العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 18-04-2010, 11:23 AM
منعم الكنج منعم الكنج غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالمنعم والشهره منعم
التخصص العملى: طالب فى اكاديميه المستقبل
هواياتي: السيارات

منعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا ترى اية هيكون موقفك مع ابنك .... ؟؟

بصراحه الموقف وحش بس انا عندى احسن حل انا احنا لما نكبر ونخلف ميكونش عندتا عربيات هههههههههه ولا ايه رايكم اظن ان الحل ده نت الاخر

الشيطان تلميذ المراه
واستاذ الرجل
اذا كانت الدنيا تعنى السعاده
فاكتبوا على قبرى
مات قبل ان
يولد
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1799045569
My Account I'm on Facebook
قديم 18-04-2010, 11:51 AM
الصورة الرمزية Brave Heart
Brave Heart Brave Heart غير متواجد حالياً
من انا؟: أمير مصطفى
التخصص العملى: أستشارى نظم فى قصر العدل الكويت
هواياتي: السيارات وبس

Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute

انا بالنسبالى لو واثق فى ابنى ان سواقته تمام التمام هسيبله العربيه بدون نقاش
انا والدى ربنا يديله الصحه هو اللى عرض عليا انى اسوق العربيه واجرب بنفسى واعلم نفسى بنفسى وعلى طول كان بيسبلى العربيه لحد ما بقيت الحمدلله تمام فى السواقه واتعلمت السواقه فى الكويت
وحتى لو رايحين انا ووالدى اى مشوار مع بعض بيخلينى انا اللى اسوق
وكان على طول سايبلى العربيه وانا حتى مش معايا رخصه ودى طبعا مشكله كبيره جدا لان احنا فى الكويت مش مصر بس دايما يقولى طالما ماشى مظبوط محدش عمره هيوقفك من الشرطه

ياودود ياودود...ياذا العرش المجيد...يافعالا لما تريد...أسألك بعزك الذى لايرام...وملكك الذى لا يضام...ونورك الذى يملأ أركان عرشك...أن تنصرنى نصرا يليق بجلال وجهك وعظيم سلطانك...وتسخر لى جندا من جندك يثبتونى على الإيمان ويدفعوا عنى الأذى والسوء...وإكفنى أعدائى بماشئت وكيف شئت إنك على ماتشاء قدير...اللهم تولى أمرى وانصرنى أنت نعم المولى ونعم النصير...ودبر لى أمرى فإنى لا أحسن التدبير
قديم 18-04-2010, 01:07 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

انا عندى واحد قريبى فوق الستين سنه وابنه شاب كويس وسواقته كويسه
لكن لا اعرف لماذا هذا الاب دائما يقوم بالسواقه بنفسه وابنه يبقى قاعد جنبه
وحتى عندما يطلب الابن ان ياخذ السيارة للذهاب الى عمله او يخرج مع اصحابه ، يوافق الاب احيانا ويقوم بالاتصال بابنه 60 مرة : انت فين دلوقتى - الطريق زحمة ولا لآ - خد بالك - سوق بالراحة والكلام ده
لغاية ان هذا الشاب اتعقد وبطل يطلب العربيه .

طب ليه الخنقه دى ؟؟ اذا لم يكن كل شاب يبدأ بسواقه عربيه والده ويتعلم عليها ( حتى لو خبطها ايه المشكله ).

انا شخصيا أول ما ابنى يطول شويه ورجليه يدوبك تطول دواسات البنزين والفرامل هاعلمه السواقه - وفى السن المناسبه يطلع رخصة
خلاصة الكلام : انك لما تكبر ابنك وتحسسه انه راجل موثوق فيه ويتحمل مسئوليه - تفرق كتير اوى فى شخصيته
وهيكون الاب اول واحد مستفيد من رجولة ابنه .

ولكم التحية .

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 19-04-2010, 06:31 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

ولعلمك يا استاذ بندارى فى كتير كدة
بس السؤال لية كدة ؟.؟؟
هل كان بيتعامل بنفس الطريقة علشان كدة بيعمل كدة
ولا مثلا بتبقى نوعية ناس انهم مش بيثقو فى حد غير فى نفسهم ومش بيحبوا يعتمدو على حد
ولا العربية عزيزة علية لدرجة انة حتى ابنة مش بيبقى عاوزة يسوقها

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 19-04-2010, 07:08 AM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

أنا شخصيا ،،، و الدي الله يرحمه هوا اللي كان بيعلمني السواقة

بس الصراحة أنا كنت غبي طحن ،،

و طلعت عينه في سنه بنزين و سنه دبرياج

بس ابني الصراحة مع ظروف الشوارع اليومين دوول

مش هاسيبه يسوق بسهولة إطلاقا