العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 15-07-2010, 05:15 PM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تحذير من سكر الأسرة

اختي في كلية صيدلة ودرسوا المادة اللي بتبيض السكر دي والدكتور قالهم نفس الكلام ان المادة دي مضرة و قالهم ان كل ما السكر يزيد بياضة كل مايبقي اوحش وده عكس اللي انا كنت متخيله انا كنت فاكر ان كل لما السكر يبقي ابيض يبقي احسن عشان متنقي اكتر
و علي فكرة الدكتور قالهم ان سكر التموين احسن سكر لانه مش محطوط عليه المادة دي خالص حتي الناس هتلاحظ انه بيبقي لونه مسفر عكس سكر الاسرة اللي هو ناصع البياض بشكل غير طبيعي شوفتو بقه سكر الحكومة احلي سكر احمدك يا رب
قديم 15-07-2010, 05:23 PM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

أنت خدت الكلام شخصى ليه أنا بقول للكتب الموضوع ثانيا دى بقى عدت منك سو السكر أسمر فده بعيد عنك دليل أسود تقدر تسئل أى أخصائى فى الحاجات دى
السكر الأبيض هو السكر المكرر النقى , ثانيا سكر الأسرة يمتلك حصة 50% من مبيعات السكر فى السعودية , ولو إن بيه مصيبة مماثلة لأوقفت الشركة أنتاجة ولم تكن لتقول خالى من المواد الكيميائية
لا يا فندم انا مختلف مع حضرتك انا اختي صيدلانية ودرسوا كل الكلام ده و السكر كل ما يزيد بياضه بيكون اوحش لان ده مش تكرير ده تبييض حضرتك اختلط عليك الامر السكر لونه الطبيعي اللون الذهبي اللي زي في سكر التموين واقسم بالله الدكتور في الجامعة عند اختي قالهم ان سكر التموين احسن سكر بالرغم من فهم الناس الخاطي السكر ناصع البياض ده محتوط عليه مادة كيميائية عشان تبيضه دي بتسبب امراض اللون الطبيعي للسكر هو اللون الذهبي
والتكرير ده ملوش دعوة بالتبييض يعني لما تلاقي في السكر شوائب يبقي ده مش مكرر كويس انما مش معني ان لونه دهبي يبقي مش مكرر
قديم 17-07-2010, 01:05 PM
الصورة الرمزية mohamednageh
mohamednageh mohamednageh غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد ناجح
التخصص العملى: صاحب مكتب رحلات

mohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to all

حسبنا الله ونعم الوكيل

ميسرها تروق وتحلي
قديم 18-07-2010, 03:46 PM
hesham_yassen hesham_yassen غير متواجد حالياً

hesham_yassen is on a distinguished road

جازاك الله كل خير ...شكرا علي المعلومة
قديم 18-07-2010, 08:35 PM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future

الحمد لله موش بنجيبه اصلا
وانا اول ما جابوة مرة قولتلهم دة سكر مبيسكرش

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله