN UR LIFE ( TO BE OR NOT TO BE ) THEN TRY TO ACHEIVE UR
DREAMS OR UR GAOLS

BEST REGARDS

ELS3EDY

الكلمات الدليلية
كومبيوتر التحكم