العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 04-07-2012, 04:37 PM
amak313 amak313 غير متواجد حالياً

amak313 is on a distinguished road
عاجل سمكري ولا توكيل...؟؟؟

قدر الله وما شاء فعل...

ميكروباص الصبح كان عاوز يمشي عكس فخبطني خبطة قوية شوية في الرفرف اليمين قدام

السؤال دلوقتي.. أنا لقيت اني ممكن أعملها رد على البارد عند سمكري و هتكلف 160 من غير الفانوس الاشارة اليمين...
بس أما سألت في التوكيل لقيت انها ممكن تكلف 550 سمكرة ودهان ده غير اني اذا اضطريت اني أغير الرفرف هدفع ثمن رفرف جديد وهو حوالي 650 بالضريبة...
يعني اجمالي 1200

فأنا عندي سؤال هل يعيب العربية اني أعملها عند سمكري محترف ولازم اني أعملها عند التوكيل يعني؟؟

كمان حاجة ثانية منين ممكن أشتري الفانوس الاشارة بتاعها الأصلي؟ وايه هوة رقم اللون النبيتي بتاعها؟

ومنين أقدر اني أشتري طاسة أصلية واحدة بس ليها؟ حتى لو استيراد بس تكون نفس الشكل..؟؟؟
قديم 04-07-2012, 06:00 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سمكري ولا توكيل...؟؟؟

طول ما السمكري مش هيلعب في الضفيرة الكهربائية والكمبيوتر والمتور وهيرد ع البارد يبقا اعملها عند السمكري
اما بخصوص الحاجات التانية دي
في محل في جسر السويس اسمه المهندس بتاع قطع غيار الرينو هتلاقي عنده كل حاجة
وتقبل تحياتي

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 05-07-2012, 03:16 AM
amak313 amak313 غير متواجد حالياً

amak313 is on a distinguished road
طلب رد: سمكري ولا توكيل...؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

طول ما السمكري مش هيلعب في الضفيرة الكهربائية والكمبيوتر والمتور وهيرد ع البارد يبقا اعملها عند السمكري
اما بخصوص الحاجات التانية دي
في محل في جسر السويس اسمه المهندس بتاع قطع غيار الرينو هتلاقي عنده كل حاجة
وتقبل تحياتي
جزاكم الله خيراً يا شريف باشا..
أنا هتوكل على الله وأعملها عند السمكري... وان شاء الله ترجع عروسة..

سؤال تاني.. أنا بفكر أعدي على الخرابيش الي على العربية من ولاد الحلال أصحاب المفاتيح بفرشة رسام مع دهان العربية عشان أخلي شكلها أحسن.. فهل ده يعيب العربية؟؟؟؟
قديم 05-07-2012, 07:41 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

مش هيعيب العربية خالص لكن لازم يكون اللون مطابق للون العربية الاصلي بالمللي وتقبل تحياتي

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 05-07-2012, 10:53 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

هو يعنى اللى شغال فى التوكيل مش سمكرى برضو ولا لواء اركان حرب

يا باشا فى مراكز تجديد سيارات بتطلع شغل احسن مليون مرة من التوكيل فعموماً السمكرة والحاجات لا ينصح بعملها فى التوكيل اصلاً

كمان قطع الغيار اكيد هتلاقيها بتتباع بره وممكن تجيب رفر اسيتراد وترشه فيه حلول كتير متقلقش

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش