العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 30-10-2011, 06:10 PM
MOSTAFA SALLAM MOSTAFA SALLAM غير متواجد حالياً

MOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of light
افتراضي رد: ممكن.حد يسعرلي لوجان 2012

يا جماعة بالله عليكم بلاش نبخس حق الناس لأن كما تدين تدان و انا عن نفسى شايف ان السعر معقول جدا لأن اللوجان 2012 عملة 71000 جنيه دلوقتى و بكدة يبقى صاحب العربة خسران فيها 6000 جنيه بزمتك لو عربيتك ترضى حد يبخس سعرها بالشكل دة ليه يعنى كل الف كيلو الراجل عملهم بالعربية = 3000 جنيه بصراحة معدل غير طبيعى .
و بالنسبة للبيع فممكن يكون صاحبها محتاج فلوس مثلا او جابها و حاصلتله ظروف و مضطر يبيعها او اى سبب تانى فليه نظلم العربية و صاحب العربية و نقول اكيد فيها و دى الكوبلن بتاعها بكذا و كذا .
و كمان رجاء مراجعة سعر السوق لأن دلوقتى اللوجان ال 2009 بيطلبوا فيها 58000 جنيه و بتبعى عاملة 50 الف كيلو مثلا و اللوجان 2010 سعرها من 59-61 و ال 2011 بيطلبوا فيها 65-64 الف و طبعا كل عربيية و حسب حالتها .
و على فكرة والله العربية مش عربيتى ولا حتى اعرف صاحبها بس انا دخلت اقول كلمة حق و ياريت تكشف على العربية فى التوكيل اضمن .
و متقلقش من اللوجان عموما العربية باسم الله ما شاء الله عليها جميلة جدا و بالنسبة لأسعار قطع الغيار فرخصت كتير عن الأول و بقت منتشرة فى كل حتة و اغلى من اسعار قطع غيار الانوس و الفيرنا بنسبة 10-15% مثلا و دى بالنسبة لقطع الغيار المستهلكة بسهولة انما قطع الغيار اللى مش مستهلكة زى الكبالن او علبة الدريكسيون مثلا فدى بتبقى غالية شوية لأنها معمرة و بفضل الله محدش بيشتريها دلوقتى و مع الوقت بترخص و كمان توكيل رينو حاليا يعد افضل توكيل فى مصر و ضمان 3 سنوات او 100 الف كبلو متر و ربنا يوفقك للى فيه الخير و كل عام و انت بخير و تقبل خالص تحياتى .
قديم 30-10-2011, 07:06 PM
الصورة الرمزية ezzat2002mo
ezzat2002mo ezzat2002mo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب فى هيئه قناة السويس

ezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

اولا حضرتك مجربتش العربية عشان تقول رايك فيها - كوبلن الرينو مش ب 3000 جنية ولا حتي جوة التوكيل جبت الكلام دا منين كوبلن الرينو كامل في التوكيل ب 1250 ومعني كامل يعني مش الراس فقط وطبعا برة التوكيل باقل من كدة بكتير تقريبا اقل من نص تمنة جوة التوكيل

دا بس رد علي كلامك اللي واضح ان مجرد اظهار في العربية عيب اكتر منة افادة الاخ السائل

وردا ان العربية اي كلام ودا كلام مش مظبوط العربية ممتازة بشهادة كل اللي اشتراها وجربها وركبها ومحققة انتشار خيالي واقل عربية في المشاكل وممكن تقرا الكلام دا في منتدانا الكريم وفي اي حتة العربية بقالها معايا ما يقرب من السنتين والحمد لله مشفتش منها حاجة وحشة اطلاقا وتوكيلها من انضف واحسن التوكيلات في مصر

وانا عن نفسي مقدرش افتي واقول اللي بيبيع عربية عملة 2000 كيلو بيبعها لية بس الاسباب كتيرة واكيد عندة سبب مقنع غير ان العربية اي كلام
والله رد ممتاز وكلام معقول مقدرش اقول حاجه عنه وفعلا العربيه منتشرة بكثرة ومشفتش حد اشتراها ومشكرش فيها انا عندى اتنين زمايلى فى الشغل طايرين بيها وبيقولوا توكيلها ممتاز وواحد نسيبى جابها وبيقول ممتازة ورافض يروح التوكيل بيقول العربيه كويسه ومش محتاج اروح للتوكيل وفعلا الواحد يااما يقول كلام عن تجربه فعليه حقيقيه مش مجرد كلام سمعه او بيقراة على النت يا اما مايعلقش علشان ما يضللش حد (وده مش اهانه دى نصيحه لاى حد بيحط معلومه على المنتدى )
بس انا رايي للاخ المشترى يكشف على العربيه من الالف للياء حتى لوكلفت اى مبلغ لانه كده كده كسبان الفرق اللى صاحبنا ها يخسرة فى البيه بس المهم ما يشتريش حاجه معيوبه ولو استريح لها يتوكل على الله ويشترى وما يسمعش لحد وربنا يبارك له فيها باذنه تعالى
وشكرا
قديم 30-10-2011, 07:08 PM
الصورة الرمزية ezzat2002mo
ezzat2002mo ezzat2002mo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب فى هيئه قناة السويس

ezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOSTAFA SALLAM مشاهدة المشاركة

يا جماعة بالله عليكم بلاش نبخس حق الناس لأن كما تدين تدان و انا عن نفسى شايف ان السعر معقول جدا لأن اللوجان 2012 عملة 71000 جنيه دلوقتى و بكدة يبقى صاحب العربة خسران فيها 6000 جنيه بزمتك لو عربيتك ترضى حد يبخس سعرها بالشكل دة ليه يعنى كل الف كيلو الراجل عملهم بالعربية = 3000 جنيه بصراحة معدل غير طبيعى .
و بالنسبة للبيع فممكن يكون صاحبها محتاج فلوس مثلا او جابها و حاصلتله ظروف و مضطر يبيعها او اى سبب تانى فليه نظلم العربية و صاحب العربية و نقول اكيد فيها و دى الكوبلن بتاعها بكذا و كذا .
و كمان رجاء مراجعة سعر السوق لأن دلوقتى اللوجان ال 2009 بيطلبوا فيها 58000 جنيه و بتبعى عاملة 50 الف كيلو مثلا و اللوجان 2010 سعرها من 59-61 و ال 2011 بيطلبوا فيها 65-64 الف و طبعا كل عربيية و حسب حالتها .
و على فكرة والله العربية مش عربيتى ولا حتى اعرف صاحبها بس انا دخلت اقول كلمة حق و ياريت تكشف على العربية فى التوكيل اضمن .
و متقلقش من اللوجان عموما العربية باسم الله ما شاء الله عليها جميلة جدا و بالنسبة لأسعار قطع الغيار فرخصت كتير عن الأول و بقت منتشرة فى كل حتة و اغلى من اسعار قطع غيار الانوس و الفيرنا بنسبة 10-15% مثلا و دى بالنسبة لقطع الغيار المستهلكة بسهولة انما قطع الغيار اللى مش مستهلكة زى الكبالن او علبة الدريكسيون مثلا فدى بتبقى غالية شوية لأنها معمرة و بفضل الله محدش بيشتريها دلوقتى و مع الوقت بترخص و كمان توكيل رينو حاليا يعد افضل توكيل فى مصر و ضمان 3 سنوات او 100 الف كبلو متر و ربنا يوفقك للى فيه الخير و كل عام و انت بخير و تقبل خالص تحياتى .
الله ينور على حضرتك كلام معقول ومش عارف ليه الناس بتتكلم على اللوجان كده ومعظمهم عن غير تجربه ولو شاف صنى ولا سيراتو بسعر قليل يقولك لقطه طب ايه الفرق ما دى عربيه ودى عربيه
قديم 30-10-2011, 11:04 PM
الصورة الرمزية Besso
Besso Besso غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود المصرى(صعيدى)
التخصص العملى: موظف فى شركة مصر للالومنيوم
هواياتي: كرة القدم والكارتية والشطرنج

Besso will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the axeman مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
اخواني انا لقيت لوجان 2012 ماشيه 2000 بس وفيها خبطه خفيفه يعني تتصلح علي البارد والي يفضل تجريح بسيط اوي وباقي العربيه نضيف اوي مفيهاش تجريح تاني يعني تعتبر زيرو بس مفيهاش ملتي فاكشن بتاع التسجيل ومترخصه 3 سنين وصاحبها عايزها ب 65000 ايه رايكم في السعر ياريت النصيحه عشان انا علي قدي في العربيات مستني ردودكم عشان اعرف اشتري ولا لا
بص يا مان اوعى تتسرع انا عايش فى الصعيد ومن اقرب معرض لى فى قنا الهاف ب66 والابشن 69.5 دا 2012 بلاك لين يعنى اشتريها جديدة احسن. وتقيمى على حسب كلامك وبعد الاحصل فيها اخر سعر ليها 60 وانتة تبقى كرمتة. غير كدة خليك مع الزيرو احسنلك. ( اخوك صعيدى وبيحب الخير لكل الناس):bb127bc6eab060e3e2 3
قديم 31-10-2011, 12:48 AM
Jubaa Jubaa غير متواجد حالياً

Jubaa will become famous soon enoughJubaa will become famous soon enough

سيدي الفاضل حضرتك لو حاولت تقلل السعر 2000 جنية تبقي لقطة و اوعي تسبيها لكن كدا ثمنها قريب اووي من الزيرو وبجد السيارة اللوجان من السيارت الي اثبتت نفسها و هي بجد عربية محترمة
وموفق في الشراء انشاء الله