العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 07-03-2012, 06:26 AM
الصورة الرمزية aly zafer
aly zafer aly zafer غير متواجد حالياً
هواياتي: قراءة

aly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to behold
افتراضي رد: هل أشتري لوجان

يكفى ان زرار كلاكس اللوجان مش فى التارة وموجود فى الذراع الايسر

كن فى الدنيا كاعابر سبيل _ واترك ورائك كل اثر جميل _ فمانحن فى الدنيا الا ضيوف _ وما على الضيف الا الرحيل.
قديم 07-03-2012, 11:45 AM
الصورة الرمزية م.محمد
م.محمد م.محمد غير متواجد حالياً

م.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to behold

انا من اسيوط ورحت كل المعارض وعملت مقارنة بين المعارض وبين السيارتين وكمان لاحظت فى شوارع اسيوط انتشار اللوجان بكثرة بطريقة كبيرة جدا وانت عارف شوارع اسيوط كثرة المطبات فانا مش حاسس باى مطب مطلقاً بسبب متانة العربية وارتفاع العربية من الارض وعفشتها الممتازة تحس مصنعة مخصوصاً لشوارع مصر فذهبت مباشرة لشراء اللوجان وخاصة ان مع اصدقائى الفيرنا ولكن نصحونى بان اجيب اللوجان والحمد الله الوجان معى منذ ثلاث اشهر وممتازة وفى توكيل فى شارع الهلالى ويوجد كمان باسيوط مركز صيانه لها وقطع الغيار موجودة باسيوط بسبب كثرة انتشار اللوجان باسيوط
ملحوظة
...الشارع الذى اسكن به يوجد 4 سيارات لوجان
ولو مش مصدق تواصل معى وسوف ترى بنفسك .. وهذا يعتبر شارع واحد فى اسيوط غير الاماكن الاخرى باسيوط ...

للتواصل معى للمساعدة او اى خبرة يرجى الاتصال
01002929011

التعديل الأخير تم بواسطة م.محمد ; 07-03-2012 الساعة 12:09 PM
قديم 08-03-2012, 11:44 AM
abo-gamal abo-gamal غير متواجد حالياً
هواياتي: من هواة السيارات

abo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.محمد مشاهدة المشاركة

انا من اسيوط ورحت كل المعارض وعملت مقارنة بين المعارض وبين السيارتين وكمان لاحظت فى شوارع اسيوط انتشار اللوجان بكثرة بطريقة كبيرة جدا وانت عارف شوارع اسيوط كثرة المطبات فانا مش حاسس باى مطب مطلقاً بسبب متانة العربية وارتفاع العربية من الارض وعفشتها الممتازة تحس مصنعة مخصوصاً لشوارع مصر فذهبت مباشرة لشراء اللوجان وخاصة ان مع اصدقائى الفيرنا ولكن نصحونى بان اجيب اللوجان والحمد الله الوجان معى منذ ثلاث اشهر وممتازة وفى توكيل فى شارع الهلالى ويوجد كمان باسيوط مركز صيانه لها وقطع الغيار موجودة باسيوط بسبب كثرة انتشار اللوجان باسيوط
ملحوظة
...الشارع الذى اسكن به يوجد 4 سيارات لوجان
ولو مش مصدق تواصل معى وسوف ترى بنفسك .. وهذا يعتبر شارع واحد فى اسيوط غير الاماكن الاخرى باسيوط ...

للتواصل معى للمساعدة او اى خبرة يرجى الاتصال
01002929011
اذا كان هناك مركز خدمة وصيانة رينو موجود فى اسيوط يبقى مشكلة الصيانة وقطع الغيار محلولة
وعليه انصحك بشراء اللوجان وده عن تجربة شخصية
قديم 08-03-2012, 01:57 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

طبعا اللوجان وعن تجربة اكتر من سنة ونص وبعد تجربة الفيرنا والانوس لاكثر من سنتين لكل منهما - وبجد انا مستغرب يا ريت اللي يعد في مميزات اي عربية يا ريت كمان يقول العيوب عشان يبقي فيه امانة في نصيحة الراجل اللي بيسال

مميزات اللوجان

1 الاعلي في فئتها في الكماليات وعوامل الامان - اللي مخالفني يقول الانواع التانية فيها ايه زياده
2 الاوسع والاكثر عمليه ومناسبة لاي اسرة
3 اتزان جيد وفرامل ممتازة
ودلوقت متوفر منها 3 انواع لوجان وسانديرو وستيبواي يعني انت وزوقك دا غير الاتوماتيك

عيوبها

1 قطع الغيار غالية نسبيا عن الكوري - بس متوفر دلوقت في كل حتة دا غير ان فيه منها صيني باقل من سعر الكوري بس ما نصحكش بية
2 ماتور المانول في الشد مش حيديك اللي في دماغك لكن مع السرعات العالية والطريق مفتوح محدش حيعرف يجيبك

دا بالنسبة للوجان

وطبعا بعد لما اخواتي عددوا في مزايا الفيرنا بطلب منهم بالامانة يقولولنا برضة ايه العيوب اللي اشتكوا منها غير ضعف الفرامل وضيق العربية لان كل الناس عارفة العيوب دي لكن انت بقي كراكب للعربية بتحس فيها بايه وايه مشاكلك معاها وماتنسوش ان انا ركبتها سنتين من الزيرو برضة

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 07-05-2012, 06:06 AM
ahmedashraf ahmedashraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تصميم وبرمجة الويب

ahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

طبعا اللوجان وعن تجربة اكتر من سنة ونص وبعد تجربة الفيرنا والانوس لاكثر من سنتين لكل منهما - وبجد انا مستغرب يا ريت اللي يعد في مميزات اي عربية يا ريت كمان يقول العيوب عشان يبقي فيه امانة في نصيحة الراجل اللي بيسال

مميزات اللوجان

1 الاعلي في فئتها في الكماليات وعوامل الامان - اللي مخالفني يقول الانواع التانية فيها ايه زياده
2 الاوسع والاكثر عمليه ومناسبة لاي اسرة
3 اتزان جيد وفرامل ممتازة
ودلوقت متوفر منها 3 انواع لوجان وسانديرو وستيبواي يعني انت وزوقك دا غير الاتوماتيك

عيوبها

1 قطع الغيار غالية نسبيا عن الكوري - بس متوفر دلوقت في كل حتة دا غير ان فيه منها صيني باقل من سعر الكوري بس ما نصحكش بية
2 ماتور المانول في الشد مش حيديك اللي في دماغك لكن مع السرعات العالية والطريق مفتوح محدش حيعرف يجيبك

دا بالنسبة للوجان

وطبعا بعد لما اخواتي عددوا في مزايا الفيرنا بطلب منهم بالامانة يقولولنا برضة ايه العيوب اللي اشتكوا منها غير ضعف الفرامل وضيق العربية لان كل الناس عارفة العيوب دي لكن انت بقي كراكب للعربية بتحس فيها بايه وايه مشاكلك معاها وماتنسوش ان انا ركبتها سنتين من الزيرو برضة

يسلم فمك يا أستاذ أشرف, والله أنا نفسي أقابلك يوم طالما إحنا من إسكندرية زي بعض.

لأ وأحلى نكته, إن فيرنا عفشتها قوية وتستحمل شوارعنا بعكس اللوجان عايزه شوارع حنينه هههههه دا أنا كنت مره مع أخو مراتي وهو معاه فيرنا ومعانا واحد كمان يعن يثلال أفراد, أقسم بالله كان بياخد المطبات بالورب وبرضه كنا بنحك فيها. مع اللوجان انا نسيت صوت حكة المطب في العربية عامل إزاي, مهما كانت الحمولة.