العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 14-10-2011, 10:29 PM
الصورة الرمزية ahmed jemy
ahmed jemy ahmed jemy غير متواجد حالياً

ahmed jemy is on a distinguished road
افتراضي رد: عشان متتخمش فى العربية عند شرائها من المعارض

ana m3aya renault logan 2010 full option shareha mn el mohands automotive 6 october w hwa soot el motor bta3ha 3aly w kan fe 3ndy z32a fel marcheder w ro7t 3mltha 2aloly fel tawkeel enha fe kl el logan kda 8er kda mafesh 7aga w el msa to7fa bs matorha d3eeeeeeeeeeefff fel gry
قديم 15-10-2011, 01:15 AM
mohamedsalahelden mohamedsalahelden غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف بيع بشركه ادويه
هواياتي: قياده السيارات

mohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud of

تجربتى من اللوجان 2010 منذ سنتين ونصف فول اوبشن ولسه بيعها من 10 ايام تتلخص فى الاتى
1- الماتور بكامه واحده وده اللى معلى صوت الماتور علشان الحمل زياده وده من اعتقادى البحت هيقلل عمر الماتور
2- الماتور بيتأثر بتكييف السياره بشكل مبالغ فيه
3- صاج اللوجان ضعيف جدا اعلى الاطار الامامى وكذلك اعلى الاطار الخلفى وبيطبق على طول بمجرد ما سندت عليه
4- عفشه العربيه بتتأثر بسرعه لازم تتربط من حين والاخر لان طبيعه الطرق عندنا زى الزفت وده بيبان بعد التربيط
5- اسعار قطع الغيار غاليه بس ممكت تشتريها من بره ارخص
6- اه على الطريق الثبات فوق الممتازعلى 130 فقط بس اما يكون فيه هواء على الطريق العربيه بتتاثر بشكل مبالغ فيييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييه
7-مشكله كبيره جدا وانت مسافر ويجيلك ملف عاصى مشكله كبيره بالعربيه
على فكره انا كنت ماشى بالعربيه 49000 كيلو كلهم على طريق مصر اسكندريه لظروف عملى
وفى النهايه ارجو ان اكون قد اضفت بعض الشئ من عيوب اللوجان ولكن لا انكر ان هناك مميزات بالعربيه بس انا اردت ان اذكر العيوب فقط واشكركم
قديم 15-10-2011, 01:22 AM
ali farouk ali farouk غير متواجد حالياً

ali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedsalahelden مشاهدة المشاركة

تجربتى من اللوجان 2010 منذ سنتين ونصف فول اوبشن ولسه بيعها من 10 ايام تتلخص فى الاتى
1- الماتور بكامه واحده وده اللى معلى صوت الماتور علشان الحمل زياده وده من اعتقادى البحت هيقلل عمر الماتور
2- الماتور بيتأثر بتكييف السياره بشكل مبالغ فيه
3- صاج اللوجان ضعيف جدا اعلى الاطار الامامى وكذلك اعلى الاطار الخلفى وبيطبق على طول بمجرد ما سندت عليه
4- عفشه العربيه بتتأثر بسرعه لازم تتربط من حين والاخر لان طبيعه الطرق عندنا زى الزفت وده بيبان بعد التربيط
5- اسعار قطع الغيار غاليه بس ممكت تشتريها من بره ارخص
6- اه على الطريق الثبات فوق الممتازعلى 130 فقط بس اما يكون فيه هواء على الطريق العربيه بتتاثر بشكل مبالغ فيييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييه
7-مشكله كبيره جدا وانت مسافر ويجيلك ملف عاصى مشكله كبيره بالعربيه
على فكره انا كنت ماشى بالعربيه 49000 كيلو كلهم على طريق مصر اسكندريه لظروف عملى
وفى النهايه ارجو ان اكون قد اضفت بعض الشئ من عيوب اللوجان ولكن لا انكر ان هناك مميزات بالعربيه بس انا اردت ان اذكر العيوب فقط واشكركم
شكرا لهذا النقد الموضوعى بدون تجنى أو محاباه