العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 19-09-2012, 04:20 PM
amor0777 amor0777 غير متواجد حالياً

amor0777 will become famous soon enough
عاجل يا جماعة الحقوووا قريت عن مشكلة في اللوجان وكله مجمع عليها ومحدش هنا جاب عنها سيره

ازيكم يا احسن اعضاء انا بتابع المنتدي بشكل يومي وخاصه قسم اللوجان انا بعد تفكير كبيير وبحث قررت اني اجيب اللوجان مانيوال وههجزها خلال شهر اكتوبر ان شاء الله وبعد ما كنت هديت وارتحت اني اخيرا استقريت علي اللوجان حدثت المفااااااجأة قريت موضوع في منتدي تاني عن وجود مشكلة في الرينو لوجان انها بعد 60000 كيلو وممكن اقل البوابات بتاعتها بتبوظ لانها بلاستيك وده بيخليها العربية تبطل منك وانته بتهدي وفي المطبات ولاقيت كل الاعضاء الي معاهم لوجان بتقول ان فعلا المشكلة دي موجودة وانهم في التوكيل عارفين ان بوابات اللوجان فيها مشكله في التصنيع اصلا وانها بتبوظ وفيه ناس كمان مش عارفة تغيرها لانها مش متوفرة بره التوكيل والتوكيل بيقولهم مش موجودة دلوقتي استنوا 3 اسابيع انا زعلت قوي هوه اكيد ان مفيش عربية مبيحصلش فيها مشاكل لكن لما تكون مشكله في كل الموديلات من 2010 حتي 2012 دي حاجه تحزن قوي والغريبة اني مقرتش حاجه في المنتدي هنا بتكلم في الموضوع ده ياريت يا اعضاء افيدونااااا لاني بدأت اتزبزب تاني من شراء اللوجان
وده الرابط بتاع الموضوع الي بقولكوا عليه
http://www.**********.net/Nile/307942-a.html
قديم 19-09-2012, 04:30 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة الحقوووا قريت عن مشكلة في اللوجان وكله مجمع عليها ومحدش هنا جاب عنها سيره

فعلا حكاية بوابة الثروتل البلاستيك دى
لكن حكاية انها تبوظ ممكن لانها مش معمره زى الالومنيوم

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 19-09-2012, 08:14 PM
الصورة الرمزية ezzat2002mo
ezzat2002mo ezzat2002mo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب فى هيئه قناة السويس

ezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant future
افتراضي رد: يا جماعة الحقوووا قريت عن مشكلة في اللوجان وكله مجمع عليها ومحدش هنا جاب عنها سيره

متابع
قديم 19-09-2012, 11:38 PM
adam2010 adam2010 غير متواجد حالياً

adam2010 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amor0777 مشاهدة المشاركة

ازيكم يا احسن اعضاء انا بتابع المنتدي بشكل يومي وخاصه قسم اللوجان انا بعد تفكير كبيير وبحث قررت اني اجيب اللوجان مانيوال وههجزها خلال شهر اكتوبر ان شاء الله وبعد ما كنت هديت وارتحت اني اخيرا استقريت علي اللوجان حدثت المفااااااجأة قريت موضوع في منتدي تاني عن وجود مشكلة في الرينو لوجان انها بعد 60000 كيلو وممكن اقل البوابات بتاعتها بتبوظ لانها بلاستيك وده بيخليها العربية تبطل منك وانته بتهدي وفي المطبات ولاقيت كل الاعضاء الي معاهم لوجان بتقول ان فعلا المشكلة دي موجودة وانهم في التوكيل عارفين ان بوابات اللوجان فيها مشكله في التصنيع اصلا وانها بتبوظ وفيه ناس كمان مش عارفة تغيرها لانها مش متوفرة بره التوكيل والتوكيل بيقولهم مش موجودة دلوقتي استنوا 3 اسابيع انا زعلت قوي هوه اكيد ان مفيش عربية مبيحصلش فيها مشاكل لكن لما تكون مشكله في كل الموديلات من 2010 حتي 2012 دي حاجه تحزن قوي والغريبة اني مقرتش حاجه في المنتدي هنا بتكلم في الموضوع ده ياريت يا اعضاء افيدونااااا لاني بدأت اتزبزب تاني من شراء اللوجان
وده الرابط بتاع الموضوع الي بقولكوا عليه
http://www.**********.net/Nile/307942-a.html
انا بفكر برضه في اللوجان وزي مانت عملت مابسيبش موضوع فيه عيب او ميزه الا وقريته
وهنا في المنتدي موضوع البوابات ده لقيته مرتين

الحقوني يا لوجانية .............لوجي بعافية شوية و محدش عارف يعالجه

هل اللوجان بتبطل لوحدها
قديم 20-09-2012, 05:35 AM
الصورة الرمزية م.محمد
م.محمد م.محمد غير متواجد حالياً

م.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to behold

انا شوفت اصلى الموضوع وقلت طيب اسأل ناس تكون عندها العربية من فترة وفعلا رأيت ناس عندها العربية وعدت ال 60000 الف كيلوا وسالت عن موضوع البوابات او اى مشكلة قالوا لى لم يحدث اى شئ فى العربية من اى عيوب وخاصة البوابات قلت ربما صدفة اشوف شخص تانى ويقولى نفس الكلام مافيش مشاكل مجرد مشاكل مثل اى عربية عادية ويقولى لم اسمع عن مشاكل البوابات وقالى اهم حاجة تكون منتظم بالصيانة بالتوكيل حتى بعد الضمان ... هذا كل ما حصل معى ... اعتقد مشاكل البوابات مجرد حالات نادرة او سيارات معينة بتحصل فيها هذه او ربما لعده اسباب تعتمد على القيادة المستمرة فى الازدحام والشد على العربية بطريقة عنيفة او عدت عوامل اخرى قد تكون مختلفة من قيادة شخص لشخص تؤثر على نظام السيارة