العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 15-02-2012, 07:35 PM
mohamedsalahelden mohamedsalahelden غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف بيع بشركه ادويه
هواياتي: قياده السيارات

mohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud of
افتراضي رد: نظره اولى على رينوا لوجان اوتماتيك بلاك لين "السياره الحلم"

الف مبروك يا ريس ويارب تكون قدم السعد عليك واوعى تعمل فيها اى شئ دلوقتى افرح بيها الاول وبعدين اقولك تعمل ايه وحده وحده واوعى تركب ارضيات ولا فرش للكراسى لان التوكيل مانع فك الكراسى ولو عملت كده هتطلع بره الضمان اى شئ خاص بالكرسى و الارضيات ولو عاوز تتأكد من صحه كلامى اتصل بالتوكيل
قديم 15-02-2012, 07:44 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

مبرووووووووووووووووووووك

قديم 15-02-2012, 07:56 PM
mohamedsmsm5000 mohamedsmsm5000 غير متواجد حالياً

mohamedsmsm5000 has a spectacular aura aboutmohamedsmsm5000 has a spectacular aura about

الف مبروك ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها

وياريت شوية صور
قديم 15-02-2012, 07:56 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rasmy28 مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صل على محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحانك اللهم وبحمدك ، أشهد أن لا إله إلا أنت أستغفرك وأتوب إليك

اولا احب اوضح انى خبرتى فى العربيات ضعيفه وكمان اخر عربيه كانت بيجو 504
تانيا العربيه مسقتهاش اكتر من 40 كيلو فالسه مش لكن انا قولت اجى اصبر الناس بحاجه على
السياره الحلم لحد محد اكتر منى خبره يعمل تقرير محترم

انا الحمد لله سيارتى لوجان اوتماتيك 2012 بلاك لين لونها بترولى

انا سمتها العربيه الحلم مش لانها افضل عربيه فى الدنيا

برغم اى فى راى هى افضل شيء فى الفئه السعربه بتاعتها

لانها جت تحقق احلام كل الناس العجبتهم الوجان او عشاقها مشاء الله والله اكبر

لانها جت تحقق حلم انها اتوماتيك وده كان حلم كل واحد فكر فى العربيه دى وتراجع لانها مانويل مشاء الله والله اكبر

لانها جت تحقق حلم االشباب فى فتيس ستيب ترونك فى حين ان اقل حاجه استيب ترونك فوق 100 الف مشاء الله والله اكبر

لانها جت تحقق حلم عشاق الواجان بمتور يلق بيها وهو ماتور 1600 16 صاب 110 حصان 2 كامه
مشاء الله والله اكبر

اولا اول مركبت العربيه ورحت بيها المرور العربيه مشاء الله عليها سلسه جدا والفتيس سلس لدرجة متحسش بالنقلات لدرجة انى فكرت انها CVVT لكن طبعا لمما ركزت هو عادى لكن نعومته تحسسكشى بالنقل

انا واخوى لحظنا انها تقلى شويه فى طلعتها واول نقله لكن انا سمعت ان كل الاوربى كده وان ده عجبنى العربيه مش بتنطر او تفلت من رجلك وانته طالع لكن بعد النقله التانيه والتالته مشاء الله بتجمع بسرعه

لما طلعت على السريع علشان اروح الوكيل اعمل كود الكاست لقيت باه اكتر حاجه عجبتنى فى العربيه دى مشاء الله العربيه تقيله على الارض وده الفهمنى بعد كده المهندس بتاع التوكيل انه من الماتور الجديد والجير متقلين العربيه ودينها ثبات والعربيه ثباتها محترم جدا جدا

الفرامل جميله طبعا لو كانوا عملوها ABS كانت كملت لكن الحمد لله

طبعا التوكيل اتقلب على العربيه لانها اول عربيه اوتماتيك تجلهم ربنا يبارك لي فيها ويحفظها من العين

كله اكد ان العربيه دى بعد الماتور ده والاوتماتيك هتاخد مكانتها لان كده العربيه اتعمل فيها كل حاجه الناس نفسها فيها وده الخلانى اقول عريه السياره الحلم وطبعا انبهره لما سمعه سعرها 79 الف

قولتلهم ربنا يستر والفتيس ميطلعى فى مشكله قالى الفتيس والماتور ده فى الوجا MCV بقاله سنين ومحدش اشتكه منه ومفهوش اى مشكله ربنا يكرم ويفضل كده علطول

اخر حاجه لحظتها هو ان الكبوت معولمه عازل حراره من جوه ولما كنت برخص بصيت لقيت الماتور وراه عازل

وده مخلى العربيه تقريبا ملهاش صوت او صوتها واطى مش زي مبيقوله عالى غير ان مفيش اى حراره

معلشى ده تقرير سريع كده وكل حاجه هتقبلنى او اعرفها هقولها ليكم

طبعا لازم اوضح ليكم انى زي مقولت خبرتى ضعيفه بالعربيات وكمان مركبتش الوجان المانويل قبل كده فمش عارف اقارن صح

محتاج منكم كام نصيحه كده

1- اعمل فرض جلد لارضيه ولا لاه والكرراسى اختار لون ايه محتاج اقترحاتكم ومحدش يعرف حد بتاع فرش حلو فى المنصوره ؟

2- بفكر اشمع العربيه ؟ علشان متجرحشى رايكم اسه وبردك محدش يعرف كار كير كويس فى المنصوره ؟

3- بفكر امن على العربيه ايه رايكم واقترحاتكم ؟

اى نصايح اى اكسسورات اى حاجه عملتوها تحافظوا بيها على العربيه وتحميها بلفونى بيها

بعتذر على عدم وجود صور لكن ان شاء الله فى اقرب وقت هحاول اصور الجير والماتور وارفعه

دعواتكم ليها ربنا يبارك فيها ويحميها

وتحياتى

محمد رسمي

اولا الف مبروك وربنا يباركلك فيها ويحفظك من كل سؤء بص حضرتك انا برضه من المنصوره وافضل مكان لكسوه او فرش الكراسي هو مصنع الاستاذ اللي في طلخا اقبل جامعه الدلتا عل طول واسعاره ممتازه وخاماته ممتازه اما بخصوص فرش الارضيه فلو حضرتك استعمالك كتير وسفر ومشواير كتير فيفضل عمل فرش للارضيه ويفضل برضه تعمل فرش للارضيه وانت بتعمل كسوه الكراسي عشان يبقي بالمره وهوه بيحل الصالون عشان متحلوش تاني تاني حاجه لازم تجيب غطا للعربيه تغطيها بيه عشان تحفظهالك وسيبك من التامين ربنا اللي بيحفظ ان شاء الله وعايزين منك تقولنا بقي زي موعدنا جبتها منين من المنصوره وتعملنا تقرير كده جامد بالصور عشان تبقي انت اول واحد تعمل تقرير علي اللوجان الاتوماتيك في المنتدي وعشان اللي بيفكر يشتريها تساعده تقريرك علي قرار الشراء وربنا يباركلك فيها
قديم 15-02-2012, 10:40 PM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

اولا الف مبروك وربنا يباركلك فيها ويحفظك من كل سؤء بص حضرتك انا برضه من المنصوره وافضل مكان لكسوه او فرش الكراسي هو مصنع الاستاذ اللي في طلخا اقبل جامعه الدلتا عل طول واسعاره ممتازه وخاماته ممتازه اما بخصوص فرش الارضيه فلو حضرتك استعمالك كتير وسفر ومشواير كتير فيفضل عمل فرش للارضيه ويفضل برضه تعمل فرش للارضيه وانت بتعمل كسوه الكراسي عشان يبقي بالمره وهوه بيحل الصالون عشان متحلوش تاني تاني حاجه لازم تجيب غطا للعربيه تغطيها بيه عشان تحفظهالك وسيبك من التامين ربنا اللي بيحفظ ان شاء الله وعايزين منك تقولنا بقي زي موعدنا جبتها منين من المنصوره وتعملنا تقرير كده جامد بالصور عشان تبقي انت اول واحد تعمل تقرير علي اللوجان الاتوماتيك في المنتدي وعشان اللي بيفكر يشتريها تساعده تقريرك علي قرار الشراء وربنا يباركلك فيها
اهلا بيك وربنا يبارك فيك وعقبالط
انا طبعا عارف الاستاذ كنت عملت عنده اول فرش فى البيجوا لكن مش عارف حاسس ان شغله بقى قديم شويه عمتن هعدى عليه اشوفه
انا اشتريتها من المصريه
"طبعا عارف ان فى ناس مش بيحبوها لكن فى المنصوره كان مقدميش غير المصريه او السبع والسبع كان مش سامع عن العربيه ولما سمع قال هيسلم اخر الشهر والتوكيل 4 شهور
غير الواحد يقول الامانه الناس عملونى بكل احترام وكانوا جدين سلمونى العربيه فى اقل من 10 ايام
العربيه جيه متحمله ومستلمها عامله 6 كيلو "طبعا فى ناس هتقول انهم شالو فيوز العددات والهى الله اعلم " انا مستلم قبل مالتوكيل توصله وقبل محد يشوفها فى المنصوره
انا مشوفتش منهم حاجه واحشه ولمعلومه انا اتعاملت فى عربية خالتى معه موزع معتمد بدون ذكر اسمه العربيه جيت متساقه وهو قيلها فى وشى الوضع فى المنصوره غير خالص القاهره

والحق يقال انا كنت رايح اخلص فى مانويل وهما القالوى ليه على الاوتماتيك ولولهم كان زمانى معايه النهارده مانويل وبعيط فالحمد لله
لو حد حب يرحلهم انصحه بالتعامل معه ا/محمد خليل ورقمه 01220594924
ويقوله انه من طرفى

وان شاء الله مش هتاخر عليكم فى اى معلومه انا عارف ان تقريرى لا يفيد بشيء لكن انا قولت لازم احاول افيد زي مستفدت من موضيع وتقرير كتير فى المنتدى
واخيرا فرصه سعيده واتمنى نتعرف على بعض اكتر