العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 20-04-2013, 04:21 PM
الصورة الرمزية elbagory2020
elbagory2020 elbagory2020 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: IT Administration

elbagory2020 is a jewel in the roughelbagory2020 is a jewel in the roughelbagory2020 is a jewel in the roughelbagory2020 is a jewel in the rough
افتراضي ع الطريق الصحراوى

أمس و انا على طريق مصر بلبيس الصحراوى
ماشى رايق على مهلى 100 لـــ 110 كم و مشغل الست
و طبعا زى ما انتم عرفين سائقى الميكروباص رما عليا و بفضل الله و نعمته كنت هحضن الحاجز الخرسانى لولا ساتر ربنا معايا و بعد ألتقاط أنفاسى و نطقى بالشهاده .
قلت أشوف أبن الـــ تيييييييت و جريت وراه و المشهد كالاتى ان الميكروباص بيشد مع سياره فيرنا و انا بقى اللى كنت هروح فى الرجلين دست بنزين و عينك ما تشوف بقى
انا كنت قبل كده مشيت بالعربيه على 180 و امس وصلت 185 و المؤشر كان هيوصل لــ 190
و انسى بقى لا تقولى فرنا ولا تويوتا ولا الكلام الفاضى ده
اللوجان الله اكبر عليها تحس انها مكلبشه فى الاسفلت و طبعا صاحب السياره الفيرنا ازاى لوجان تعدى منه كده و بدون مبالغه كان هيعيط علشان يعدى انا كنت كل شويه اهدى علشان يكون جنبى و بعدين اشد العربيه تطير .
بس بعد مهديت كده و عديت الكارته قولت ايه الجنان اللى انا عملته ده
ربنا سترها عليا الحمد لله و روحت بيتى سالم غانم و عمرى ما اكررها تانى

انا سوقت الفيرنا قبل كده بس مش جريت بيها و على حد علمى انها سياره بتاكل الاسفلت من شده موتورها بس بعد اللى حصل اللوجان تتفوق عليها

نصيحه من اخوكم فى الله بلاش السرعه الجنونيه الله اعلم ايه ممكن يحصل و الحمد لله ان رجعتى لبيتى و لزوجتى
اللهم احفظنا جميعا و اسف على الاطاله

Elbagory
قديم 20-04-2013, 04:56 PM
meno elsaher meno elsaher غير متواجد حالياً

meno elsaher is a jewel in the roughmeno elsaher is a jewel in the roughmeno elsaher is a jewel in the rough
افتراضي رد: ع الطريق الصحراوى

ربنا يسترها علينا وعليك

التعديل الأخير تم بواسطة meno elsaher ; 20-04-2013 الساعة 05:04 PM
قديم 20-04-2013, 09:46 PM
Ahmed ELmonshed Ahmed ELmonshed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: External Auditor
هواياتي: Super Cars

Ahmed ELmonshed will become famous soon enough

rabena yostorha 3alena kolena, bas el logan garyaaaaaaaaaa ana bardo men kam yom fe d2ery sheraton 7abet 3eya wa7ed ma3ah Mercedes c180 we el tany BMW 3xx
kasaro 3alya 3ala el sob7 we el wa7ed lesa mesh fay2 bas , ana magrtsh warahom bas ana fag2a kont 160 we el mer. magbneshhh we el bmw kont fe dahrooooo le 7ad el banzenaaa
take care kol el fransawy beyterrrrrrrr we rabena yostor alena game3annnnnnn
قديم 20-04-2013, 10:16 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
حمد لله على سلامتك لكن ياريت لما تكون في موقف زي ده تاني تكبر دماغك لأن العند في السواقه مش كويس وبعيد عنك بيجيب مصايب وكوارث
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 20-04-2013, 10:33 PM
next123 next123 غير متواجد حالياً

next123 has a spectacular aura aboutnext123 has a spectacular aura aboutnext123 has a spectacular aura about

حمدالله على سلامتك وعودتك سليم لبيتك واولادك
وربنا يسترها معانا جميعا
اللهم امين